Annons:
Etikettekonomi
Läst 391 ggr
Draken
2018-09-07 16:39

Politik och ekonomi

Vad gör egentligen partierna för att förbättra ekonomin för sina väljare ? Det pratas mycket om klimatfrågor, invandring, välfärd, skolor etc.etc, men har partierna egentligen gått så mycket in på den privata ekonomin för oss väljare, vad görs för att vi skall få det bättre ?

Det enda jag faktiskt har hört att de har varit inne på svenska folkets privata ekonomi är:

Höjda skatter på bensin och diesel. Folk skall åka mer kollektivt, fler laddstationer för elfordon. Jag läser och läser vad jag har skrivit, men kan inte se sambandet mellan detta och hur väljarnas privata ekonomi skall bli bättre.

Ja visst har Löfvens regering ökat studiebidrag, barnbidrag, pensioner. Men vad gör egentligen en hundring eller två för skillnad när kostnaderna stiger oavbrutet ?

Mitt barnbidrag har ökat med 200 kr pr barn, alltså 1000 kr i månaden, visst det är 1000 kronor extra, men det gör varken från eller till, när kostnaderna för mat och boende ökar i samma takt.

Skolorna har utflykter, föräldramöten, klasskassor …men vem är det som står för de kostnaderna ? är det regeringen ? nej, det är vi föräldrar som måste lägga dessa pengar ur en budget som knappt går ihop redan innan.

Och fortfarande skall det tas pengar från pensionärer, skolor, vård …för att svenskarna skall vara bror duktig och ta emot alla som kommer, med öppna armar, sen måste de naturligtvis få ta hit alla sina släktingar också.

Förra mandatperioden (2010-2014) Var det moderaterna som körde ekonomin i botten för många, min familj drabbades då mycket hårt pga.nedskärningarna som gjordes, och den här perioden (2014-2018) har Sossarna gjort sitt bästa för att fortsätta på samma spår.

Därav min fråga, Vad gör regeringen för att förbättra väljarnas privata ekonomi ?

Jag hoppas på att få igång en riktigt debatt , utan påhopp eller pajkastning. Oavsett vilket block du röstar på.

Mvh./ Draken

VENI VIDI VICI

Annons:
Upp till toppen
Annons: