Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 632 ggr
Frans4444
12/13/19, 1:07 PM

Skulle du rösta annorlunda?

Skulle du rösta annorlunda beroende på vilken situation du befinner dig i? Hur skulle du rösta om du var exempelvis fattig och sjuk, jämfört med om du var en rik koncern ledare? Varför/varför inte?

Jag vet inte hur mycket det skulle påverka min röst. Jag skulle ju förmodligen ha ett annat perspektiv på samhället och därför även andra politiska åsikter. Jag tycker att det är en intressant men svår fråga. Jag vill gärna höra hur ni ser på saken. 🙂

❤️Jaxbo

Annons:
[Hayabusa]
12/13/19, 2:17 PM
#1

Hade jag varit snuskigt rik så hade jag haft råd att rösta på Vänsterpartiet…

vallhund
12/13/19, 3:43 PM
#2

Jag röstar inte med plånboken, jag röstar utifrån vad jag anser är bäst för innevånarna  o landet.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LBB
12/13/19, 4:45 PM
#3

#1  risken är stor att du inte skulle ha varit ruskigt rik länge till då.

#2  Med tanke på vad du tidigare skrivit och hur du tidigare tagit ställning så tror jag mig veta att du inte röstar på vad som är bra för landet och en majoritet av invånarna. Utan mer på röda partier till stöd för dem som är beroende av andras skattepengar.  Och då jag tror att du befinner dig i den situationen att du är beroende av andras skattepengar så röstar du ju i egen sak…eller hur😎

Jag röstar helt klart i egen sak. En stark ekonomi i Sverige ger på sikt bättre levnadsförhållanden. Det betyder att beskattning måste hållas på en nivå där den inte kväver den privata sektorn, eftersom det är den som möjliggör en stor offentlig sektor med en hög social trygghet och välfärd. Man ska inte skära ut filéer från den levande kon. Man ska ta tillvara delar av mjölken samt lämna tillräckligt till kalven så att nästa generation kor kan växa fram. Max 50% i skattetryck och så får den offentliga sektorn rätta mun efter matsäcken är på lång sikt en garanti för att sverige kan bibehålla sin konkurrenskraft på vvärldsmarknaden.  Visst man kan göra som idag…smygdevalvera..men det är som att pinka i byxorna..det värmer bara för stunden och blir obehagligt i längden

vallhund
12/13/19, 4:53 PM
#4

Anser du LBB att människor som arbetat o betalat skatt hela sitt yrkesverksamma liv blir parasiter för att de är pensionärer?

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

 

LBB
12/13/19, 5:05 PM
#5

# 4 Nej varför skulle jag göra det?Det handlar inte om att man jobbat hela livet…det handlar om hur mycket i kronor rräknat man betalt in till sitt pensionskonto.    Däremot står det klart att en del inte har tillräckligt på sina pensionskonton, utan ansöker om ytterligare bidrag. Till det kommer den sjukvård som många behöver, den omsorg som krävs.

Min åsikt är det att vi inte får låta behoven rätta skatteurtaget utan den på lång sikt bästa skattenivån ska bestämma de resurser som ska gå till den mjuka sektorn

Inte som vissa nötter vill, höja skattetrycket ytterligare och sedan som lök på laxen låna ännu mer pengar för att täcka välfärdskostnaderna..  Hade jag som arbetsgivare agerat som många kommuner hade jag skakat galler…Bara en sådan sak som att inte betala in pensionerna till sina anställda utan låta en låneskuld växa dem över huvudet.

Men visst finns det parasiter som lever av välfärden..vi har ju en fd minister i Irak som exempel

Lakritsstjärna
12/29/19, 1:21 AM
#6

Nej skulle rösta likadant idag och kommer med största sannolikhet rösta på samma parti nästa val. Valet 2014 röstade jag på ett annat parti och det ångrade jag bara några månader efter valet. redan någon månad efter valet 2014 så viste jag vad jag skulle rösta 2018.

Annons:
Upp till toppen
Annons: