Annons:
Etikettjämställdhet
Läst 1783 ggr
Zepp
2017-12-09 20:37

Politikern vill stänga kyrkans härbärgen

Iallafall så har jag anklagats för att diskutera för mycket med LBB och inte komma med egna inlägg!

Så dåså, då startar jag ett nytt!

Politikern vill stänga kyrkans härbärgen

Iomed att jag varken är religiös eller kyrkligt aktiv.. så har jag lixom inga synpunkter på den organisationens  väl och ve och hur de uppnår sina egna mål.

Men hur som helst.. är det bra att de stänger sina härbärgen?

Eller skall de bara vara öppna för medlemmar?

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Carmarino
2017-12-10 07:15
#1

Har du överhuvudtaget läst artikeln, eller bara rubriken?

Anledningen är att flera av de misstänkta människohandlarna i tiggerihärvan har besökt verksamheten.

– Så länge kyrkan inte kan garantera att inte yrkeskriminella och människohandlare inte finns där, så tycker jag inte att man ska driva den här verksamheten, säger han.

Han kommer aktivt att driva frågan inom kyrkan, uppger han.

– Själva kyrkans affärsidé är att skilja gott från ont. Då är det fruktansvärt att man låter människosmugglare vistas i samma lokaler som brottsoffer, säger Bo Frank.

https://www.expressen.se/kvallsposten/bo-frank-vill-stanga-kyrkans-harbargen/


¡ɹnʇɐuƃıs ɯos uǝp ɐɥ ɥɔo uǝʇxǝʇ ɹäɥ uǝp ɐɹǝıdoʞ ʇʇɐ ɹöɟ ɹɐlʞ åsʞɔo uɐʇn ʇɹɐɯs ɐɹɐq ǝʇuı np ɹä ɹäɥ ʇǝp ɐsä1 np uɐʞ

Zepp
2017-12-10 13:59
#2

Jo det var ju det jag gjorde och tyckte att det var en lämplig grund för en diskution?

Men jag tackar för att du lade till länken,, det verkar jag ha missat.

Och jag lade hur som helst till vissa förbehåll, dvs att jag varken är religiös eller medlem i någon sådan organisation.

Så jag är nog inte helt opartisk om hur sådana organisationer skall bedriva sin verksamhet.. eller rättare sagt jag är knappast den som skall bedöma dem.. utifrån deras ideologi/religiösa övertygelse.

En annan fråga som då dyker upp.. skall vi helt enkelt bara avsluta all social verksamhet/kyrklig/samhällelig/statlig/komunal.. för mindre bemedlade iomed att det finns risk för att det kan utnyttjas av oseriösa/kriminella/mäniskosmugglare/HA/Banditos.. andra kriminella?

Och då så.. vad jag läser, (ingen länk) men så finansierar tex HA och Banditos sin verksamhet främst via statliga medel.. dvs sjukförsäkringen, pensionsförsäkringen, anställningsstöd, ROT/RUT-avdrag!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

landsbygdsbo
2017-12-10 15:15
#3

Men..gäster från andra EU-länder ska ju ha med sig resurser för både boende och uppehälle? Så då är väl egentligen dessa härbärgen avsedda för svenska missbrukare då?😎

Zepp
2017-12-10 16:05
#4

Jaaa.. eller rättare sagt, har du oxå fått varning för att du och jag tar över flödet?

Aså.. om jag fattat det hela någotsånär rätt.. härbärgen är främst avsedda för utsatta personer, som visstas i deras närhet.. och om jag fattat den religiösa kallelsen så handlar det om alla.. oavsett troende eller ej utan om den samaritiska kallelsen?

Meen.. iomed den globala utvecklingen/den globala ekonomin/vårt EU-medlemskap/flyktingströmmar från länder långt borta, så har vår tillvaro förändrats.. gatubilden har oxå förändrats.. knappast den samaritiska kallelsen.. även om den sätts på prov iomed att numera så ingår tiggare från andra EU-länder i vår gatubild.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

papa-bear
2017-12-10 16:41
#5

😞förlåt om ni tog det så hårt.

Zepp
2017-12-12 20:25
#6

Jag tog det knappast speciellt hårt.. utan mer som ett inlägg från en viss politiker för att vinna röster från SD till M!

Och eventuellt så kan han då bli omvald?

För övrigt så har jag fortfarande en rätt stor tilltro till kyrkliga organisationers fokus på den Samaritiska Kallelsen!

Dvs jag är själv inte troende men socialt sett så är jag typ kristen/protestant!

Finns rätt mycket bra i den kristna/protestantiska tron. som förenar oss som vill kalla oss svenskar.

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.

Annons:
Upp till toppen
Annons: