Valrörelsen
Ja, det är tydligt! Valrörelsen har startat inför valet i september 2014.
Det har börjat poppar det upp "Kryss XX" på min facebook sida och i tidningarna kan vi läsa om kandidaturer, anslag i budget och ökad förståelse för XX.
Är det fler än jag som uppmärksammat detta? Är det inte förtidigt att börja bedriva valrörelse och personvalskampanj nu?
═══════════════════ ೋღ☃ღೋ ════════════════════
FrökenFrisk
Tack för all er feedback! Kul att vara här i detta forum.
FrökenFrisk
Vad för respons är du ute efter? Själv tror jag aldrig att det kan bli "för tidigt" men en valrörelsekampanj. Partierna vill säkert vara ute i god tid med att ragga väljare. Det är en ganska långdragen process att övertyga folk vilket parti som är "rätt".
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
Ja, något i den stilen hade jag tänkt mig.
FrökenFrisk
Mycket beror på hur medierna arbetar, vem som får uppmärksamhet och blir smutskastad. Partierna sparar också sina esse till självaste valveckan. Skulle inte förvåna mig om det dyker upp en artikel som säger att Jimmie Åkesson dansat limbo med två nazister och dessutom läser Mein Kampf i sömnen.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law

I Danmark är det 3 veckor från det att det utlyses val för valkampanj. Man har inte fasta valdagar här som man har i Sverige till riksdags/folketingsval.
Kommunalval har fasta dagar (3e tisdagen i november vart fjärde år) men även då får man inte börja att kampanja förrän 3 veckor före valet.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#5 Så intressant! Hämmar det inte debatten när valrörelsen är så kort och intensiv?
FrökenFrisk
Det är sorgligt att demokratin devalveras till att man vart fjärde år ska konsumera lite politik och köpa den färdigpaketerade vara man gillar mest. Det fria valet är en viktig grundbult inom demokratin men på inget sätt den enda….
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

#6. Tvärtom skulle jag tro. Folk engagerar sig i det, istället för att man tröttnar. Sen diskuteras det politik i Danmark hela tiden. Politikerna är med i TV mycket med än vad de är i Sverige. Det är alltid nåt debattprogram i TV där folketingsmedlemmar och partiledare ställs mot väggen i olika frågor.
Jag tycker det är kortare väg mellan "folket" och politikerna här.
Hatar cancer och älskar vårlökar.