Annons:
Etikettoff-topic
Läst 605 ggr
LBB
5/20/19, 7:52 AM

Farligt att vara medlemm i.....SD

Medieskandaler inte bara i Österrike för de nationella. Nu stormar det i den Svenska SD gruppen…En rundmagad centerpartist visade sig inte kunna hålla fingrarna i styr…fick åka hem .  Nu är en ny rundmagad företrädare på tapeten, denna gång från SD.. Var ska det hela sluta?  Bara välformade slimmade representanter 😎

Annons:
LBB
5/20/19, 3:08 PM
#1

Ingen kommentar från Jimmie-fansen ?  😉

Linn Is The New
5/20/19, 4:01 PM
#2

Vad som sker från en partimedlem ändrar inte hur man ser på partiet i helhet. Du menar alltså att socialdemokraterna, centerpartiet etc har helt klarat sig från skandaler genom tiderna? Självklart inte. Dock är media så som Aftonbladet och Expressen vänsterstyrt så det är något de aldrig skulle elda på ;)!

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

Sarafiaklara
5/20/19, 11:15 PM
#3

#2 Förutom att politiker i de andra partierna oftast får avgå efter liknande skandal. Det verkar inte vara nödvändigt i SD. Men det visar väl bara på vilken kvinnosyn partiet har, kvinnor är bara intressanta som användbar brottsstatistik.

Linn Is The New
5/21/19, 12:03 AM
#4

#3 Har du någon statistik eller fakta angående det du påstår?

Mvh Linn 

Jag har inte speciella talanger. Jag är bara passionerat nyfiken // Albert Einstien

Ansträngning lönar sig bara om du vägrar att ge upp // Napoleon 

Driver en blogg vid namn: Starriderstables.weebly.com

Since 2016

LBB
5/21/19, 12:16 AM
#5

Ska vi säga så här. Det hela är uppdelat i 3 delar.

1. Att en representant för partiet inte håller måttet i partiets ögon och sidsteppas.

2 Att den aktuella representanten råkar ha tillgång till materiel som svärtar ner hennes konkurrenter.

3 Att en viss överviktig person inte duger att representera utan super sig så full att han börjar tafsa på de kvinnor han råkar kunna lägga händerna på.

Detta är väl bevisat, dvs 1,2 och 3.

Sedan agerar partiet en smula underligt, möjligtvis i panik, då man backar upp den representant som inte klarar att vara bland folk o flaskor samtidigt (undrar vad som händer i ölens förlovade stad Bryssel då?)

Och att expressen skulle "råka" få tag på en telefon, just den stulna telefonen är väl också en smula underligt

#4 i närtid? Tja centern ansåg väl att en överviktig person hastig blev oviktig och petade honom efter liknande händelser.

LBB
5/21/19, 10:18 AM
#6

Jaha då har vi en ny filmstjärna på himlen:

"- Öh hm  jag var en dumsnut, en full en.."

Ja rakare kan man ju inte uttrycka det…Och han ska representera partiet en period till.  Tja…lika barn leka ju bäst.

Annons:
[Stockholmare]
5/21/19, 11:59 AM
#7

#6 Blir du ledsen nu om jag berättar att alla  partier har problem med politiker som inte kan sköta sig?

Så även dom som väljs till EU.

Man ska inte kasta sten i glashus…………

Vanja
5/21/19, 12:04 PM
#8

LBB  Jag ska vara ärlig, jag skulle vilka diskutera med dig men ibland förstår jag inte vad du skriver och meningarna hänger inte riktigt ihop. Tråkigt nog.

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

LBB
5/21/19, 2:04 PM
#9

#7 absolut inte, rötägg finns i alla grupperingar.  Men som oftast är det ju de desperata försöken att skyla över som är det större problemet.

Att angripa pressen för man publicerar en sådan här godbit är väl ett exempel på det.

LBB
5/21/19, 2:06 PM
#10

#8  Ja farligt rent fysiskt tror jag ju inte det är. men låter man sig inte ledas i koppel så verkar det ju som om det politiska livet inom SD blir kort.  Man har inte lika högt i tak som i andra partier…

[Stockholmare]
5/21/19, 3:43 PM
#11

Vad säger du om Hans Dahlgren då. Varför får han sitta som EU-minister trots han tidigare har ljugit?

https://www.aftonbladet.se/nyheter/a/zLAwV4/han-bluffade-om-sina-samtal

LBB
5/21/19, 6:06 PM
#12

#11  Förmodligen för att han täckte upp för sin dåvarande chef, statsministern…

Så fungerar det ofta både i politiken o näringslivet.  Klär ngn skott för en chefs misstag brukar det belönas..för att mellanchefer även i fortsättningen ska ta det ansvaret.

Men det ändrar knappast på det faktumet att en representant för ett part inte ska bära sig åt som den fulle , fel fyllige SD representanten gjorde.

LBB
5/21/19, 9:06 PM
#13

nu verkar det som om ngn lämnat in en polisanmälan….och det kan ju bli en intrikat historia, då gubben erkänt och tanten uttalat att hon tog illa vid sig när det hände…

Annons:
Upp till toppen
Annons: