Annons:
Etikettoff-topic
Läst 701 ggr
Vanja
2019-05-24 17:01

Fördomar mot araber?

https://www.metro.se/artikel/abdulla-ahmad-miri-sluta-ha-fördomar-om-hur-jag-behandlar-min-fru

Inskrivaren berättar hur väl han behandlar sin fru och att vi svenskar borde sluta ha fördomar. Men om han menar att alla svenskar har fördomar mot araber så han ju själv fördomar om alla svenskar. Det är det första jag stör mig på med den här inskrivaren.  För det andra så hade det varit tusen mer intressant att läsa en insändare från kvinnan i fråga. för även om förhållandet inte skulle vara bra och han styr sin fru på olika sätt (Säger inte att han gör det) så skulle han ju aldrig skriva det i en insändare. Plus att en väldigt manipulativ person förmodligen skulle tvista runt allt möjligt att verka som en ängel fastän denne inte är det. 

Sen ska jag kanske säga att jag många gånger har fördomar mot män i allmänhet om jag ska vara ärlig. Och kvinnor. Och allt däremellan. Ingen är helt fördomsfri. 

Bra av honom att skriva en insändare dock, det ändrar säkert flera personers åsikter om att Männen styr sina fruar…

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Annons:
Honestyisdead
2019-05-24 17:54
#1

Nu skrev han faktiskt "Vissa svenskar verkar tyvärr tro att det är bara de själva som vet hur man ska behandla sin fru."

Så han menar såvitt jag kan se inte alla svenska.

Vanja
2019-05-24 18:00
#2

#1 Det har du rätt i, men de enda han tar upp är svenskar. Jag kan lova dig att det finns en del personer i varje kultur som har fördomar mot det ena eller andra. Så varför just skriva "en del svenskar"? Borde han inte skriva "en del människor"?

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

Honestyisdead
2019-05-24 18:16
#3

Handlar ju om hur kvinnosynen ser ut i olika kulturer. Sverige är inte känt för den kvinnosyn han blir anklagad för.

Och det är i Sverige det har hänt om jag inte förstår fel?

LBB
2019-05-24 18:25
#4

Säg det till de kvinnor som lockas hit för giftermål, utnyttjas, misshandlas och sparkas ut innan de har rätt att stanna (vilken männen är fullt på det klara med)  Rötägg finns i alla läger

Upp till toppen
Annons: