Annons:
Etikettinvandring-och-integration
Läst 908 ggr
_Fisken
2016-01-28 13:05

80 000 pers ut?

När en politiker säger i dagens läge att de ska avvisa 80000 personer så tror jag inte på det. De ska väl ta tillbaka lite röster från SD genom denna fint?  Sen är de fullt medvetna om att detta inte går att genomföra i praktiken. Inte i denna mängd ialla fall.

Annons:
Huygens
2016-01-28 18:23
#1

I Danmark har det tagit skruv. Dom är minst sagt förbluffade. Rubriken:

Er svensk statsminister nazist nu?

hankans91
2016-01-28 18:56
#2

80000 är väl bara en uppskattning det kan mycket väl bli mindre. Men det är ju ett problem när folk väljer att stanna kvar illegalt i Sverige när de fått avslag på sin asylansökan. Sen vad innebär det med att vara flykting att man ska bosätta sig i nytt land svar nej. Det innebär att man får en fristad i ett annat land tills oroligheterna har försvunnit i det landet. Exempelvis sökte många Finska barn och kvinnor asyl i Sverige när Finland var i krig med Sovjetunionen och efter kriget återvände de flesta men vissa stannade kvar. Det är väl självklart att det måste vara likadant nu eller?

Tjeja
2016-01-28 19:37
#3

De kommer aldrig få ut så många utan att det blir inbördeskrig.. de kommer ta till sina kalasnikovs för att via att de har "rätt" att vara här och skall hämnas sina bröder…

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

_Fisken
2016-01-28 19:38
#4

Det är väl det som menas med tillfälligt uppehållstillstånd?  Men ska de behöva "integreras" då? Hur gärna skulle vi vilja integreras till muslimers traditioner om vi behövde en fristad i nån av deras länder om vi bara skulle stanna där i 3 år? Nån får gärna reda ut begreppen åt mig.

Zyperior
2016-01-28 19:45
#5

Ja, säkerligen har ett par av de som sprungit och gömt sig redan satt igång att bygga bomber.

Sen, även om det som #0 påstår är praktiskt omöjligt, så undrar man vad det skulle kosta? Det blir trots detta mer än 100.000 som stannar kvar av de som kom föregående år, + de som kommit/kommer detta året. Vad kommer massinvandringsnotan landa på nu undrar man? Hyra alla dessa charterplan och se till att de får en bekväm återvändo är knappast gratis.

Fan, ge dem en kompass och en toarulle och ställ dem vid gränsen till danmark och säg att de kan återvända den vägen de kom ifrån. De har uppenbarligen inte asylskäl. Kan jag dra på semester och skita i returbiljetten och förvänta mig att landet jag kommit till står för den?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

kallepudas
2016-01-28 23:29
#6

Jag säger så här: Inga rasister i våran riksdag och att först ta emot flyktingar & asylsökande och påstå att det är lönsamt & bra för sverige och sedan ska vi kasta ut dom. 

Jäkla hyckleri & jag hoppas verkligen folk förstår vad det är för en regering dom röstat fram.

Annons:
Petunia
2016-01-29 16:05
#7

Självklart kommer detta aldrig att genomföras! Det är bara en fint för att lugna ner svenska folket. Politikerna har äntligen reagerat på människors ilska och oro, och vad gör de då? Kastar ur sig  att 80 000 ska utvisas! Helt verklighetsfrämmande! Kommer aldrig att genomföras i praktiken.

Huygens
2016-01-29 16:33
#8

Blir det inte väldigt dyrt att avvisa alla 80 000 med flyg?

.

Frågan är varför Ygeman går emot Löfven?

Anders Ygeman säger nu att han vill att EU centralt ska sköta enskilda länders gränser, även mot ett EU-lands vilja. Ygeman vill ge EU:s gränskontroll Frontex ökade befogenheter i Sverige, även om det går emot svensk Riksdags beslut.

Kan det vara för att Ygeman på så sätt slipper ta del av ansvaret och kan säga att "det var EU:s beslut" om tveksamma eller odemokratiska åtgärder vidtas mot flyktingar?

.

Låt oss anta att EU:s genomkorrupta Jean-Claude Juncker blir chef för Frontex.

Har Ygeman funderat på om maktöverlämnandet till överstatliga Frontex gränskontroll i så fall kan få precis motsatt effekt än den Ygeman eftersträvar?

.

Icke har i alla fall sin åsikt klar. Frontex är nästa steg mot en global Illuminati fasciststat.

Tjeja
2016-01-30 00:46
#9

En fundering… Varför kan man inte bara utvisa folk till samma land som de sist befann sig i innan de kom in i Sverige? Dvs det land de använde som passage hit?

Då får ju det landet ta ansvar för att dem inte följde Schengenavtalet och registrerade dem där, de får väl i sin tur skicka tillbaka dem vidare "tillbaka" ifall de inte får asyl i det landet heller. o s v..

Det är ju inte vårt problem att folk som inte behöver asyl ger sig ut på bedragarstråt liksom och då borde ju konsekvensen bli att dem sänds tillbaka samma väg som dem kom! Inte att dem skickas hem bekvämt med flyg. 

Knappast någon har ju flugit direkt från Aleppo till Malmö precis.. Speciellt inte de unga männen från Afghanistan eller Somalia..

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

[[eskils_]]
2016-01-30 01:14
#10

#8 EU är tydligen med och betalar flygtransporterna.

