Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 874 ggr
Staffan
0

Schysst av LO?

"På affischer i tunnelbanan försöker LO locka väljare åt socialdemokraterna. Där berättar vanliga LO-medlemmar varför de tänker rösta på partiet i höst. Men att tre av affischnamnen själva är s-politiker står inte, och folkpartiet är kritiskt." (SvD.se)

Vad tycker ni om att LO tar sig friheten att använda sina medlemmars pengar på det här sättet?

Mvh // Staffan

Kaj
0

För jävligt. Men man kan ju hoppas att LO medlemmarna själva tar saken i egna händer och går ur LO. Det har ju även kommit fram att en majoritet av LOs medlemmar är emot att LO bidrar med pengar till Socialdemokraterna varje år från LOs medlemspengar.
Ledningen i LO svarade bara att då får väl medlemmarna ta upp detta på nästa LO kongress.

AndersE
0

Jag har bara sett rubrikerna på Text-TV, men fick intrycket att medlemmarna äntligen börjar ifrågasätta detta.

Ida
0

Såg intervjuer om detta på tv häromdagen och många LO-medlemmar var upprörda. Man behöver inte rösta på socialdemokraterna bara för att man är med i LO och därmed bör de absolut inte sätta likhetstecken mellan dessa två organisationer.

Denna kommentar har tagits bort.
johan
0

Jag har också reagerat över detta.

En annan sak som slog mig var varför LO kan göra detta, medan näringslivet inte får säga att det vore bra för Sverige med ett regeringsskifte?

Mvh // Johan

Kaj
0

Nu har även en socialdemokrat anmält att Moderaterna får pengar av en privat organisation. Se även skogskattens inlägg här i forumet

Inlägget är låst för nya kommentarer