Björn Fries
F.d S-kommunalråd i Karlskrona, ombudsman på paritet, S-regeringens narkotikasamordnare och framför allt sosse i 40 år har bytt till V. Jonas Sjöstedt var ner från Stockholm och presenterade nyrekryteringen för media.
Det intressanta är att han nyligen presenterades som 9:onde namn på S-riksdagslistan i veckan. Processen med V lär ha pågått i ett par månader.
http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekingenytt/fries-lamnar-s-gar-till-vansterpartiet
Tycker det är kul att folk lämnar Socialdemokraterna och väljer Vänstern. Även jag tycker att de gått för mycket åt mitten och verkar inte ha några tydliga partilinjer längre, de ändrar sig lite med vinden.
Vänsterpartiet har ju stått stadigt där de står länge, de håller fast vid sina åsikter och mål, vilket jag respekterar. Dessutom kan det (iallafall för mig) betyda att Vänsterns politik är mer långsiktig då de håller fast vid sina punkter, de punkterna passar oavsett årtionde. Socialdemokraterna verkar ändra sig så fort svenska folket ändrar sig, och inte vågar man då lägga rösten på dem.