Skriv ett nytt inlägg! Aktuellt just nu (5) Senaste inläggen

Arbetsmarknad Bostadspolitik Djurskydd/Djurfrågor Ekonomi Energifrågor Företagande Försvarspolitik Ideologi Infrastruktur Invandring och integration Jämställdhet Kultur Kungahuset/Kungligheter Kyrkan. Religion och politik Livskvalitet Livsmedel/Jordbruk/Fiske Miljö & Klimat Off Topic Om iFokus och sajten Ordet fritt. Fria diskussioner Politiker Politiska partier Politiska skandaler Rättsfrågor/Integritet Sexualpolitik Skatter Skola / Utbildning Terrorism Topplistor. Utrikespolitik Valfrågor/Riksdagsval Vård och omsorg Välfärdssystem Övrigt
Miljö & Klimat

Lövin, har du sett???

2019-06-20 20:17 #0 av: Ford -57

Så här ser d ut lite överallt ute i verkligheten MP, men d blir nog bra när vi tar 3:- i skatt på plastkassar för miljöns skull  här hemmaSkrattar

Anmäl
2019-06-20 20:31 #1 av: GIKmio

Hon kanske skulle bli ett rallyfreak som jag Skrattar Jösses va det luktar avgaser och grillad korv.. Men stämningen bland folk i åskådarleden är hög.. Alla njuter, har roligt, och mår gott.

Sajtvärd på Nostalgi i Fokus. Medarbetare på Sport i fokus, Öl i fokus och Värmland i fokus..

Anmäl
2019-06-20 20:38 #2 av: Ford -57

#1 Ja finns d nåt som luktar bättre än bensin, avgaser å grillad körvTummen upp

Anmäl
2019-06-21 04:25 #3 av: kamera0710

#0 Hur är det med utsläpp per invånare i dessa delar av världen? Som Hans Rosling skriver i Factfulness:

"Sedan en tid tillbaka hade jag funnit det motbjudande att skylla klimatförändringarna på Kina och Indien utifrån varje lands totala utsläpp. Det är som att påstå att fetman är värre i Kina än i USA för att den kinesiska befolkningen tillsammans väger mer än den amerikanska."

Anmäl
2019-06-21 07:50 #4 av: LBB

# "Hur är det med utsläpp per invånare i dessa delar av världen?" Utsläppen per invånare ska sedan relateras till den yta landet besitter. Då får man fram ett rättvisande tal för den miljöbelastning landet avkastar.

Ett enkelt sätt att kraftigt minska emissionerna inom EU vore att portförbjuda alla kryssningsfartyg istället.

Anmäl
2019-06-21 08:50 #5 av: Hayabusa

#3 Miljöfrågan är en global fråga dvs det spelar, ur planetens synvinkel, ingen roll var loken (i YouTube-klippet) geografiskt befinner sig - det är lika illa vilket som. 

Om vi ska fortsätta på spåret (!) "Falska jämförelser" så är en överviktig person överviktig alldeles oavsett nationalitet eller etnicitet. 

Anmäl
2019-06-21 10:57 #6 av: Ford -57

#3 Kanske me matematik kan d bevisas att Sweden e den riktigt STORA miljöboven, va vet jag, jag har bara Grundskola å Bilskola i bagaget.Skämtar

Anmäl
2019-06-24 11:01 #7 av: JonasDuregard

Den enda rimliga inställningen i miljöfrågan är att förändra det man har möjlighet att förändra. Att låta de värsta exemplen man kan hitta sätta ribban leder oundvikligen till katastrof. Att andra är värre är inte en ursäkt för passivitet. 

Medarbetare på Skepticism, Vetenskap och Andlig Skepticism

Anmäl

Det finns en till kommentar till den här diskussionen. Den är bara synlig för medlemmar på iFokus. För att läsa kommentaren, logga in eller registrera dig på iFokus.