Till dig som skriver på Politik iFokus
Hej!
Politik iFokus är en plast för diskussioner, synpunkter och fria åsikter.
Du får gärna skriva politiskt oavsett vilka färger du vill försvara.
Är du emot utvisningar, invandring, feminister eller bara generellt less på en företeelse du störd dig på är du välkommen att skriva här.
MEN det finns alltid ett men - är du en känslig person som inte kan tåla andras åsikter som inte är lika med dina då ber jag dig avstå - då är inte den här sajten något för dig.
Alla är välkomna hit oavsett om du stavar korrekt eller snubblar på tangenterna
MEN sluta skriv illa om personer eller dess egenheter -kalla dom inte namn - skilj på sak och person.
Om du av någon anledning blir arg eller känner ilska kring en åsikt eller frågeställning - rikta då frågan inåt för en stund och fråga dig själv varför du känner så.
Ilskan kommer från dig inte från någon annan.
Har du synpunker på ovanstående så får du naturligtvis gärna kommentera eller förklara varför du inte håller med.
Lycka till i kommande diskussioner!
Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.
Observera att är du inte mogen att höra/läsa avvikande synpunker kring de frågor du vill ta upp här - då ber jag dig snällt att avstå från att skriva eller ber dig att skriva på andra sajter som mer passar dina åsikter.
- Redigerat 2025-04-02 23:34 av Pyttelite
#1: Det är väl knappast frågan om någon är "mogen" eller "omogen"…..
Frågan är väl snarare huruvida politik ska vara tillåtet i dina trådar eller inte är ju svårt att dra en gräns för vad som är ok och vad som inte är ok. Många forum har ju på ett smidigt sätt satt ett totalförbud för bl a politiska diskussioner, men ändå accepterat politiska diskussioner som är direkt relaterat till forumets innehåll och syfte. Som ex kan nämnas GARAGET som accepterar politiska diskussioner som just berör bilar, vägskatter mm och som ex SWECLOCKERS som är ett data- och datorforum och accepterar diskussioner som just berör data- och datorer men ingenting mer.
Raka motsatsen till ovanstående är ex Nordens största forum - FLASHBACK som visserligen har mängder mängder med regler men vad beträffar just yttrandefrihet är i princip ALLT ACCEPTERAT!
Så det bästa vore att ditt forum sätter regeln att alla politisk diskussioner är TOTALFÖRBJUDNA. Eller är det du som ska avgöra om någon blir ledsen i ögat eller känner sig kränkt bara för att någon har en åsikt eller uppfattning som går emot vissas? Det finns ex mängder med "ORD" som är helt lagliga att använda enl Sveriges Rikes Lag men av vissa anses som extremt kränkande och sårande.
Bor man på Öland, solen och vindarnas ö, så skapade jag några sidor som visar vår vackra ö med hjälp av några bilder.
Oland4ever.com
Oland4ever.eu
OlandTurist.com
OlandsTuristguide.eu
#2: Jag förstår faktiskt inte vad du menar - varför ska politiska diskussioner förbjudas på forumet?
Vad jag inte vill ha är de ändlösa personangreppen eller att man inte inser att det kan finnas två sidor av samma mynt.
För att jag inte tycker som du är jag ingen idiot eller och heller inte tvärtom.
Man kan respektera att folk tycker olika eller inte som jag men det är svårt att föra diskussioner om folk hela tiden tar illa upp om man inte håller med.
Det blir hu märkligt om man har en sajt med politisk inriktning om man inte får ta upp olika politiska åskådningar - varför ska sajten finnas överhuvudtaget då?
#1 Jag förstår inte heller vad du menar.
* Personangrepp kan väl aldrig vara ok i en seriös diskussion* - och om det förekommer så måste det väl vara rätt av sajtägaren att ta bort de kommentarerna - eller vad menar du egentligen
Låt dagen idag bli din bästa hittills!
- Redigerat 2026-04-14 23:58 av Torparmor
Bara för att förtydliga syftet med tråden:
Forumregler
- Alla politiska åsikter är tillåtna.
- Angrip argument – inte personer. Personangrepp tolereras inte.
- Undvik argumentationsfel (t.ex. halmdockor, ad hominem).
- Håll dig till ämnet.
- Visa respekt, även vid oenighet.
Brott mot reglerna kan leda till att inlägg tas bort eller att användare stängs av.
- Redigerat 2026-04-15 09:17 av Pyttelite