Vänsterextremism?
Fler ska ut och demonstrera mot högerextremism, näthatet flödar!
http://www.dn.se/nyheter/sverige/rasismen-har-klatt-sig-i-dressmankostym/

Från SDS.
"Autonoma vänsteraktivister utgör det största hotet mot demokratin i Sverige. Det hävdar Säpo."
(SDS står alltså för Sydsvenska Dagbladet och har inget med SD att göra).
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Ca 100 av varje, vänsterextrema och högerextrema. Ganska lika nu efter de senaste händelserna, speciellt sen vänsterextrema än så länge inte dödat någon i modern tid, av de svenska grupperna vill säga.
Dom båda knivhuggna tillhör SMR. Hört att både AFA och Revolutionära fronten sägs vara demonstrations vakter igen. Jag kommer inte delta mot rasism på söndag även om jag ogillar rasism stöder jag inte extremister. Linje 17 tar ingen avstånd från dom tråkigt.
☭
- Emil
Det finns inget hot mot demokratin i sverige, eller mja det största hotet är och kommer från partierna själva genom sina "svenska tiger" lagar. AFA har inte emot demokratin, utan rasistiska grupper, så som SD och SMR, SVP, osv. Det är paradoxalt eftersom dessa i grund av bottnen också är emot demokrati. Det är en knepig fråga, om demokratin tillåter alla partier att existera oavsett idiologier, då kan man ju anta att demokrati i sig är ett farligt och effektivt vapen. AFA vill ju motverka dessa antidemokratiska partier och på samma gång gör de de något antidemokratiskt själva. Skillnaden är dock deras idiologi, ungerfär samma som att vi förkastar självmordbombare på andra sidan jorden men på samma gång stöder invasioner. Handlingarna är liknande, men idiologierna olika.
#5 svenska tiger lagar?
Ja, att tiga om allt som kan skada det "neutrala" sverige. Även om det innebär att tiga om den systematiska kartläggningen av romer och fra övervakning.
Det var väl snarare en devis under kriget för man skulle tänka sig för ifall det fanns kollaboratörer och spioner i närheten. Kommunstier såväl som nazister. Till viss del även under kalla kriget om var man var krigsplacerad och sånt. 339 Karlsson, skyttesoldat, var allt man fick säga, även under förhör.
Förhör, av den egna makten eller? Vore roligt att använda det argumentet omman vlev stoppad av snuten. Vad heter du "jag heter karlsson på taket".
Nej det var ju ryssen som var fiende även i min ungdom. Fast man ibland kom ihåg att säga främmande makt. Men ärligt talat så var spioneri vanligt förekommande. Är ju inte ovanligt idag heller genom FRA. Ryssarna kineser och en hel del andra kör nog på i samma fotspår som alltid, fast digitalt.
Ja, fast vår egen stat spionerar ju på oss också och det kan ju ses som ett hot mit demokratin. Vi på detta forum finns nog i olika register. Snubbe skriver "islam", "sverige" eller "SD", han tar vi in…..
#11 Källa på det? Blivit väldigt mycket myter om FRA tycker jag, vissa tror dom sysslar med telefonavlyssning och avlyssning i datatrafiken inom Sverige. http://www.fra.se/verksamhet.4.html
Det verkar vara på gång om regeringen får som den vill:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/justitieministern-oppnar-for-total-overvakning_6703869.svd
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#13 Tack, fast bör vi inte ha koll på framtida terrorhot var sig dom kommer från kända terroristgrupper eller tänk bara nazister.
Vi bär ha koll på mycket, om det sedan inskränker den personliga integriteten eller demokratin, det är en annan femma. Ofta är det en form av trade off. Man kränker demokratin för att behålla den, en paradox som tidigare nämnt. Ungefär som att vänsterextremister vill bekämpa antidemokrater, men på samma gång hotar demokratin.