Hur ska man veta?
Hur ska man veta vad man ska rösta på i alla val egentligen? Tycker att alla partier är luddiga, ingen som kan ge något konkret svar på något. Alla vill förbättra men ingen vill ge ett tydligt svar på VAD som ska göras för att förbättra. Sorgligt nog är det säkert en av anledningarna till att SD lockar till sig korkade väljare, för det är det enda partiet som tydligt vågar stå för något (idiotiska åsikter, men i alla fall)..
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺

Om vi nu bortser från invandringspolitiken, vilka åsikter är det då som är så idiotiska hos SD?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Jag kanske är dåligt informerad, men jag vet ärligt talat inget annat område som SD vill förbättra eller hur.
Och dessutom brister dom, i den enligt mig mest grundläggande åsikten som alla partier borde ha, dvs. människornas lika värde osv.
_"Innan du dömer mig, ta på dig mina skor. Snubbla på alla stenar som jag snubblat på. Res dig alltid upp igen och gå precis samma väg som jag gjorde."
_
🌺
Ska dock tillägga att jag tycker att andra partier däremot borde lyssna mer på vad dom har att säga, istället för att avbryta eller slå dövörat till varje gång dom yttrar sig, för det är inte heller okej.
Dom hr trots allt rätt i att det måste göras något åt invandrarpolitiken, det är inget annat parti som vågar ens yttra sig om det, och det är illa, för det är något som måste tas tag i även av andra partier.. det går inte att vara fega i den frågan hur länge som helst.
_
🌺

Det är väl kanske lite dumt att kalla SDs väljare för "korkade" och att deras åsikter "idiotiska" om du inte vet mer om dem än att de är emot invandringen.
Läs på lite om de olika partierna (partiprogrammen finns på nätet), så kan du bilda dig en uppfattning.
Jag menar att eftersom SD är dem enda som vågar stå för att invandrarpolitiken inte funkar, så vinner dem följare pga. att jag tror att majoriteten av svenska folket tycker just så.
Och vet man inte vad man ska rösta på när alla partier är luddiga, så röstar man kanske på SD eftersom dom åtminstone står för en sak som man faktiskt tycker.
Men om man nu röstar på dom endast av den anledningen, så tycker jag att det är korkat. Eftersom dom har en kass människosyn i övrigt.
Jag ska försöka läsa på mer om alla partier, för jag erkänner att jag inte kan mycket, men tycker fortfarande att det är svårt att hitta konkret information på frågor man verkligen undrar över. Vad de olika partierna verkligen står för och vad som skiljer dem från varandra..
_
🌺

Det är ganska svårt att hitta direkta svar, jag håller med, men det kommer att bli massor med information nu i sommar. Titta på debatterna på TV, och läs på nätet.
#4 Hela SD's politik bygger på att allt som inte är bra är invandrarnas fel. Problemet är inte att SD's väljare är "korkade" (men jag förstår vad Nicollan menar). Följande länk:
http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/oro-for-invandring-maste-tas-pa-allvar_3519202.svd
är intressant - Här kommer en möjlig förklaring till SD's framgångar, som måste tas på allvar.
Och dessutom brister dom, i den enligt mig mest grundläggande åsikten som alla partier borde ha, dvs. människornas lika värde osv.
Var i SDs principprogram hittar man uttryckligen åsikten att människor inte har lika värde?
"Alla vill förbättra men ingen vill ge ett tydligt svar på VAD som ska göras för att förbättra"
Detta är en bra iaktagelse, för detta är verkligen politik, konsten att ge så grumliga svar som möjligt att folk ändå röstar på dig och tycker som du trots att du egentligen inte givit särskilt mycket.
Politik är tydligare i sin barndom än när den nått "vuxen" ålder, politiken går ifrån en ojämnvikt där det konkreta väger tyngre än det "okonkreta", alltefter som åren går når man en slags jämnvikt där det konkreta väger lika mycket som det "okonkreta". Idag har man även gått förbi denna punkt till att istället gå mot att det "okonkreta" ska väga tyngre än det konkreta för att på så sätt kunna rikta sig till "alla".
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
#9 Det känns som att alla drar sig mot mitten och det är väl det som är meningen när man vill rikta in sig till alla och därmed vara lite otydlig..
Eftersom många väljare befinner sig i mitten, så drar sig partierna mer och mer ditåt.. eller?
Men än en gång tycker jag att man borde vara mer tydlig, för att det ska bli mer "rättvisa" röster. För hur många röster är det egentligen nån "tyngd" i om alla röstar utifrån det lilla man vet?
Det skrämmer mig lite att ungdomar i min ålder och nedåt/uppåt inte vet ett vad man egentligen lägger sin röst på..
men som sagt, det är inte lätt att veta helt och hållet.
_
🌺
#8 Klart dom inte skriver eller säger det rakt ut, men för mig och många andra så behövs det inte. Det är tydligt nog.
_
🌺
Klart dom inte skriver eller säger det rakt ut, men för mig och många andra så behövs det inte. Det är tydligt nog.
Förklara gärna närmare hur det är tydligt? Exemplifiera med motioner eller andra politiska förslag.
Låter som du hämtat din SD tolkning från Aftonbladet Nicollan.. Visst stämmer det att många av medlemmarna har halvrasistiska åsikter men Sverigedemokraternas partiledning tar ju faktiskt avstånd från sånt (annars bryter de mot egna riktlinjer). Almqvist tex som började leka med järnrör tvingades lämna partiet.
"If anything can go wrong, it will." - Murphys Law
#10: Fenomenet kallas politisk nedfrysning och är en naturlig effekt ju längre politiken håller på. Och det är oftast en väldigt bekväm effekt för politikerna då den gör deras "arbete" allt lättare. För när alla en gång tycker lika i de mer "allvarligare" frågorna blir det givetvis lättare att få igenom beslut. Då skulle man även kunna få bort "bekymret" att man inte behöver söka stöd hos majoriteten i exempelvis riksdagen för man skulle då ha den jämt och ständigt.
Men det är även en bekväm effekt för oss väljare då vi inte behöver ta ställning till knepiga frågor utan vi kan då välja och vraka mellan allt som simmar runt i mitten.
Jag håller med dig, det är bättre för oss väljare att få klara svar för att själva kunna välja om vi anser att deras politik är rimlig samtidigt som det är mer hälsosamt för samhället att tillåtas kunna välja att gå i nya riktningar.
Dock är det "osäkert" för sittande politiker och makthavare för det är då deras jobb som står på spel.
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!

#1, återinförande av statskyrkan i ett land där majoriteten inte är praktiserande kristna till exempel, och där många – om inte de flesta – som faktiskt är troende är medlemmar av andra kyrkor än den som var och återigen kommer bli statskyrka.
Är liksom en rätt stor korkad grej jag kan komma på.
De är inte några större jämställdhetsivrare eller särskilt HBTQ-vänliga heller.