Annons:
Etiketträttsfrågor-integritet
Läst 3286 ggr
Zyperior
11/5/15, 12:00 PM

Ynglingar får fjantstraff för gruppvåldtäckt

Kvinnan blev brutalt gruppvåldtagen 6 gånger.
Ungdomsvård i 6 månader för en.
Ungdomsvård i 9 månader för en annan.

Var är utvisningarna?

http://www.aftonbladet.se/nyheter/krim/article21707553.ab

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
Zyperior
11/5/15, 12:01 PM
#1

Eloge till AB som skaffat lite cojones och skrivit ut gärningsmännens härkomst.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Fillifjonkan60
11/5/15, 12:08 PM
#2

Fy f*n! 

Det är ju detsamma som att säga att "varsegod, här i Sverige tar vi inte så hårt på våldtäkter men ett litet straff måste du få ändå".


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Bermudas]
11/5/15, 12:14 PM
#3

#1 Jag såg det där. Kanske känner dom sig tvungna att börja berätta sanningen? Numera sprider sig sanningen på nätet ändå allt snabbare till allt fler. #0 ja det är inte första gången som vi ser hur dessa förövare kommer lindrigt undan. Många frias helt i gruppvåldtäktsfallen. Man har till och med gett folk uppehållstillstånd PÅ GRUND av vad dom gjort, för att de inte ska råka illa ut i sitt hemland! Varför vill man inte skydda kvinnorna bättre? Den här mesigheten är inte godhet den är pervers!

kamera0710
11/5/15, 12:15 PM
#4

#1 Så det där om hur PK-media tystar ner sådana saker stämmer inte helt?

Zyperior
11/5/15, 12:18 PM
#5

Medborgargarden är vad som behövs. Klarar inte lagen av det, får vi ta saken i egna händer.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[sanna70]
11/5/15, 12:20 PM
#6

Över 6000 våldtagna kvinnor, Sverige toppar våldtäkts statistiken. Man pratar om ett  öppet, tryggt och jämställt samhälle samtidigt som man väljer att bortse från den dagliga våldet mot kvinnor. .   Sorglig utveckling. .

Annons:
kamera0710
11/5/15, 12:30 PM
#7

Av någon märklig anledning tycks ju dock många kvinnor attraheras av våldsverkare av detta slag. Personer som Juha Valjakkala (Åmselemorden), Tony Olsson (Malexandermorden) med flera verkar ju få en strid ström av post från kvinnliga beundrare. Har försökt att bli klokare om detta, men utan framgång.

Fillifjonkan60
11/5/15, 12:32 PM
#8

#7 Jo det vet jag också att det finns kvinnor som dras till såna, men det finns en stor skillnad och det är att dessa väljer själva att kontakta brottslingarna, det gör  inte dom våldtagna kvinnorna!

Så gör inte den jämförelsen är du snäll.  Det är helt skilda saker.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Bermudas]
11/5/15, 12:32 PM
#9

#7 är det allt du har att säga!???? Du är fan inte riktigt klok!

Zyperior
11/5/15, 12:32 PM
#10

#7 Väldigt svårt att se något gemensamt med dessa mördare och ynglingar som våldtar. Mördarna fick dessutom livstid. Håll dig till trådämnet istället.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kamera0710
11/5/15, 12:35 PM
#11

Har inte tänkt försvara våldtäkter på något vis, den som begår sådana brott ska självfallet straffas. Menade inte att dessa kvinnor hör till dem som jag nämner i mitt första inlägg, beklagar om någon fick detta intryck.

[Bermudas]
11/5/15, 12:36 PM
#12

#11 Men varför gör du så? Varför undviker du alltid sakfrågorna som är jobbiga med undanmanövrar?

kamera0710
11/5/15, 12:39 PM
#13

#12 Undviker inte sakfrågan, den som begår våldtäkt ska straffas.

Annons:
[Bermudas]
11/5/15, 12:40 PM
#14

#13 Du fattar hur osmakligt ditt inlägg blev i sammanhanget då?

kamera0710
11/5/15, 12:45 PM
#15

#12 Kan lägga till att jag fick kväljningar när jag hörde om våldtäkten i Bjästa för några år sedan. Där gärningsmannen mer eller mindre blev bygdens hjälte medan våldtäktsoffret blev utfryst och fick flytta.

http://www.svt.se/ug/linnea-anmalde-valdtakt-pojken-hyllades

kamera0710
11/5/15, 12:45 PM
#16

#13 Beklagar om det uppfattades så.

[Bermudas]
11/5/15, 12:46 PM
#17

En tolvårig flicka våldtogs av somalisk sjutton/ artonåring. Kom också lindrigt undan och som sociala till och med struntade i att anmäla. Media talade i vanlig ordning inte om etniciteten. En 18-årig man döms till skyddstillsyn och samhällstjänst i 180 timmar efter att ha våldtagit en 12-årig flicka. Enligt domen ska mannens ringa ålder på 17 år vid brottstillfället och hans ostraffade bakgrund vara skäl till att fängelse eller sluten ungdomsvård utesluts. Den tolvåriga flicka ska ha följt med mannen hem, väl där hemma ska han ha knuffat omkull henne och rivit av henne kläder. Vilket styrks av vittnesmål om att hennes jacka var sönderriven efter händelsen. http://www.st.nu/medelpad/sundsvall/18-aring-doms-for-barnvaldtakt Fallet med den, då 17-åriga, killen som våldtog en tolvårig flicka i november kom till socialtjänstens kännedom några dagar efter händelsen. Men det gjordes ingen polisanmälan förrän fem månader senare. http://www.st.nu/sociala-polisanmalde-inte-barnvaldtakt

[Bermudas]
11/5/15, 12:48 PM
#18

#15 fick också kväljningar den gången, fallet engagerade mig då också! Media dolde aldrig att det var en etnisk svensk förresten.

[Bermudas]
11/5/15, 1:18 PM
#19

#15 Kamera! Du glider undan hela tiden för att försäkra dig om att vara PK. Jag fattar varför du gjorde ditt inlägg #7. Det var för att du ville vrida fokuset bort från invandrarmännen som gruppvåldtagit. Jag har inte hört dig med ett enda ord erkänna att det är en företeelse som hänger samman med vissa kulturer mer än andra kulturer. Det GÅR inte för den som vill vara neutralt undanglidande. Alltså vad göra? Jo flytta fokuset. Så gör du OAVBRUTET! Jag kan inte låta bli att undra hur du lyckades associera till kvinnor som dras till bad boys i sammanhanget med gruppvåldtäkten som tas upp här. Sen fortsätter du på den inslagna vägen på undanmanövrar …du tar upp ett fall med en SVENSK. våldtäktsman…och NU först ser man en känslomässig reaktion från din sida. Du fick kväljningar! Men när det gällde gruppvåldtäkten kom du mest med glidningar om att kvinnor dras till bad boys. Skillnade mellan dig och mig är att jag mår illa över alla våldtäkterna oavsett vilka som våldtagit. Men jag mår också illa över hur man så länge mörkat statistiken och på så sätt hållt folk i okunskap och inte heller kunnat rikta förebyggande arbete med utmärkande grupper. PK går tydligen före all vett och sans i vårt land. Den hycklande "godheten" har blivit en religion som alla mer eller mindre tvingats följa. Och det är såna som du som hållt uppe detta sjuka förfarande under armarna .

[helga21]
11/5/15, 1:36 PM
#20

Det är så i det här landet att man väldigt sällan dömer barn till fängelse. Och de är barn så länge de är under 18 år. Och det är åldern vid gärningstillfället som gäller. Är de sedan inte straffade eller kända av socialen sen  tidigare så finns de inte i något register och det betraktas som förmildrande. Man utvisar heller inte barn till något annat land.

När det gäller våldtäkten av 12-åriga flickan så har jag läst domen. Ja gärningsmannen var 17 år vid tillfället fanns inte i något register och levde under socialt ordnade förhållanden. Rätten gick på åklagarens berättelse och trodde på flickan. Han blev dömd till några timmars samhällstjänst men också 6 månader sluten ungdomsvård vilket aldrig framkommer.

Det är vad rätten har att döma efter. De kan inte döma strängare än vad lagen föreskriver. Sen kan man ha åsikter om lagarna ska skrärpas och arbeta för detta istället för att sitta och skriva på forum kan man skriva till den riksdagsledamot som man känner man har förtroende för.

Annons:
[Bermudas]
11/5/15, 1:52 PM
#21

#20 Det ena utesluter inte det andra. Att skapa medvetenhet om hur illa det är ställt med undanlåtenheten mot dessa våldtäktsmän är också ett sätt att starta en opinion. Men det vore bra om fler av oss började trycka på riksdagsledamöter att se över lagarna. Något jag kommer göra. Och det handlar inte bara om lagar utan om riktade åtgärder. PK-folket har hellre valt att mörka än att hjälpa. Beteendet att vara undanglidande har pågått så länge nu. Som med hedersmorden som man inte vill beröra tills det inte gick att stå emot längre. Mona Sahlin erkände flera år senare att hon undvikit frågan för att slippa associeras med rasism. Tydligen är DET viktigare än att hjälpa utsatta grupper.

Zyperior
11/5/15, 1:55 PM
#22

#20 Eller som jag påpekar i #5; Skapa medborgargarden. Konsekvenserna kan våra politiker stå till svars för.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Bermudas]
11/5/15, 1:57 PM
#23

#22 Ja det är ju något som polisen själva uppmanat folk att starta vid tillfälle eftersom polisen inte räcker till längre.

Vanja
11/5/15, 4:45 PM
#24

Det här är ibland det vidrigaste jag läst. BARN som utför en gruppvåldtäkt? Och dessa ska vi hjälpa för att det är synd om dom? 
Nej ut med dom!

/ Vanja 
Sajtvärd på Politik I Fokus. 

[Bermudas]
11/5/15, 5:38 PM
#25

"Barn" dessa killar påstår ju såklart att de är under arton. Tretton och sexton. Men enligt läkarundersökningingen är åtminstone två arton. Fördel att vara våldsverkare utan pass om man är ung. Dom kan heller inte skickas tillbaka av den anledningen.

[Bermudas]
11/5/15, 5:41 PM
#26

Och sen när började man kalla (ev)"sextonåringar" för barn? Media kallar alla ickesvenska tonåringar för barn nuförtiden verkar det som. Varför? Ungdomar och tonåringar kallar man svenskar för.

Zyperior
11/5/15, 6:41 PM
#27

#26 Positiv särbehandling på grund av härkomst. Rasism med andra ord.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[helga21]
11/5/15, 7:00 PM
#28

Är du under 18 får du som regel inte fängelse. Är du mellan 18-21 får du straffrabatt. Dessutom så sitter ingen av mer än 2/3 av ett tidsbestämt straff. Tycker ni inte om detta så tala om det för de som bestämmer. Jag anser personligen att straffen kunde vara hårdare.

Fillifjonkan60
11/5/15, 9:40 PM
#29

Ja det är mycket positiv särbehandling nu för tiden - för alla andra utom svenska medborgare.


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[helga21]
11/5/15, 10:20 PM
#30

# 29 I rätten  får d u ingen positiv eller negativ särbehandling oavsett vem du är.

platinium
11/6/15, 2:10 PM
#31

Tycker det är förjävligt rent ut sagt. Blivit trakasserad och antastad ute själv, och då har polisen bara sagt att "det kan vi tyvärr inte göra något åt". Okidoki bara att vänja sig då

Sommarek
11/6/15, 2:27 PM
#32

#1 Det är alltså relevant för brottet som begåtts vart förövarna kommer ifrån?

Sajtvärd på Wicca ifokus och Halland iFokus

Zyperior
11/6/15, 2:51 PM
#33

#32 Ja.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[helga21]
11/6/15, 4:58 PM
#34

# 32 I rätten har det ingen betydelse men det kan var av allmänt intresse.

Annons:
Zyperior
11/6/15, 7:29 PM
#35

#34 Jag undrar just om det inte har betydelse i rätten? Förmildrande omständigheter och så vidare. Eller positiv särbehandling som det skulle kunna kallas. Beror väl lite på hur man ser det.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

RobinEH
11/6/15, 7:35 PM
#36

#33 På vilket sätt har ursprunget relevans? Hur många procents utrikes härkomst skall man ha för att det skall skrivas ut? 100%, >50%, >25%, >0% ?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[helga21]
11/6/15, 7:53 PM
#37

# 34 Nej man går efter praxis. Det finns uppgifter om liknande fall och så vad åklagaren yrkar. Sen kan rätten välja vem de vill tro på. I fallet med en 17-årige somaliern som våldtog en 12-åring så trodde de på tjejen och gick på det som åklagaren yrkade.

Ford -57
11/6/15, 8:01 PM
#38

Ja herre Jesus, d finns inga som helst "förmildrande omständigheter" när ett brott har begåtts, så ser jag å väldigt många me mej på saken, man har alltid ett val, rätt-fel, sen får våra PKare (dom "goda") säja va dom vill, dom "goda" är ju t.o.m beredda att förlåta en förövare vilket för mej låter helt otroligt. Jag fick d goda rådet av polisen en gång: "Sköt d där snyggt å var rädd om dej själv", när d gällde va ja skulle göra me en förövare. Våldtäktare å kvinnomisshandlare skulle ta mej Fan avlivas.

[helga21]
11/6/15, 8:02 PM
#39

# 38 Tur du inte sitter i någon rätt 😂

Ford -57
11/6/15, 8:05 PM
#40

Flickan/Quinnan får resten av livet förstört medan dessa Satans ynkryggar går i stort sett ostraffade.

Zyperior
11/6/15, 8:18 PM
#41

#36 Om det inte skulle ha relevans betyder det alltså inget alls att detta va lösdrivande ynglingar? Varför är de lösdrivande ynglingar? För att de kommer från Nordafrika, troligtvis Marocko, och befinner sig illegalt i landet. 

Du tror att gruppvåldtäckter som denna eller som den som skedde på Finlandsfärjan för ett år sedan, inte har något att göra med att samtliga individer kommer från länder där sociala skyddsnät och jämställda strukturer och könsroller inte ens går att fantisera om. Titta på vilken dokumentär som helst om misären och fattigdomen och sjukdomari vissa delar av afrika och hör hur kvinnor och barn helt apatiskt återberättar hur dem blivit våldtagna eller deras föräldrar blivit det.

Säger inte att det ligger i mörkhyades natur eller att det är en naturlig del av afrikaners kultur att våldta kvinnor. Men så som saker fungerar där nu + en okontrollerad ström av främst manliga individer från dessa delar av världen gör det inte jättelångsökt att hävda att deras härkomst spelar roll i att de våldtar och då i grupp.

Hade det varit en ensam man, visst då hade det kunna vara vem som helst. Men när hörde du senast om att etniskt svenska män gruppvåldtog någon?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Annons:
[Bermudas]
11/6/15, 8:25 PM
#42

Våldtäkt på skolgård i Avesta! Och ännu en naiv puckad PK-svensk som inte skyddar: "Rektorn bortförklarade tafsningarna: "Pojkar är pojkar" – sen våldtog Ali sin klasskamrat på skolgården Skolledningen vägrade ingripa när en afrikansk elev ofredade svenska flickor på mellanstadiet med sexuella närmanden och tafsningar. Till slut våldtog eleven en svensk flicka i en buske på skolgården, men trots föräldrarnas protester har skolledningen beslutat att han ska få gå kvar på skolan. – Vi blir spottade i ansiktet för att vi är svenskar, säger en förälder till Fria Tider. Det var en lördag i oktober som två flickor besökte ett mellanstadiedisko på en skola i Alvesta kommun. Under kvällen blev de antastade av två afrikanska elever som går på samma skola." http://www.friatider.se/rektorn-bortf-rklarade-tafsningarna-pojkar-r-pojkar-sen-v-ldtog-ali-sin-klasskamrat-p-skolg-rden http://www.dalademokraten.se/allmant/inrikes/misstankt-valdtakt-pa-skolgard

[Bermudas]
11/6/15, 8:35 PM
#43

2012 "Hon dunkade sitt huvud i väggen och blundade så hårt att ögonen värkte. Men minnet av männens jubel, mörka tröjor och nakna underkroppar har ändå etsat sig fast i minnet. Viktoria, 30, utsattes för den grövsta våldtäkten i svensk rättshistoria." http://www.aftonbladet.se/nyheter/article15081478.ab (Afghaner)

[Bermudas]
11/6/15, 8:51 PM
#44

Till er som vill att man lägger på locket, jag skrev längre upp: " jag mår illa över alla våldtäkterna oavsett vilka som våldtagit. Men jag mår också illa över hur man så länge mörkat statistiken och på så sätt hållt folk i okunskap och inte heller kunnat rikta förebyggande arbete med utmärkande grupper." En annan sak varför man inte ska mörka är att vi har helt enkelt rätt att veta sanningen. Att förneka att kultur och uppväxt har betydelse för såna saker är galenskap! Man kan ingenting göra åt problem man förnekar! Att det ska vara så svårt att förstå för vissa. Det är osunt och inhumant! Citerar Zyperiors viktiga inlägg#41 "…samtliga individer kommer från länder där sociala skyddsnät och jämställda strukturer och könsroller inte ens går att fantisera om. Titta på vilken dokumentär som helst om misären och fattigdomen och sjukdomari vissa delar av afrika och hör hur kvinnor och barn helt apatiskt återberättar hur dem blivit våldtagna eller deras föräldrar blivit det."

RobinEH
11/6/15, 8:51 PM
#45

#41 Du förvirrar mig. Är problemet att de är lösdrivande eller invandrare?

Jag tror, jag tror på vintertid och ishalka.
Sajtvärd på Träning och Hälsa

[Bermudas]
11/6/15, 9:02 PM
#46

Läs på själv lite om du är intresserad. 1990 var vad jag får fram en bit över hälften invandrargrupper trots att de var i minoritet. "Av de misstänkta på 1990-talet var 10 procent inte folkbokförda i Sverige och 32 procent utrikes födda. Av de resterande 58 procenten svenskar hade en fjärdedel invandrarbakgrund, vilket enligt Brå tyder på en överrepresentation av invandrare. Vid gruppvåldtäkter med tre eller fler gärningsmän är andelen utrikes födda ännu högre: 39 procent." http://fof.se/artikel/dramatisk-okning-av-antalet-anmalda-gruppvaldtakter Så om man slår ihop 10% inte folkbokförda 32% utrikesfödda med en "fjärdedel av 58%" som blir ungefär 14%….det blir 56% . En bra bit mer än hälften är invandrare eller barn till invandrare ligger bakom våldtäkterna trots att de var på nittiotalet en bra bit mycket mindre grupp än svenskar. Undrar hur siffrorna ser ut idag!?!

Zyperior
11/6/15, 9:17 PM
#47

#45 En blandning av de båda. Sen hade nog varje faktor för sin egen del räckt. Sen räcker inte epitetet "invandrare" då detta inkluderar för många.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Bermudas]
11/6/15, 9:55 PM
#48

#42 Alvesta skulle det stå. Ska bli intressant att se hur mycket MSM släpper fram om den här historien. Den är en stor skandal. Stämmer uppgifterna så…flickan är tio år bara. Rektorn som bara kört på utan hänsyn till föräldrarnas oro…" pojkar är pojkar" sen när flickan våldtagits och föräldrarna håller henne hemma så hotar rektorn med "skolplikt" Den skolan är en sinnebild för Sverige och tidsandan. Själv skulle jag plockat min unge ur en sån skola direkt efter att man gjort den till en otrygg plats. Jag skulle inte offra mitt barn på ett sådant socialt experiment. Det här är så sorgligt.

Annons:
[Bermudas]
11/7/15, 10:20 AM
#49

http://www.dn.se/sthlm/raare-attityd-till-sexbrott-bland-unga/ DN om hur sexbrott bland unga ökar. Det ser illa ut enligt artikeln. De tar även upp en gruppvåldtäkt där några artonåringar våldtagit en sjuttonårig flicka och som vanligt lämnar media ut etniciteten så att vi inte ska kunna koppla ihop denna "attitydförändring" med någonsomhelst kultur och ursprung. Killarna var från Somalia förresten.

Fillifjonkan60
11/7/15, 11:14 AM
#50

#49 Och inte blir det bättre med den attityden som dom vuxna har till det hela, som här rektorn.

Sätt ner foten på en gång och markera att det inte är ok!


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


Taxelina1
11/7/15, 11:15 AM
#51

Tyvärr kan jag inte länka något eftersom jag inte hittar det.

Men jag läste en artikel där dom intervjuade några utländska killar angående svenska tjejer. Deras syn på våra svenska flickor är mycket skrämmande. Dom är horor och horor kan man använda så mycket man själv vill. Dom fick frågan varför inte deras kvinnliga landsmän våldtas eller utnyttjas sexuellt. Jo dom ska ju vara "ärbara" orörda när dom gifter sej.

En kompis bor som ensamstående i en liten svensk by, med sin lilla son. Hon har nu som närmaste granne fått "ensamkommande flykting barn"  Ett gäng unga killar från dom krigsdrabbade länderna. Killar i övre tonåren. Hon flyttade direkt av rädsla, inte av rasistiska själ.

Det är skrämmande.

På nyheterna tog dom upp varför det skjuts så mycket i Sverige men inte i dom andra nordiska länderna. Svaret visste jag direkt. Svaret kom sedan att det var på grund av alla gängbildningar som orsakas av alla invandrar ungdomar. Mycket tragiskt. Och så pratas det om vilka kunskaper vi får in genom invandringen.

Hälsning från en stor djurvänCool

Fillifjonkan60
11/7/15, 11:23 AM
#52

#51 Jag tror att jag har läst det där nånstans jag också, känner igen det.

Och norska tidningar (som vågar lite mer) har ju intervjuat somalier som säger så här angående våldtäkter:

"P4 Norge intervjuar en grupp afrikanska män på ett café:

– Norska flickor klagar över att utländska killar gör det ena och det andra, men grunden till att det sker många våldtäkter är att norska tjejer går nästan helt nakna! Det är som att säga «kom hit och knulla mig», Fattar du?"

Och då säger jag så här, det spelar ingen roll om du så går spritt språngande naken, ingen har rätt att tvinga till sig sex mot din vilja! Dessutom går dom nog inte "nästan helt nakna", lättklädda på sommaren förmodligen men håll styr på "lillkillen" ändå!

Visste inte vad jag skulle kalla det ni män har mellan benen så här offentligt, så "lillkillen" fick det bli, ifall någon inte skulle förstå vad jag menar med det 

😉


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[[eskils_]]
11/7/15, 12:01 PM
#53

#0 Jag tycker att straffen är för låga. Gruppvåldtäkt räknas som grov våldtäkt, och  straffet är fängelse i 4-10 år. De förövare som är 15-17 år gamla kunde väl t ex dömas till hälften av detta, dvs 2-5 års fängelse. För offret är ju livet förstört vare sig gärningsmannen är 15, 17½ eller 18 år. Så det borde inte vara så stor skillnad.

Tycker också att tidningar borde berätta om gärningsmannen är av utländsk härkomst. Detta eftersom många män från andra kulturer, t ex i Nordafrika och Mellanöstern, har en helt annan kvinnosyn än den svenska, vilket syns tydligt i praktiserandet av s.k. "hedersmord" på sina egna döttrar och systrar. (🤢) Då kan allmänheten försöka undvika dessa män, i synnerhet ensamma kvinnor nattetid.

Hur ska Sverige få sådana män att ansluta sig till den demokratiska, respektfulla kvinnosyn som råder här??

(Obs självklart finns det svenska ynglingar och män som våldtar också, men de har dock oftast en annan kvinnosyn i sin uppfostran, och betraktar inte kvinnor som mannens ägodelar. Och självklart finns det många män från dessa andra kulturer som är helt "normala" - känner några sådana själv och de är väldigt trevliga personer. Man kan aldrig dra alla över en kam!)

[VSK]
11/7/15, 12:04 PM
#54

"livstids straff" för våldtäkt är det enda rätta. Är det gruppvåldtäkt så bör det vara livstid på riktigt.

[Bermudas]
11/7/15, 12:24 PM
#55

Vill bara säga att det är skillnad vad jag kan se. Alla folkgrupper från Mellanöstern och Afrika är inte lika utmärkande. Har ingen riktig statistik än men vissa grupper utmärker sig mest. Somalia, Eritrea, Afghanistan är några jag ser återkommer ofta. Jag känner sympati med alla de män som kommer från dessa länder men som aldrig skulle bete sig så. Men den sympatin ska inte leda till att man mörkar sanningen. #52 "– Norska flickor klagar över att utländska killar gör det ena och det andra, men grunden till att det sker många våldtäkter är att norska tjejer går nästan helt nakna! Det är som att säga «kom hit och knulla mig», Fattar du?" tyvärr en vanlig inställning. Något som våra makthavare inte vill tala om. Verkliga skadliga kulturkockar som inte är PK att nämna.

Annons:
[[eskils_]]
11/7/15, 12:25 PM
#56

Lyckligtvis finns det strävanden till ett mer demokratiskt, västerländskt samhällsskick i Nordafrika också. Fyra organisationer/institutioner i Tunisien, varav en människorättsorganisation, får Nobels fredspris i år för sitt arbete. Glädjande!

[Bermudas]
11/7/15, 12:26 PM
#57

Det finns goda krafter!

72mm
11/7/15, 2:02 PM
#58

#51 "Men jag läste en artikel där dom intervjuade några utländska killar angående svenska tjejer. Deras syn på våra svenska flickor är mycket skrämmande. Dom är horor och horor kan man använda så mycket man själv vill. Dom fick frågan varför inte deras kvinnliga landsmän våldtas eller utnyttjas sexuellt. Jo dom ska ju vara "ärbara" orörda när dom gifter sej."

Självklart är detta beteende kulturellt betingat.  Islam är en drivande faktor. Den extrema överrepresentation av utomeuropeiska våldtäktsmän vi ser i Sverige har givetvis att göra med vilken kvinnosyn och kultur de har vuxit upp med. Den enorma importen av muslimer har resulterat i de siffror vi nu ser. Det är uppenbart för alla som vågar se det. 

Alla som försöker mörka eller förklara bort detta är medskyldiga till att svenska kvinnor blir våldtagna på religiösa grunder. Vill man på allvar komma tillrätta med detta problem så kan man börja med att ta avstånd från islam. Det finns absolut inget gott att säga om den religionen. Det går utmärkt att förkasta den rakt av.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

Zyperior
11/7/15, 2:23 PM
#59

72mm. Kunde inte sagt det bättre själv. Religion är och har alltid varit det största problemet med mänskligheten. Med tanke på vilket konfliktområde mellanöstern konstant är och vilken styrande kraft som råder där, "fredens religion", säger det ganska mycket om Islam och dess moral.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Danceoflove]
11/7/15, 3:29 PM
#60

Den svenska egoismen, etiken, moralen, naiviteten, kommer upp i dagen alltmer och det är åtminstone positivt. Som grupp är vi mjäkiga svenskar som tillåter allt… tills det drabbar någon närstående eller framförallt oss själva. Först då kommer en reaktion, ett intresse, en medkänsla. För den som blir våldtagen är det sent! Inget sånt här ska ens behöva hända någon oavsett i vilket land man bor. Kan väldigt väl förstå att frustration och att vilja att ta lagen i egna händer växer. Vanligtvis finns det spärrar, men hotelser kan utlösa en rädsla som alltid blir destruktiv. Det är ett farligt läge nu. Politikers feghet, rädda för att mista sin makt och sina feta löner är farligt, och media som för oss i mörkret. Extremister och religionsutövare med vidrig kvinno- och människosyn späder på kaoset… som alltid har funnits i världen, men bara inte så här nära. Nu går det inte att låtsas som att det regnar och sanningen blir omöjlig att dölja.

kallepudas
11/7/15, 5:55 PM
#61

Vad är detta för löjliga straff? 

Allvarligt talat…så om någon våldtar dom där lite småbrutalt blir det samma straffskala då? 

Jäkla skämt till rättsväsende…..vad fick han i straff killen med the pirate bay….var ju inte några 6 månaders semester på ett boende.

[[eskils_]]
11/7/15, 9:32 PM
#62

#22, #23 Medborgargarden tror jag skulle vara lika meningslöst som livsfarligt att starta i dagens läge. Det finns rasister och andra obalanserade typer därute i samhället, som nog gärna skulle ställa upp i ett medborgargarde bara för att få slåss.

I en stockholmsförort drabbade idag ett 30-tal personer samman i ett jätteslagsmål, beväpnade bl a med basebollträn, utan tydlig orsak, kanske bara "för skojs skull" (ej fotbollsrelaterat). Någon körde över en annan person med sin bil.

Låt polisen sköta brottsbekämpningen!

Annons:
72mm
11/8/15, 12:03 AM
#63

#62 "Låt polisen sköta brottsbekämpningen!"

Absolut. Men…

Vi, medborgare och samhällsmedlemmar, har givit en grupp, en organisation våldsmonopol. Vi tillåter bara polisen att bruka våld. Detta våldsmonopol är deras främsta verktyg för att utföra sin uppgift, att upprätthålla demokratisk lag. Detta är det oskrivna samhällskontrakt som kan sägas finnas mellan folket och polisen.  

Problemet kommer när polisen inte längre kan sägas upprätthålla sin del av detta kontrakt, dvs upprätthålla lagen. Om de inte längre kan skydda mig genom att upprätthålla lagen, måste jag då respektera deras våldsmonopol?

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[helga21]
11/8/15, 12:11 AM
#64

# 63 Det är riktigt att polisen har våldsmonopol mot civila i fredstid men det innebär inte att de måste använda våld. Det kan räcka med att de finns på plats för att lugna ned vissa individer. Trafikpolis behöver oftast inte använda så mycket våld och inte de skrivbordspoliser som finns heller för att inte tala om kriminalpoliser. Det är sällan det går till som i deckarna. Något som ofta glöms bort är de vakter som finns dessa har polisbefogenheter inom sitt geografisk område och är förordnade av polis. 

Sen får du själv använda våld om du blir utsatt för något men inte mer än nöden kräver.

72mm
11/8/15, 12:25 AM
#65

#64 Visst. Men att våldsmonopolet finns är det viktiga. Och det är inte det minsta teoretiskt heller. Det är bara att ge fan i att göra vad en polis uppmanar dig till och se vad som händer. Polisen är de enda som kan beordra dig att göra något, och det är pga våldsmonopolet.

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[helga21]
11/8/15, 1:47 PM
#66

# 65 Då jag suttit i Länspolisstyrelsen här är jag väl medveten om detta😃

72mm
11/8/15, 4:12 PM
#67

Haha, ber om ursäkt om jag lät uppfostrande, självklart vet du det. 😞

Ville bara betona hur viktigt och centralt just det där är….

Friskt kopplat är hälften brunnet!

[Bermudas]
11/9/15, 9:43 AM
#68

6 åring våldtagen på asylboende. Förövaren 27 år. Det är andra gången barn på asylboende blir sexuellt utsatt. Förra gången var det två Afghaner och en Irakiet som gav sig på en pojke. "Sent på lördagskvällen inträffade ett misstänkt fall av våldtäkt mot barn på ett av Migrationsverkets asylboenden i Mönsterås kommun." http://www.barometern.se/monsteras/man-anhallen-for-valdtakt-mot-barn/

[Bermudas]
11/9/15, 9:45 AM
#69

Expressen uppgav inte att det var ett asylboende utan man skrev "flerfamiljshus"

Annons:
Fillifjonkan60
11/9/15, 10:55 AM
#70

#68 😕 😡


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Danceoflove]
11/9/15, 10:03 PM
#71

#68 :( Så ont i hjärtat det gör. Måtte Sverige förmå sig att mycket snart ta sig samman, var och en av oss, och börja samarbeta som omväxling…för att kunna skydda åtminstone… de försvarslösa… :(

kallepudas
11/9/15, 10:49 PM
#72

Ja där ser vi vad vi får in för bös i landet. 

Den där 27åringen kan vi väl slänga ut nu då eller?

Jag blir gärna två afganer & en irakier fattigare också för den delen.

Upp till toppen
Annons: