Syrienkriget - En Konspiration !
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Här berättar den förre franske utrikesministern hur han blev tillfrågad av Brittiska kollegor om de ville vara med på operationen i Syrien
"Den var planerad och organiserad 2 år innan de sk."rebellerna" började sin terror." enl Dumas
Detta ser man inte mycket av i vanliga ljugmedia.
"France's Former Foreign Minister, Roland Dumas, has stated in a televised program on LCP that UK government officials had told him about preparations for war in Syria two years prior to the start of the 2011 protests and conflict. The reason given for this war is the Syrian government's anti-Israel stance that made Syria a target for Western-backed regime change."
Eretz Zen

Det kliar så i fingrarna på USA (och andra) att anfalla Syrien.
Så man får väl göra som man brukar. Man arrangerar ett anfall på sina "egna" och skyller på någon annan. Man gjorde detta i bl.a. Vietnam(Gulf of Tonkin)
Undrar om man tänker anfalla utan att bevis för vilka som låg bakom det presenterats.
Rebellerna har å andra sidan gjort sig skyldiga till en hel del……bl.a. just detta.
För tio dagar sedan upptäckte syriska myndigheter en hemlig fabrik inne i landet där utländska legknektar/”rebellerna” bl a tillverkar det kemiska stridsmedlet Sarin.

#1 men snälla nån.Efterlyser du källhänvisning till #0
Förstår du inte att Roland Dumas är källan???
Dessutom….förstår du verkligen inte mina personliga åsikter i detta. Trots att du läst den förra tråden med mina personliga åsikter(som du valt att hålla dold)
Ok….om du inte förstått så är mina personliga åsikter att anstifta och planera och genomföra detta brutala angrepp på Syrien med köpta legoknektar, att detta är grovt kriminellt och bör beivras.
Så nu hotar du med att ta bort tråden!!!???🤔
Det var som tusan …ett mönster börjar skönjas!
Duger texten i #0 nu då?
# 5 Nu får du ändå ge dig. Ser du inte att sajtvärden har hänvisat till upphovsrättslagen och ber dig att ange källan inget annat.

#2 Du inser väl att USA inte har råd med nya krig?
Rebellerna har å andra sidan gjort sig skyldiga till en hel del……bl.a. just detta.
För tio dagar sedan upptäckte syriska myndigheter en hemlig fabrik inne i landet där utländska legknektar/”rebellerna” bl a tillverkar det kemiska stridsmedlet Sarin.
Du glömmer bort att syriska myndigheter sammarbetar med mycket otäcka krigsherrar som avrättar och utför tortyr mot barn. Det är ett redskap den syriska myndigheten använt sig även före kriget!
Du glömmer bort att syriska myndigheter sammarbetar med mycket otäcka krigsherrar som avrättar och utför tortyr mot barn.
Jaså, berätta mer.
Assad är nog ingen helyllekille. Pappan hans var nog än värre.
Det är ett redskap den syriska myndigheten använt sig även före kriget
Ett redskap för vad?
Ingen reaktion på rebellernas sarinfabrik?
Jaså, berätta mer.
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/fn-barn-utnyttjas-av-syrienregimen_7270349.svd
http://www.svd.se/nyheter/utrikes/krigsbrott-taktik-for-syrisk-regim_7276169.svd
Ingen reaktion på rebellernas sarinfabrik?
Den syriska statliga TV förnekade att det förekom strider, och kallade rebellerna för terrorister som snart skulle gripas. Man förnekade även attackhelikoptrar som sköt sönder bostadshus i den syriska tv sändningarna. Så nej det finns ingen sarinfabrik som rebellerna har det är ren påhitt.
Men hur ser du då på uppgifterna från nyhetsinslaget på RT i #2
Där talar man bl.a. om de 280 behållare med kemikalier man fann den 7 Juli i händerna på rebellerna.
En hel del andra graverande uppgifter framkommer också i detta reportage.
Har du sett inslaget som är 4,56 min och hur kommenterar du det?
Vilka menar du att rebellerna är?
"Rebellerna är dom dumma för att USA tycker om dom och dom som är mot dom dumma är snälla" - Politisk analys á la foliehatt.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#13 "Rebellerna är dom dumma för att USA tycker om dom och dom som är mot dom dumma är snälla"
En kommentar som jag tycker väl speglar olakas intelligens och uppsåt.
Skärp dig nu KosmosBill, sådana här komentarer vill jag inte se /Sajtvärden!
Måste vara jobbigt att gå genom livet utan att förstå konceptet med citationstecken.
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Skärp dig nu KosmosBill, sådana här komentarer vill jag inte se /Sajtvärden!
Vad menar du?
Jag har inte lagt någon värdering i kommentaren. olakas kommentar talar för sig själv.
Vad anser du själv om hans kommentar?
Däremot ……så har olakas kommentar en TYDLIG nedlåtande värdering !!!
Hur kommer det sig att du inte kommenterar den….ja, att du överhuvudtaget tillåter den ???
Vad har "foliehatt" för mening för dig ???
Dale Gavrak, en erfaren Mellanösternjournalist och Yahya Ababneh berättar om hur rebellerna fått dessa kemiska vapen av Saudier och att de inte visste hur de skulle handskas med dem och att de exploderade och orsakade det vi nu känner till som kemgasattacken i Syrien.
Paul Joseph Watson snappade upp denna historia….
Det skulle förklara mycket.
Tror inte att Assad är självmordsbenägen.
http://www.infowars.com/rebels-admit-responsibility-for-chemical-weapons-attack/
Den fyrstjärnige generalen Wesley Clarke berättar här 2007 hur han 2001 fått höra av sina kollegor på Pentagon att man tänker störta regeringarna i 7 länder på 5 år.
Irak, Syrien,Libanon,Libyen,Somalia,Sudan och Iran
VAD GER USA RÄTT ATT HANDLA PÅ DETTA VIS ???
# 18 Och här kommer ännu en video från KosmosBill😂
#19 Ja, det var en lustig reaktion på videon.
Vad gapskrattar du åt?
Är det så att du inte är så djup i dina analyser?
Hmm…verkar vara en total frånvaro av analys….bara ett korkat gapskratt.
Rätta mig om jag har fel.
# 20 Vad ger dig rätt att spamma politik i fokus med dina videor som du hittat på tuben?
Mina analyser kan var rätt djuplodande då jag är samhällsvetare men att sitta och se på videor som du lägger in ger mig inget.
#21 Vad menar du med spamma?
Jag har lagt in 4 viktiga videos i tråden?
Är det att spamma?
Nej, självklart inte.
Då undrar man vad som ligger bakom ett dylikt uttalande.
Något är uppenbarligen fel.
Avsaknaden av analys talar sitt tydliga språk.
Hur kommer det sig att dessa 4 videos inte ger dig något?
Är det filmerna som saknar substans eller finns det andra orsaker?
Då filmerna är kraftfulla i sitt budskap så är orsakerna till att de inte ger dig någonting…..hos dig.
# 22 Med spamma menar jag just precis spamma. Det enda du gör är att lägga in videor. Du tar aldrig en diskussion som du själv är upphov till vi andra uppger källor till det vi skriver och lägger väldigt sällan in videor. Förstår du att du jagar bort folk från denna sajt? Synd om den nya sajtvärden.
Personligen så tycker jag att du har rätt att diskutera här men gör det med ord om du skrivit själv och inte med videor. Den enda diskussion dina videor ger upphov till är inte innehållet i dem utan att nu har det kommit en till.
#23 Med spamma menar jag just precis spamma. Det enda du gör är att lägga in videor. Du tar aldrig en diskussion som du själv är upphov till
Vaa…?? Var får du det ifrån.
Jag ger mina egna synpunkter i ämnet för tråden.
Däremot så har du själv inte tagit någon diskussion i frågan.
Du bara hävdar att du inte vill ta del av den info jag postar.
Du projicerar alltså dina egna egenskaper på andra !!!
Förstår du att du jagar bort folk från denna sajt? Synd om den nya sajtvärden.
Vaa…? Dina fantasier kanske är verkliga för dig och några till, men jag föreslår att du begrundar skillnaden på att spamma och det sätt jag skapar trådar och inlägg. Du kan ju t.ex. inte visa på hur denna tråd motsvarar din felaktiga beskrivning.
Den enda diskussion dina videor ger upphov till är inte innehållet i dem utan att nu har det kommit en till.
Om du ens tog dig den lilla tid dessa korta videos utgör så kanske du skulle förstå vad det överhuvudtaget handlar om. Häri ligger också en del av orsaken att du inte diskuterar. Men vad gör du i tråden då om du inte vill ta del av den information jag förmedlar.
Du verkar vara här bara för att tjafsa. Inget du vinner respekt med dock.
#24 En mycket bra analys KosmosBill av läget även i denna tråd.
Och det är rent av pinsamt att läsa vissas inlägg härinne ☺️
# 25 Vad kul att någon tycker om dessa videor. Tyvärr så tror jag personligen att det drar ner intresset för sajten politik.
#26 Detta är ju i högsta grad politiska inlägg som KB gör, så då undrar jag vilken typ av politik som du tycker passar bättre härinne?

#27 den som inte är baserad på fantasier?😂
# 28 Precis som du säger dessutom så är det internationell politik och politiska konspirationer det finns mer inhemsk politik också.
Mitt inlägg blev bortröstat jag undrar av vilka? Själv använder jag sällan funktionen att rösta bort inlägg och om jag gör det vilket varit vid 2-3 tillfällen så talar jag om detta i tråden. Nu riskerar jag skrivförbud. Vore det inte bätre att de som skriver om konspirationer fick det?
Så här löd det med risk för skrivförbud.
" Vad kul att någon tycker om dessa videor. Tyvärr så tror jag personligen att det drar ner intresset för sajten politik."

#30 Kan bara hålla med. Vet inte vilken gång i ordningen jag fått inlägg bortröstade här. Det är och blir tyvärr konsekvensen av att tillåta konspirationsfjanteriet.
#30 - Poängen med att anmäla inlägg är att det ska vara anonymt så om du vill gå emot strömmen och tala om det i tråden, go ahead, men förvänta dig inte att andra ska göra det. Varför ska du veta vilka som har röstat ner dina inlägg, så du kan rösta tillbaka på dem? Funktionen är som sagt anonym och det hoppas jag att den förblir.
Tråden har spårat ur, dels massa anmälningar på inlägg som inte strider mot reglerna men även massa OT. Låser den nu.