Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 580 ggr
Staffan
0

Dubbelmoral

Jag måste bara få ondgöra mig lite över det enskilt mest störande inslaget i politiken i Sverige - dubbelmoralen. När våra folkvalda i media påstår sig stå för en politik som de inte själva sedan lever efter. Det stör mig något enormt.

Jag skulle inte har någonting emot ifall vårt lands statsminister tjänade 500.000 kronor i månaden. Det kan han/hon mycket väl vara värd. Det viktiga är att vi får den mest lämpade personen att ta hand om Sverige och representera landet utomlands.

Det jag däremot stör mig på är när det styrande partiets politik går ut på att alla människor arbete ska vara lika mycket värt, och ändå utvecklingen är sådan att äldre tvingas flytta från sina hus på grund av fastighetsskatten samtidigt som statsministern själv flyttar in i sitt nya 12 miljonor kronors gods (som är fastighetsskattebefriat eftersom det klassas som jordbruksfastighet). Och detta med hela det övriga partiets tysta medgivande.

Och apropå på dubbelmoral måste jag bara passa på att kritisera Marita Ulvskog också. Hon går ut och kritiserar näringslivstoppar för deras löner och pensioner. Men när däremot de egna partikamraternas visar sig ha liknande avtal kan hon inte få fram ett pip. Jag tänker till exempel på statsministerns frus pensionsavtal. När det blev känt så påstår Marita Ulvskog kort och gott att då måste statsministerns fru "ha blivit smittad av näringslivet". Ett fullständigt makalöst påstående. Och sen var det inget mer med det.

Gud så befriande det skulle vara om vi kunde få bort dubbelmoralen från politiken!

Mvh // Staffan

Kaj
0

Jag håller med helt och hållet i detta. Särskilt Ulvskog som påstår sig vara en socialdemokrat. Hon är ju så mycket till vänster som det går att komma (var ju chefredaktör på gnistan i sin ungdom har jag hört) med alla dubbelmoraler som bara skall gälla folk till höger men absolut inte de på hennes sida

Inlägget är låst för nya kommentarer