"Redan i dag ordnar Frontex gemensamma charterflyg som medlemsländerna kan använda sig av. Delade flyg blir effektivare och billigare och medlemsländerna uppmanas att utnyttja det mer. I dag ordnar medlemslandet oftast transporten själv när någon ska utvisas.

Till exempel hade Sverige den 29 september huvudansvaret för att skicka tillbaka 49 personer till Albanien.

Hela notan på 64.300 euro, motsvarande runt 620.000 kronor, stod Frontex för."

DI

Spöket
2016-01-30 02:35
#11

Fast det är inte bara flygresorna som kostar, de har också rätt till återetableringsstöd 30,000kr för en vuxen, 15,000kr barn. Dock högst 75,000kr per familj.

Multi vad?

_Fisken
2016-01-30 09:11
#12

Det blir många lagar o regler som måste skrivas om.  Sånt där har vi kanske råd med när det kommer en begränsad mängd.

Tjeja
2016-01-30 10:21
#13

#12 exakt! Inte fan kan vi punga ut med 15-75 tusen per våldsbenägen ockupant som ska utvisas längre! Det får fan vara nog med dumsnällhet och lismande utnyttjande på vår bekostnad! Bussa ut dem till gränskontrollerna de kom igenom och släpp sedan inte in dem igen! Bygg kravallstaket och murar om det behövs. Vill de slåss får de gå till merkel eller tillbaka samma väg de kom! Vi måste värna om de som verkligen är skyddsbehövande som kommit hit och inte samtidigt släppa in det våldsbejakande packet de försökt fly ifrån! Nu har vår korkade självmordsbenägna regering gjort det i alla fall o nu måste packet (de våldsbenägna utan asylskäl) ut! Inte fan ska vi gulla o betala flyg åt dem då heller! Blir bara argare o argare för varje dag. Och klassas jag igen som rasist för att jag vill bli av med våldsbenägna unga män som kommit hit under falska premisser så må det så vara! Idag har jag muslimska vänner som lever i oro och rädsla här i Sverige nu mer för att daeshsympastisörerna och bråkstakarna ökar. Och det blir inte bättre av att majoriteten av de nyanlända unga männen är villiga att gå bärsärkargång på boendena för att de inte gillar maten. Kan man göra så då är det inte konstigt med bråk, misshandel, våldtäkter och mord i samma led. När någon av dessa män blir kränkt för att han blir anklagad för våldtäkt när han "bara har slagit kvinnan". Nä jag får nog ta paus i att följa nyheter o trådar om "flyktingkrisen" ett tag för min egen hälsas skull. Har säkert blodtryck över 200 snart. För att inte tala om att man inte kan gå hem från bussen längre på kväll o natt utan att känna sig som ett ensamt rådjur i vargskogen. I natt blev "min" busskur sönderslagen igen med glaskross spridet över hela hållplatsområdet. M a o vi har redan mer än nog med vårt eget skit! Vi behöver inte "integrera in" ännu fler bråkstakar i vårt redan sargade samhälle!

Medarbetare på FågelmatningDjurparkerVilda djur och Politik i fokus.

Annons:
Huygens
2016-01-30 10:39
#14

#10 Är det inte naivt att säga att det är "Frontex som står för notan".

Är det en snäll farbror på Frontex, med en stor skyffel och en gigantisk säck guld som han sopar miljontals pengar ur?

Varifrån kommer pengarna?

[[eskils_]]
2016-01-30 15:21
#15

#14 Det är väl inte naivt, det är bara ett konstaterande. Utgår från att Dagens Industri vet vad de skriver om. Har du läst artikeln?

De som betalar måste vara EU:s medlemsstater, dvs även de som inte tagit emot så många flyktingar. Det är väl rättvist att de får dra sitt strå till stacken också. Jag har inga problem med att Sverige får hjälp med denna utgift, har du?

[Carpinus]1
2017-11-11 21:57
#16

#11 Expressen, mars 2017: "– Är du 22 år, frågar jag efter att ha kollat stavningen på hans namn. – Ja, jag är 22… fast i Sverige är jag 17 år. Sjutton och lite till, säger Zia, rycker lite på axlarna och ler ursäktande."---

"Har man kommit till Sverige som minderårig – eller åtminstone accepterats som minderårig – så får man i regel stanna. Men när personen i fråga blir 18 år och myndig så är ingenting längre givet. Allt oftare får personen en utförlig förklaring över två scenarier: återvänd med lite pengar på fickan, eller stanna i Sverige och lev i olagligt utanförskap på gatan i samhällets gråzon."---

"Sverige betalar ut 15.000 i återetabliseringsstöd till minderåriga afghaner som återvänder frivilligt, 30.000 till vuxna och som mest 75.000 till en familj."---

"18-årige Fawad, vi kallar honom så, sattes på ett plan i tisdags. När han kommer ut från Kabuls flygplats med sin svarta resväska under onsdagsmorgonen har han inget lokalt simkort till mobiltelefonen."---

"– Med ett startbidrag på tvåtusen dollar kan du köpa dig en butik här, men jag tycker ändå inte att man ska kasta ut afghaner från Sverige, säger Fazlukhuda, 24, som just kommit ut från fredagsbönen."---

https://www.expressen.se/nyheter/qs/afghanerna/ja-jag-ar-22-fast-i-sverige-ar-jag-17-ar/

Upp till toppen
Annons: