Ägg kastades mot Åkesson
I kväll avslutade Jimmie Åkesson sin valspurt på Nytorget i Stockholm. Många motdemonstranter samlades och enligt flera medier har flera demonstranter förts bort av polis.
http://www.metro.se/nyheter/agg-kastade-mot-akesson/EVHnim!6SH8hkeAxtC9s/
Det är helt sjukt!
Varför ska ''alla'' vara så elaka mot honom?😢
Visst, jag tycker inte om Jimmy Åkersson, men man behöver inte rikta sin ilska med att kasta ägg åt honom.
Det är dylika tilltag som får mig att bli mörkrädd. Att partiledaren för ett av Sveriges största partier inte ska kunna vistas på offentlig plats och framföra sina, partiets samt deras väljares åsikter utan att bli utsatt för fysiska, psykiska och audiovisuella attacker. Demokrati?
HAHA, det här hade jag missat. underbart❤️
//Ebba
"My thoughts are stars I can't fathom into constellations"
Det finns en vänsterpartist här inne som avslöjade att han skulle "demonstrera mot rasismen" igår. Det är ju ingen nyhet hur dessa "demonstrationer" går till. De kommer väl på någon gång att de då demonstrerar mot fel parti om de vill uttrycka missnöje mot en sådant. Det är även vänsterpartister som står bakom alla "avslöjanden" . Man kan med rätta säga att det är det mest extrema partiet i riksdagen. Tar man sig friheter till systematiskt våld och vandalisering är man riktigt snett ute. Det är väl lite mycket begärt att dessa ska förstå kanske men… De tar sig friheten ha slå sönder vår demokrati. För det är det enda resultat det får. Jag tror inte de tänkt längre. De förstår inte bättre helt enkelt. Man ska får tycka vad man vill i vårt land. Man får tycka att vissa har fel inställning och man har samma rätt att ha felaktiga åsikter också. Det är det som håller vårt land fritt. Vänsterpartister lägger ut "skrytmaterial" där de filmat inbrott och har haft sönder andra människors ägodelar och bostäder. Pga rasistiska åsikter säger de. De tycker sig ha rätt till det. Klippen ligger fritt ute. En röst på vänstern är en röst på det extrema och våldsamma. Alla är inte extrema, men de växer tillsammans med vänstern. Vill vi det? Väldigt obehagligt.
Du kan väl åtminstone vara modig nog att nämna mig med namn när du sprider dina lögner.
Så här såg demonstrationen mot rasism ut igår, för er som undrar:
Medarbetare på Skepticism.
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
#7. Är glad över att det åtminstone på bild ser ut att vara av det lugnare slaget. Att jag inte nämnde dig vid namn har inget med mod att göra. Hur skulle det kunna göra det? Det beror på dessa två saker. 1, ditt namn har inte riktigt fastnat och 2, jag hänger inte ut privatpersoner. Just not my thing. Men ok, nu vet jag att du föredrar att bli nämnd vid namn om omtalad. Ber om ursäkt om du kände dig utanför. Inte min mening. Får jag fråga om du är av uppfattningen att rasism har ökat i Sverige? Eller varför denna uppståndelse just nu? Och varför då inte rikta sig mot ett parti som uttrycker rasism, istället för ett nationalistiskt parti som innehållande några rasistiska individer som partiet pga noll tolerans slänger ut? Du kan kalla det lögner, men det blir svårt att verka trovärdig när extremvänstern själva skryter och lämnar bevis på nätet.
För det första så uppskattar jag inte att bli förtalad, så funkar jag.
Jag är inte och har aldrig varit vänsterextrem, jag har jobbat mot våld och för demokrati sen jag var femton år. Att du kommer och försöker kleta saker på mig som jag inte står för är patetiskt och ändrar inget om vem jag är.
Rasismen inom SvP och inom SD har mobiliserats, men det finns ju positiva trender också i samhället i stort. Nolltoleransen ger jag inte mycket för, hade Åkesson menat allvar med en sån hållning hade Ekeroth inte suttit i riksdagen. En man som driver en högerextrem hatsajt, en man som kallar tanken på alla människors lika värde för en floskel, en man som vill införa aparheidsystem på våra fängelser?!
Finns på Twitter som @Ola_i_Lyckan. Medlem i VoF, Vänsterpartiet samt GAST Spelförening.
SD håller sin valvaka ute på Djurgården i Stockholm i båthall 2. Gick förbi där idag och såg dom förberedde kvällen vaka. Även många poliser fanns på plats.
#9 ditt namn nämndes inte, det var du själv som sa att det var dig som Shine menade.
Jag skrev igår om att jag just skulle demonstrera mot rasism och hen bekräftade att det var mig hen menade.
Shine bekräftade det efter att du skrev att att det dig Shine menade. Du får skylla dig själv,.
Det är otroligt lågt att uppträda på ett sånt sätt, som att kasta ägg osv. Och VAD ska det hjälpa? SD får mer uppmärksamhet, samt ägg-kastarna blir illa omtyckta av många. Det är ungefär som när militanta veganer eldade upp lastbilar, ingen lyssnade på deras argument om varför dom gjorde det, utan dom blev bara illa omtyckta.
#9. Och var i ligger förtalet? Vad försöker jag kleta på dig? Jag nämnde dig aldrig annat än det du själv hade uppgett.
Snacka om barnsliga idioter som inte kan hantera oliktänkande.