Politik iFokus

Politik

Etikett: ordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 599 ggr
Mitralis
0

Generell prishöjning bilprovning

"Sedan avregleringen av bilbesiktningsmarknaden har stationerna blivit fler, priserna högre och bilägarna förvirrade över hur de ska boka besiktningen."
Källa:http://www.sydsvenskan.se/Pages/ArticlePage.aspx?id=816457&epslanguage=sv

Precis som jag trodde 😕
Blev det som du trodde?

[Calle64]
2

Följer samma spår som alla avregleringar hittills, förvånad blir man ju inte.

997
0

Får erkänna att jag hörde till dem som trodde att det skulle bli billigare. En grundbult i det kapitalistiska systemet sägs vara att varor och tjänster med tiden blir billigare….men så icke fallet med bilprovning och en del andra exempel. Tycker jag får väldigt bra service och råd där jag besiktigar min bil, men det beror kanske mer på den enskilde teknikern än på själva avregleringen - jag vet inte.

[Calle64]
0

Ja det är relativt billigt att får reda på bilens skick jämfört med att lämna den på verkstad.

[Mustangcab]
0

Det är ett oligopol istället för ett statligt monopol så några prissänkningar förväntar jag mig inte. Besiktade SAABen där i torsdags och sa att den inte gått mer än 2.200 mil sen jag köpte den och den var ny då. Ja det fanns inte så mycket att anmärka på😃

Ska bli intressant när jag ska besikta Mustangen till sommaren. Det är en 2011 men måste besiktas då den inte säljs normalt sett i Sverige. Den har gått 3.000 mil.

Tralle3
0

Jävla trädkramare vill höja allt som har med fordon att göra.