Vänsterextremism igen
Inte nog med att vänstern, uppbackad av media och majoriteten av de politiska partierna, misshandlar oliktänkare istället för att ta debatten på demokratisk väg. Man går även till angrepp på oskyldiga företagare, tjänstemän och statliga myndigheter för att försöka få sin vilja igenom.
Det senaste vänsterattentatet genomfördes natten till lördagen i Skogås utanför Stockholm där bussbolaget Bergkvarabuss fick ett 20-tal bussar vandaliserade. Som orsak uppges att företaget anlitats för transporter av asylsökande som fått avslag på sina ansökningar och därför följaktligen skall avvisas från landet. Denna demokratiskt beslutade ordning är inget som vänstern accepterar utan tar som vanligt till våld.
Magnuz; rätta mig om jag har fel, men jag ser inte ett ord om "vänstern" i artikeln? Vad avser du med vänstern i detta fall, tror du att det är Lars Ohly som ligger bakom?
Nej, detta var så osakligt och långsökt att det är läskigt.
Naturligtvis ser du inget om det i artikeln. Men det kräver ingen större slutledningsförmåga för att komma fram till vilken planhalva dessa personer hör hemma på. Eller menar du att det är MUF som ligger bakom? Stödjer du sådana här aktioner?
Magnuz; hur vet du att det inte är sverigedemokrater som vill skapa lite sympati? ;)
Nej, du kan inte hitta på saker som det saknas belägg för, det gör att all respekt för dig försvinner. Återkom när du har fakta.
#3 Du pratar om långsökt, att alltid säga att SDare gör så mot sig själva för att få sympati är väl så långsökt man kan komma.
May the spirit of the wolf guide me in life.
Winrey; men det är helt okej att utan belägg peka ut en annan grupp? =P
#5 Har jag aldrig sagt, men du gör ju precis samma sak. Jag kan misstänka att det är vänstern eftersom när jag läste artikeln kändes det RF om det men nej, jag kan inte säga att det är dom utan jag bara tror.
May the spirit of the wolf guide me in life.
Moa, vad menar du egentligen?
Vi har en andel av befolkningen som är för en striktare invandringspolitik, några som tycker det är bra som det är och så har vi en falang som är för en gränslös politik och som är beredda att ta till våld för att uppnå detta. De mest kända grupperna är AFA och Revolutionära Fronten, alltså vänsterextrema grupper. Visst finns grupper, såsom t.ex. CUF/C, som förespråkar extrem nyliberalism och öppna gränser men dessa har inte alls någon tradition av att ta till våld så det är sannolikt inte Centerungdomar som utfört detta.
Jag länkar till ett attentat där syftet är att uppnå en friare invandringspolitik med asyl och skattepengar åt alla. Tycker du att det är långsökt att benämna detta som ett vänsterdåd när allt pekar på det?
Oavsett vilket så visar detta på att det är grupperingarna som är för ytterligare massinvandring som står för huvuddelen av det politiska våldet, riktat både mot egendom och personer, inte de som förespråkar skärpt invandringspolitik (möjligen undantaget rena nazister).