SD-politikerns dödshot
SD-politiker hotar med AK47:a och självmordsbomber. Själv påstår han att han var full vid tillfället. Antingen är det en bortförklaring eller så är det sant. Är det sant så är det ju så att sanningen kryper fram efter några glas.
Borde inte polisen förresten genomsöka hans hem efter vapnen?
http://www.dn.se/nyheter/sverige/sd-politiker-hotade-med-sjalvmordsbomb/
SD-politikers fyllespel måste helt klart vara unika i Sverige :P
Hey, I just met you,
And this is crazy,
But here's my number,
So call me, maybe!
Vuxna människor ska inte komma undan med "jag var full"! Antingen står man för det och tar konsekvenserna eller så tvingas man stå för det och ta konsekvenserna ändå!
Givetvis borde polisen kolla ett och annat (kanske man gjort) och fyllesnackaren befrias från alla uppdrag.
SD ståtar med ganska många "incidenter" vid det här laget, men detta var nog obehagligt i särklass!
"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen
Ja, och det är ju rätt så avslöjande också, när han radar upp alla som han ser som fiender att använda vapnen mot. Inte nog med att han hotar flyktingar, han hotar också "regering, terrorister, islamister, FI-anhängare, moderater, vänsterpartister och liknande ohyra”.
Användandet av ordet "ohyra" för genast tankarna till nazi-tysk retorik, dessutom.
#3 Han hade nog läst sin läxa ordentligt…inte var det plötsligt påkommet fyllesnack inte…eller, som du sade, det kommer fram i fyllan vad man menar…
Usch!
Har SD tagit klart avstånd än förresten?
Kinnunen har visst sökts, utan resultat. Vi får se om de tar avstånd och i så fall hur lång tid det tar.
Det är mycket som SD, utåt, tar avstånd ifrån, men det dyker upp nya grejer hela tiden. Vi skall ju inte glömma vad som hände när Jimmie Åkesson åkte på turné på olika arbetsplatser och en del av de anställda inte ville träffa honom - De som inte ville träffa Jimmie Åkesson blev hotade (t ex: http://www.svt.se/nyheter/sverige/kkkkaaa).
När SD tar avstånd från alla fascistoida tendenser som finns i partiet, så blir frågan: Vad tar de inte avstånd från? Finns det så mycket kvar?
Till #7.
Nej, det finns inte mycket kvar. Bara xenofobin.
Någon måste ha förtalat Josef K.