Vit makt-man DNA-testad ...
Sånt här tycker jag också är roligt. En fanatisk vit makt-anhängare DNA-testas och får reda på att han är av delvis afrikanskt ursprung.
http://feber.se/video/art/286421/vit_maktsnubbe_fr_reda_p_att_h/?rss

The Young Turks gjorde ett inslag om det också: http://www.youtube.com/watch?v=pLoel5EKT34
Det bästa är ju att det visar sanningen: vi människor har alltid blandat oss med människor från andra ställen. Folk har alltid flyttat runt, rört på sig, av alla möjliga orsaker. Inte förrän för cirka tiotusen år sedan började vi bli bofasta i större skala, och inte ens då stannade folk kvar där de var. Gränser är bara mänskliga påfund. Jag tänker inte diskutera eventuellt avskaffande av gränser, jag bara konstaterar hur det är: gränser är påhittade av människor.
Det finns inga som är mer "renrasiga" än andra, sånt är bara trams. "Människa" är en ras, så alla vi människor är lika renrasiga, och alla är vi resultat av personer som har vandrat hit och dit genom årtusendena.
Hahaha, jag älskar hennes skratt! Det smittar verkligen ;)
Medarbetare på Feminism och Vegan.ifokus
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Lägger in videon här, dock något annorlunda. Av någon anledning fungerar inte länken i #0 för mig längre.
Tack, Persifone 🌺
#5 Tack för att du visade videon, jag garvar fortfarande när jag tänker på den ;) 🌺
Jag med! 😂
Med tanke på att alla människor på jorden bär på gener från neandertalarna utom en stam någonstans i södra Afrika så borde de som tjatar om rent blod flytta till Afrika, eller?
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.
#8 Men då blir det ju väldigt synd om alla som redan bor där tänker jag 🤫

#8, vad jag har förstått det så gäller det där med inga neanderthalargener för alla folkslag söder om Sahara. Och det antar man beror på att neanderthalarna inte fanns i Afrika, men däremot strax norr därom, så förfäderna till dem som spred sig över resten av planeten beblandade sig med dem medan afrikanerna höll sig "rena".
Sen i Nordafrika så flyttade det in folk norrifrån i stor skala, så därför har de som bor där idag neanterthalargener.
Och trots detta är det i Afrika söder om Sahara som folk skiljer sig mest från varandra genetiskt sett. Vilket inte är så konstigt, det var antagligen relativt få människor som vandrade ut från kontinenten jämfört med dem som stannade kvar.
#10 Tack o bock!
Flera år sedan jag läste om det i DN/SvD (?) Minns att jag läste källorna men minns inte var.
mvh
ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.
Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .
Medis på Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

#11, jag kan inte säga något om källor heller, det är en salig blanding av det jag lärt mig i skolan plus det jag hört från folk som pluggat grejer inom området.