Annons:
Etikettövrigt
Läst 589 ggr
LBB
2019-12-14 12:23

Rena rama monologer

Jag roade mig i morse och gå in och tittade i en del fora här på forumet.

Det tycks ju vara platsen för rena monologer. Inlägg efter inlägg av forumvärden. Inga svar..

Tacka vet jag platser där olika åsikter kolliderar, slipas av och utvecklas.

Sedan har vi mellantinget, där några få yttrar sig, men bara håller med föregående talare..  Tråååkigt.

😉

Att sedan en del är rädda för det fria ordet och en fri debatt säger en hel del om var de står.   Leve den FRIA debatten

Annons:
Pyttelite
2019-12-14 12:38
#1

#0 Rena rama sanningen är väl att man blir portad av värd och värdens trupp om man faktiskt tar del av de monologer som förs. Varför ens replikera då?


Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.


Maria
2019-12-14 13:09
#2

Jag tänker att det beror alldeles på vad sajten handlar om. Är det intressesajter så kanske det inte blir så mycket debatt.

Att det är monologer kanske är sajtvärdens försök till att hålla sidan igång?

/Maria

Det är bara med hjärtat som man kan se ordentligt. Det viktigaste är osynligt för ögonen"
Ur Lille Prinsen.

LBB
2019-12-14 13:09
#3

# 1 Du har helt rätt i det du skriver, om du ändrar följande:

Rena rama sanningen är väl att man blir portad av värd och värdens trupp om man faktiskt tar del av de monologer som förs.Byter ut det markerade till delar

Gör man det inte så ..ser man vilka som inte törs ta debatten.

Men jag är inte förvånad . Att tysta den fria debatten har alltid varit en metod som de med svaga argument med förkärlek använt.  Praktiseras med framgång i Kina, Nordkorea och Ryssland bland annat. Kanske därför Putin är så populär bland Europas nationalistiska partier 😎😃

[Hayabusa]
2019-12-14 13:09
#4

#1 Frågan är vad man/kvinna förväntar sig att få ut av ett forum? En forumdeltagare kommer i en rad olika skepnader, med lika olika agenda & syfte. Politik eller samhällsfrågor är inga enkla ämne att diskutera, det blir ofta väldigt polariserat. Eftersom folk i allmänhet inte är särskilt benägna att ändra på sin hållning så leder "samtalen" sällan någonstans.

LBB
2019-12-14 13:10
#5

#2 Javisst är det det. Ett desperat försök att hålla liv i en tynande Intressesajt.

LBB
2019-12-14 13:20
#6

#4  Naturligtvis har sajtvärden rätt att bilda en klubb för inbördes beundran.   Att politiska diskussioner blir väldigt polariserande är klart Och ju mindre kunskap debattörerna har ju benägnare blir man att inte lyssna på andras åsikter, eftersom man inte har förmågan att analysera och komma med sakliga motargument. Då använder man istället slitna klyschor och slagord varav huvudena är fulla.

Ta exempelvis den eskalerande gängkriminaliteten.  Det är sällan man ser att någon går in på de bakomliggande orsakerna och alltför ofta som man bara vill har skärpt lagstiftning samt utvisning.

Problem är ju att , dels har vi inte poliser så det räcker, kåkarna är fulla och så länge man inte angriper grundorsakerna så sker hela tiden en nyrekrytering av medlemmar till gängen.

Utvisningar fungerar ju heller inte eftersom många av dem är födda i Sverige  eller ett tredje land (ej  hemlandet)och har inte papper så att de inte släpps in i de länder där majoriteten av deras folk (etniskt sett) bor

Så?

Annons:
[Hayabusa]
2019-12-14 13:23
#7

#6 Instämmer till 100% 👍

LBB
2019-12-14 14:51
#8

.

Upp till toppen
Annons: