Annons:
Etikettlivskvalitet
Läst 2072 ggr
Tjeja
11/11/15, 7:14 PM

Andas är inget grundläggande behov!

Japp! Enligt Ny Svensk lag är behovet att andas och få andningshjälp inte längre ett grundläggande behov!!! De som är i behov av LSS-hjälp för att andas får inte längre beviljade assistenter för att sköta sin andning. Så som hemrespirator och liknande hjälpmedel som behöver övervakas!

GP - Hundratals kan förlora assistans

Jag blir snart helt gråhårig av hur upp och ned Sverige är  nu och håller på att bli! Som en skämt, upp och ned vända världen! "Andas är inget grundläggande behov" men äta är det… ??? Men hur ska jag äta om jag inte får luft? då är jag snart död och behöver inte äta alls mer!!!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
papa-bear
11/11/15, 7:23 PM
#1

har läst någonstans att de trixar med vem som har ansvaret, och de har tydligen börjat tolka rätten till hjälp som någon som inte har läsförståelse som sin starka sida. en annan får väl vara glad att man fortfarande får diabetesmedicinen och alla tillbehör till det fritt.

[Heinze]
11/11/15, 7:30 PM
#2

Andas normalt och äta mat är bra för mig. 

Så du har fel angående saken #0.

Äta bör man så man blir stor och stark.

En vilja med äta mat. Bra för självkänslan.

papa-bear
11/11/15, 7:38 PM
#3

#2 och poängen med ditt inlägg är, förutom att vara dryg, vad?

Fillifjonkan60
11/11/15, 7:44 PM
#4

papa-bear jag tror det bästa är att ignorera. Det är i alla fall det jag gör 🙂

#0 Den här artikeln har jag lagt in förut, men om inte värdarna har nåt emot det så skadar det inte om det uppmärksammas igen. 👍


I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?


[Heinze]
11/11/15, 7:49 PM
#5

#3

Jag skriver om mina känslor.

[Daisy-Moa-Elsa]
11/11/15, 7:56 PM
#6

# 5 utgår från att du äter av egen maskin och andas av egen maskin eller behöver du hjälp?

Vad är det du inte förstår i länken från TS med andningshjälp?  Allvarligt… du pratar om känslor, TS pratar om andningshjälp…hur kan du ens göra den kopplingen, utan andning dör du.  Förstår du skillnaden?

Annons:
Tjeja
11/11/15, 7:57 PM
#7

#2 Jag tror att du har missuppfattat #0 totalt!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[Heinze]
11/11/15, 8:15 PM
#8

Hör på en konstig utlänning långt ifrån ska han kunna men inte har jag fel om min andning. Ingen religion kan andas igenom mig varken på nära avstånd och på långt avstånd. Jag äter mat varje dag.

Cragan
11/11/15, 8:26 PM
#9

#8 du misstolkar med flit gissar jag på, om inte låt oss säga att du får någon sjukdom så du måste ha respirator o  personal som hjälper dig hålla igång respiratorn. endligt artikeln så försvinner personalen o eventuellt respiratorn med har ej läst den, så du kan inte andas utan respirator o du har ingen respirator hur skall du då kunna andas?

[Heinze]
11/11/15, 8:30 PM
#10

Råkade räddas i sjukhuset av en andningssvårighet. 

Räcker i grunden för min överlevnad.

😉

Cragan
11/11/15, 8:56 PM
#11

#10 om det hade varit en permanent sak som gör att du måste ha andnings hjälp då? låt oss säga att du i övrigt är för frisk för långvården eller att dom ej har säng plats för dig där. för det finns ett max för hur länge du får ligga på en avdelning på sjukhuset.

så hur skulle du då kunna andas om du ej får vara kvar på sjukhuset och övriga vårdplatser kan ej ta dig så ditt enda alternativ är att åka hem men hemma har du ej tillgång till utrustningen som hjälper dig att få luft. ringa ambulans för en ny stint på sjukhuset kan du direkt utesluta för utan luft så har du inte lång tid vid medvetande och kan ej heller prata under den lilla stund du är vid medvetande.
och låt oss för enkelhetens skull säga att du bor själv i ett hus på landet med 0.5-2 km till närmsta granne ingen ovanlig situvation.

Tjeja
11/11/15, 9:05 PM
#12

#11 PRECIS.. vad händer då? Det har inte lagstiftarna som genomförde den prejudicerande domen och drivit igenom lagen tänkt på. De måste haft väldigt otur när dem tänkte.. 

Just detta som du beskriver är problem som sjukhusen just nu fått börjat brottas med i dagarna sedan domen lagts!  Intensivvårdsavdelningarna fasar.. de är redan överbelagda så som sjukvården i övrigt redan är.

Och människor som är produktiva idag (ett känt exempel Stephen Hawking) kommer hänvisas till sjukhusen och sedan vad?… när det är fullt finns inget mer att göra, de blir utrensade.

Så som svenskt rättsväsende fungerar idag kommer det att krävas x antal dödsfall på grund av detta lagbeslut innan det kommer kunna åtgärdas. För närvarande arbetas det med en överklagan men det måste gå upp till högsta instans och kommer ta flera år.

M a o är denna lagen en dödsdom för många drabbade idag och det skrämmer skiten ur både dem och vårdpersonal att inse. Men vad gör man? De är inte tillräckligt många för att deras skrik skall höras genom mediabruset med "flyktingkatastrofer" och annat som drabbar betydligt fler människor i dagsläget och som engagerar folk och etern som mest just nu. :(😕

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Upp till toppen
Annons: