Annons:
Etikettpolitiska-partier
Läst 617 ggr
Aasi1
2018-08-06 09:23

Regeringen gynnas av skogsbränderna?

Nya mätningar visar att stödet för regeringen ökade en aning. Vilket tros bero på skogsbränderna??? Är det någon som tyckte regeringen och Jan Eliasson gjorde ett bra jobb? SD hade också minskat 1 5% enheter. De hamnar bara på 19% https://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/a/kajmoB/sd-tappar-i-ny-matning--rysare-mellan-blocken

Annons:
[Hayabusa]
2018-08-06 09:25
#1

Jag är övertygad om att det är glömt på valdagen. Det verkliga jobbet att släcka bränder utförs vare sig av Eliasson eller regeringen.

[Göstage]
2018-08-06 09:52
#2

Det "tros" bero på skogsbränderna, men det är inget konstaterat faktum, och det rör sig om någon procent, vilket väl är inom felmarginalen. Kan lika gärna vara sossarnas rutinerade valapparat som varit och ryckt i sina kärnväljare i förorter och på pensionärsträffar.

annia1
2018-08-06 12:03
#3

Jag undrar hur mycket man kan lita på den där undersökningen. Enligt den där så låg KD på ca 4.5% förra mätningen och nu 4.8% för dom har ökat med 0,3%. Dom mätningar som jag sett på tv under lång tid så har KD legat runt 3% så det är rätt stor skillnad på det dom visat på tv och den här. Och de dom visar på tv är väl en sammanställning av flera olika instituts undersökningar.

Går man in på inizios sida och tittar på deras valbarometer så har KD rätt stadigt legat över 4%. Dom har till och med legat över 5% i mars.

Sen när det gäller själva undersökningen. Först så är det en webbundersökning, vet inte vart den undersökningen funnits, men det är alltså personer som varit på nätet då. En annan sak. Första frågan är tydligen vilket parti man skulle rösta på om det var val, om man inte uppger nåt där så får man frågan vilket parti det lutar åt. Dom två alternativen kan jag se som ok. 

Men svarar man inte heller på vilket parti det lutar åt så får man frågan vilket parti man tycker är minst dåligt. Sen slår man ihop de tre alternativen. För mig låter det alternativet lite konstigt. 

När det gäller vad som kan gynnat sossarna, jag tror inte bränderna har gynnat dom. Utan det är nog mer det här att bönderna ska få extra hjälp. Det är väl det enda positiva jag kan komma på som varit under den senaste tiden.

.

Upp till toppen
Annons: