Politik iFokus

Politik

Etikettekonomi
Läst 1252 ggr
[Calle64]
0

Skolan

Är detta verkligen rätt väg att gå. Själv är jag tveksam till att ens bankakuter ska finnas. Känns lite som det blir riskfritt att missköta ekonomin i privatskolor. http://www.dn.se/debatt/sa-kan-beklagliga-konkurser-i-gymnasieskolan-stoppas/

olaka
0

Det känns med storfinansen som med "livet" i Jurrassic Park, it finds a way, i detta fallet ett sätt för att oskäligt plocka ut pengar från skolan.

Borgs förslag om att man måste äga en skola i minst tio år känns också lite tandlöst, vad är det som säger att företaget som äger företaget som äger skolan inte får byta ägare?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

fatcat
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Olaka: "Life finds a way", ett härligt citat från Jurrassic Park. Personligen vet jag inte vart jag står i frågan.. Arbetar själv för en privatägd skola.

"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

[Calle64]
0

Har inget emot privatskolor i sig, tvärtom tror jag det går att driva dessa mer effektivt än kommunala dito. Jag har svårt att se hur man ska klara avkastningskrav på säg 12-15% ökning per år. Helt okej att man gör vinst, men kanske stiftelseform är bättre än börsnotering.