2016-03-21 21:12 #0 av: Tjeja

På grund av en diskussion om vad som är en normal inkomst i en annan tråd om Amorteringskrav känner jag mig av nyfikenhet tvungen att göra en liten ovetenskaplig undersökning om vad folk här på forumet tjänar egentligen.

Vi är nämligen inte alls överens om vad som är en normal inkomst för en nyetablerad familj då Zepp menar på att en lågutbildad industriarbetare tjänar över 20 k/månaden efter skatt och att högskoleutbildade i regel tjänar mer.

Själv är jag "högutbildad" med 4+3 års högskolestudier och jag tjänar definitivt inte 20 tusen efter skatt.

Tja.. Så vad har du själv för utbildningsnivå? Har du mer än 3 års utbildning efter gymnasiet, Mindre än 3 års utbildning efter gymnasiet eller Ingen utbildning över gymnasienivå? (Gör denna indelning eftersom många läst någon form av påbyggnadsutbildning eller enklare yrkesutbildning efter gymnasiet utan att för den skull ha läst någon hel utbildning på universitet/högskola.)

Och hur mycket har du i plånboken en normal månad?  Tjänar du MER eller MINDRE än 20-tusen efter skatt? 

Vill du svara anonymt klickar du förstås bara i undersökningen utan att skriva om dig själv i tråden. Vill du lämna någon kommentar vore det intressant att läsa vad du har att säga. Glad Någon kommentar om din ålder/yrkesverksamma år skulle förstås hjälpa till med helhetsbilden.

Jag tror inte att vanligt folk som oftast tjänar mer än 20-tusen i månaden efter skatt. Speciellt inte om man är i början på sin karriär och har jobbat mindre än 5-10 år inom sitt yrke så som nyetablerade oftast inte har hunnit med.

Men jag är öppen för att ha fel. (Inte grundat enbart på denna lilla undersökning dock förstås, den är mest för att få en bild av vad medlemmarna här på Ifokus tjänar)