Politik iFokus

Politik

Etiketter: 01-undersökningsamlingstråd
Läst 714 ggr
Pyttelite
1

Om VECKANS FRÅGA : Samlingstråd

VECKANS FRÅGA är ett återkommande inslag som tar upp aktuella frågeställningar.

Det kan vara flera frågeställningar eller inga under veckan så det är mer en symbolisk titel.

Det är en enkel Ja/Nej-konstruktion och syftet är att tänka till kring dagsläget.

Du får gärna motivera ditt svar om du vill det eller kommentera frågeställningen om den är vinklad eller till och med felaktigt ställd.

Grundprincipen är att alla synpunkter som håller sig inom iFokus generella regler är ok.

Om man vill fortsätta diskussionen vidare dvs bemöta andras kommentarer så kan det vara bra att skapa en egen tråd men inget krav.

Vem som helst är välkommen att starta ”VECKANS FRÅGA” men du kan oxå skriva ett förslag i denna tråd så hjälper jag till med omröstningen.

Nedan kommer jag att lista de frågor vi tidigare haft i serien men det tar lite tid att fylla på:

ÖVRIGA UNDERSÖKNINGAR:

Man motionerar inte för att bli yngre utan för att bli äldre.

Forum där vi diskuterar brott, misstänkta brott, juridik, rättssamhället, etik och moral. Rättegångar, kunskap om rättsväsendet och mycket mera finns på denna sajt!
  • Redigerat 2026-09-09 18:32 av Pyttelite
Pyttelite
0

Jag har nu fyllt på tråden med de senaste aktuella VECKANS FRÅGA .

Om det är någon som har en bra fråga på lut så får ni gärna skriva förslaget i denna tråd om ni inte vill starta en egen fråga förstås.

kamera0710
0

Ibland har jag saknat ett "mellanalternativ", som "osäker" eller "vet ej" i dessa frågor.

Pyttelite
0

#2: Jag har funderat på det men tänker att man ska ställning till frågan.

Så fort det finns ett ”vet ej alternativ” brukar jag själv gärna ta det alternativet och slutar sen att tänka.

Då är det bättre att bara hoppa över och inte svara.

Jag har sett på några frågor att man återkommit och ändrat sitt val lite senare och skrivit kommentarer om varför.

Då tycker jag att frågan lyckats väcka funderingar och det är målet inte att hitta vad som är ”rätt” eller ”fel”.

Sedan är vissa av frågorna bättre ställda än andra men jag tar till mig kommentaren och kan variera alternativen i framtiden.

[Winternight]
2

Jag tycker det här är väldigt bra spännande och intressant det får mig att tänka lite mer på frågorna och även om jag kan tycka stundvis att alternativet vet ej inte finns känns lite tomt för ibland ändrar vi oss i olika frågor men ändrar vi oss då kan vi bara skriva det så ja och nej jag tycker dom alternativen är alldeles utmärkta här.

Det här är en alla tiders ide av dig Pyttelite jag tycker om frågorna och även om jag inte svarar på alla så går dom in och funderingarna och tankarna får ta plats man får vinkla fundera och analysera sina egna tankar kring politiska frågor jag tycker det är alla tilders bra med veckans fråga 👍😎

Pyttelite
1

#4: Tack - Winternight.

Det är inte lätt att plocka fram frågeställningar och ibland blir det väl inte riktigt lyckat.

Har försökt att se om jag omedvetet lägger in lite värderingar men hittar just nu ingen tydlig trend.

Självklart är man färgad på ngt sätt men det finns plats för alla riktningar så det är fritt för var och en komma upp med en frågeställning.

[Winternight]
0

#5: Det är något jag aldrig tänkt på så färgad av det är det inte tvärtom raka frågeställningar enkelt och direkt 😎

CFIT
2

Jag börjar oroa mig för att du likt mig självt börjat ställa djupare frågor än vad majoriteten av ifokusmedlemmarna orkar svara på…..

Ingen kritik… bara förståelse