Politik iFokus

Politik

Etikett: valfrågor-riksdagsval
Läst 999 ggr
[Jimmy.L]
0

Partiledardebatten i SVT:s Agenda

Den pågår i skrivande stund vad tycker ni om den får ni något grepp om vad partierna vill?

Svarttusch
2

Jag kollar inte på debatten då jag tycker det är pinsamt att SVT dagar innan förtidsröstningen börjar har en partiledardebatt som mångt och mycket handlar om EU och inte bjudit in Piratpartiets partiledare. Svt måste missar att PP har två mandat i EU. Dvs två mer än SD som är inbjudna.

Hälsningar Malin <3
Medarbetare på Marsvin ifokus
Min hemsida

catcult
0

#1 Jag håller med dig fullständigt! SVT har återigen bevisat att de är ett stort skämt.

"I will not be pushed, filed, stamped, indexed, briefed, debriefed, or numbered! My life is my own!" - Number Six

[Didnovarre]
0

Vilket spann det är mellan hur man som åskådare och lyssnare uppfattar en debatt och en debattör hittar man exempel på lite varstans idag.

Ett typexempel: retorikexperten Elaine Eksvärd i Aftonbladet ger Göran Hägglund 1 trött plus och skriver så här om honom: "Var var han någonstans? Jag såg inte röken av honom och kan inte citera något av vad han sa. Han verkade trött helt enkelt."

K-G Bergström i Expressen däremot ger samma man fyra getingar och skriver "KD-ledarens bästa debatt nånsin. Sprutade ur sig effektiva repliker: Kan väljarna lita på att ni ljuger och inte tänker genomföra det här (om rödgrönas ofinansierade utgifter) eller 9 av de tio bästa skolkommunerna är borgerliga."

Den ene "minns inte en enda replik" från Hägglund, den andra tycker att "han sprutade ur sig effektiva repliker". Skönt att alla inte tycker lika, och det här visar väl att man kan alltid kan hitta stöd för sina egna åsikter någonstans…

vallhund
0

Missade det eftersom jag arbetade. närmaste jag kom var ring P1 i morse med Täppas F, verkar ha varit bra humoristisk underhållning.

ISIS anhängare anser sig inte heller vara sektmedlemmar.

Värd på Amstaff, BARF , Beroenden samt Multikulturellt .

Medis på  Border Collie samt Cancer, Choklad, Kennel o Psykologi.

Halvdansken
2

#1. Det var inte en EU-debatt, utan en partiledardebatt. SD fick inte vara med i sådana debatter innen de kom med i riksdagen, så därför kan inte PP komma med nu. Heller inte FI.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

olaka
1

Kommer det bli nån ordentlig EU-debatt, med typ toppkandidaterna?

Medarbetare på Skepticism.

Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.

Svarttusch
2

#5 En sanning med modifikation. EU nämndes runt 100 gånger under debatten som inte handlade om EU. Innan debatten sa rapport att det var en EU-debatt. Så ja, jag kallar det en partiledardebatt med EU-frågor, därför bör Piratpartiet vara med. 

#6 Ja Svt kommer ha det. Dels ett enskilt program för varje toppkandidat och sen en slutdebatt med alla toppkandidater (för de partier som nu har mandat i EU).

Hälsningar Malin <3
Min hemsida

Halvdansken
2

#7. Ja… du kallar det så, men SVT kallade det inte så. Och de bestämmer i detta fallet.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

Svarttusch
1

#8 SVT kallade det precis så som jag skrev, fram till de fick kritik för att PP inte var inbjudna och ändrade. Faktum kvarstår att SD som har noll mandat i EU fick vara med i en debatt om EU men inte PP som är det femte största svenska partiet i EU. Och SVT följde inte sitt uppdrag som public service och flertalet har anmält SVT för detta.

Hälsningar Malin <3
Min hemsida