Ariel Sharon död
Slaktaren från Beirut har avlidit efter längre tids koma. Juden som lär ha avrättat Palestinier, tappat dem på blod och gjort blodpudding av det. Förtjänar han verkligen vår utrikesministers kondoleanser?
Vad spelar det för roll i sammanhanget att han var jude? För första gången, som jag har sett, har du kommit med ett rasistiskt uttalande!
Det trodde jag inte om dig!
Han är ju jude, kan man inte ens säga det högt? Judar har ju sedan andra världskriget nyttjat förintelsen som ursäkt för allt möjligt och för att tysta kritik.
Hur smärtsamt det än upplevs så måste det vara en legitim uppgift för forskningen att göra analysen av hur förintelsen används i det politiska spelet.
Att Sharon gjort blodpudding av barn gör ju inte Bildts uttalande bättre.
Att han var en vidrig skitstövel med mycket blod på sina händer står bortom allt tvivel, men det där med blodpuddingen låter verkligen som antisemitisk hatpropaganda. Har du källa på det?
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
Talespersonen för Örebro moské. Som företrädare för den fredsälskande religionen islam i Sverige så är det klart att det han säger är sant, eller? För inte kan väl de i samhället välintegrerade svenska muslimerna sprida antisemitisk hatpropaganda? De som sysslar med sådant är bara en ytterst liten extrem minoritet som absolut inte existerar i vår del av världen….
http://na.se/nyheter/nyheter/1.2342028-talesperson-for-moske-sharon-gjorde-blodpudding-av-barn-
#2 Hur f-n kan man uttala sig på det sättet?
Vad menar du?
Det är klart det finns muslimer som är antisemitiska, varför skulle det vara något kontroversiellt? Hallå, Ahmed Rami liksom?! Otroligt efterblivet att du som vanligt försöker lägga detta på religionen och på alla muslimer i sverige.
Det var ett osedvanligt korkat uttalande från honom, hoppas det ger konsekvenser.
Tycker du det är så begåvat att återge detta, har man inte lite mera ansvar än det?
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
1) Att Sharon är jude har inte med saken att göra
2) "Att Sharon gjort blodpudding av barn"
Du anklagar Sharon för kannibalism, vilket är en urgammal metod för att skrämma människor - göra dem rädda för en viss folkgrupp. Nu förstår ju jag också att du inte försöker få oss att tro att det du skriver här är sant ordagrant.
Typiskt rasistiskt att utmåla judar som kannibaler, lite SS logik i det hela.
Nej, självklart skrev jag detta för att visa vilken dubbelmoral ni besitter. Om en person i en viss grupp skriver eller gör något så är det ställt bortom allt rimligt tvivel att hela den gruppen är på ett visst sätt, tycker likadant bakom stängda dörrar och har en dold agenda.
När det sedan visar sig att det var en person ur en helt annan grupp som låg bakom uttalandet så ursäktas det in absurdum och övriga medlemmar i gruppen har naturligtvis inget samband alls med denna persons åsikter och säger man det så är man fobisk och hatisk mot hela gruppens medlemmar.
Olaka, du nämner Ahmed Rami här ovan, mannen bakom Radio Islam som blev dömd för hets mot folkgrupp i och med sin antisemitiska propaganda. Vad ni garanterat inte vet är att den av media flitigt anlitade "experten" på islam, islamologen Jan Hjärpe kallades in som vittne till Ramis fördel.
Hela Hjärpes vittnesmål går ut på att bagatellisera och relativisera Ramis hatpropaganda, bland annat genom uttalanden som jag återgav i #2;
"Hur smärtsamt det än upplevs så måste det vara en legitim uppgift för forskningen att göra analysen av hur förintelsen används i det politiska spelet."
"…det är ett så stort trauma också fortfarande i nutid som gör den [förintelsen] politiskt exploaterbar i olika riktningar."
Mot bakgrund av dessa åsikter och uttalanden blir det synnerligen tydligt varför Hjärpe säger som han gör, bland annat nu senast i samband med våldtäktsdebatten men även tidigare där han plikttroget gör sitt bästa för att förringa islams negativa aspekter. I princip säger han samma saker som Jean-Marie Le Pen blev dömd för och som gör att hela etablissemanget stämplar Front National som antisemitiskt. Samtidigt anlitar man Hjärpe som expert.
Snacka om dubbla måttstockar!
Fatta att du är ägd..
Källa på det? För jag litar inte ett dugg på din förmåga att återge mcDonalds-menyn korrekt ens.
#10 Här kommer absurditeterna haglandes…. 😂Det är jämförelserna jag menar då. Hoppas du lägger av med dina rasistiska uttalanden, så vi kan ha mer intressanta diskussioner framöver. Nu kan jag bara skratta….fast egentligen är det inget att skratta åt, då denna explicita rasism är en väldigt allvarlig sak!
#11 Ägd? Dags att växa upp och diskutera som en snart vuxen pojke väl? Arg ung man Magnuz?
Vi får kontra med "pilutta dig" kanke, så han känner sig trygg med debattens intellektuella nivå.
http://www.radioislam.org/islam/svenska/fildok/filer/bok/process/pro14.htm
Den är är rätt fin också:
http://www.radioislam.org/rami/index.htm
Rami är uppenbart en rätt störd person, får lite Jihad-Jane vibbar av honom. Att Hjärpe väljer att försvara honom säger ju en del…om Hjärpe!
"Ägd" är väl nåt ungdomarna säger nuförtiden. Säkert någon influens utifrån så det är väl nåt ni borde uppskatta?
Från Ariel Sharon till Radio Islam? Ja det är ju din tråd. Som sagt, ibland är historia viktigt, ibland inte, tydligen. Efter en uppmärksammad rättegång år 1990, dömdes radiokanalens ansvarige utgivare Ahmed Rami, mot sitt nekande, till sex månaders fängelse för hets mot folkgrupp, och sändningstillståndet drogs in under ett år. Ahmed Rami anmäldes till justitiekanslern av Svenska kommittén mot antisemitism. År 1993 dömdes den nye ansvarige utgivaren David Janzon för samma brott. Beror väl på vem som säger vad kan tänkas.
#16 Mer än 50% av svenska språket består av lågtyska ord som kom under medeltiden. Så utländska influenser finns och har alltid funnits.
Absolut, vem har påstått något annat?
#19 I denna tråd? Ingen. Jag bara sa det.

Sharon må ha varit ett riktigt svin under större delen av sin politiska karriär, men ett tag innan stroken som försatte honom i koma verkade han ha ångrat sig och börjat gå i en betydligt fredligare riktning.
Han tillhörde den liga som mördade Folke Bernadotte.
Det faktum att han var jude kan ingen ändra på men att erkänna sig till den judiska tron och därmed var Guds utvalda folk behöver man inte göra för den skull.
Inte följt Sharon-debatten men han tycks varit både hatad och älskad.. Lite respektlöst bara att misskreditera en man som precis avlidit, inte när han väl levde. Låt oss glömma denna "ondskefulla" person och gå vidare 👍
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law