Politik iFokus

Politik

Etikettideologi
Läst 1636 ggr
mwetterstrand
5

Godnatt

Just nu sitter människor och ledare runt om i världen och tittar på Sverige med öppen mun och ögonbrynen precis under hårlinjen.

Reinfeldt som har styrt Sverige framåt när andra länder gått på knäna får avgå.
Europas bästa finansminister blir inte tackad, han får sparken. 
Carl Bildt som har gjort "lilla" Sverige till Europas tredje mest inflytelserika land får sparken även han.

Godnatt Sverige. Sisten släcker lyset när hen går.

mwetterstrand
3

Hur många kommer binda sina bolån i morgon?

mwetterstrand
3

Godmorgon bidragsberoende & överförmynderi!

VildaVittra
12

Rättade din text: Just nu sitter människor och ledare runt om i världen och tittar på Sverige med öppen mun och ögonbrynen precis under hårlinjen.

Reinfeldt som har styrt Sverige bakåt när andra länder som precis som Sverige gått på knäna får avgå.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

Bagtjesen
8

#3 VildVittra - undrar just hur mycket bättre en debatt blir av sådana inlägg - hade tyckt att det varit renhårigare att bara säga att jag håller inte med, jag är av en helt annan åsikt, och peka på ett eget argument för det.

Tycker det är en väldigt dålig diskussionsteknik på det här forumet, och det är en snyting jag ger åt alla håll!

mwetterstrand
6

VildaVittra har aldrig varit intresserad av dialog. Tekniken har bestått av att klistra på andra skribenter åsikter och synpunkter de aldrig gett uttryck för och sedan försvinna iväg när sakliga argument presenteras.

VildaVittra
7

#4 Så att citera i alliansens intressen är helt okej, men men om man gör det i allmänhetens intressen är det fel?

#5 Intressant, tror du på jultomten också? (för den nivån lade du dig på).

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus

mwetterstrand
5

Lägg av! Det här är ett forum där det ska vara möjligt att diskutera. Du är här för att kasta paj!

VildaVittra
6

#7 Nej, jag gillar inte rasism om det var otydligt. "🤔

Politik i fokus ska enligt jimmy vara en plattform för alla, inte bara SD anhängare.

Bagtjesen
10

#6 Hans skrivning var ju hans? Och din tillförde ju inget annat sakligt sett - Sedan tyckr jag det är väldigt pretentiöst att ta på sig saker "i allmänhetens intresse".

När man diskuterar så finns det inget rätt och fel, det är ju ens egna personliga åsikter man skall föra fram, allt är alltså subjektivt - hans åsikt är hans subjektiva åsikt, dina eventuella åsikter är dina subjektiva åsikter, liksom mina är det. Det finns ingen objektiv sanning - men visst det finns flera diktatorer som tyckt det.

Och, eftersom jag tillhör allmänheten så vill jag inte bli företrädd av någon som inte vet skillnad på subjektivitet och ickeexisterande objektivitet, när det gäller att tycka och tänka.

I am, I think, therefore I am

mwetterstrand
7

Nej, jag gillar inte rasism om det var otydligt.

Rasism? Menar du att vår önskan att du debatterar mer sakligt och med underbyggda argument är tecken på rasism?

Ärligt talat VildaVittra! Jag debatterar och utbyter gärna åsikter och synpunkter med dig, men då får du faktiskt anstränga dig. Jag hyser de största sympatier för dig och att du befinner dig i jobbig situation som sjukskriven. Den synvinkeln är naturligtvis viktig att föra fram i ett sådant här forum.

mwetterstrand
3
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Här kommer lite lästips för er som missat att Alliansåren varit en framgångssaga utan motstycke i rådande finanskris.

VildaVittra
7

#10 Varför då inte lära dig skillnaden mellan sjukskriven och utförsäkrad(träl)? Lika jobbigt att lära sig som skillnaden mellan livskvalitet och levnadsstandard?

mwetterstrand
4

Ledsen. Jag har inte lagt på minnet din status i det fallet, jag försökte sträcka ut en hand. Men okej.

Plocka fram det inlägg där jag sätter likhetstecken mellan livskvalitet och levnadsstandard.

Plocka fram den källa (länk) som stödjer ditt påstående att medellönen i Sverige ligger på 24.500 kr.

Svara på rasismanklagelsen mot mig i #10.

mwetterstrand
5

Fler exempel på en oärlig debatt teknik.

I en tråd om invandringspolitik klipper du ett citat som ursprungligen var "Att ha en fri invandring till Sverige istället för att ha en kontrollerad form av invandring ger liknande konsekvenser." och påklistrar sedan skribenten åsikten att hen gett uttryck för att vi redan har fri invandring. Det har hen inte gjort och hen förklarar detta i ett senare inlägg genom att skriva "Kolla vad partierna uttrycker. Flertalet är för en fri invandring bl.a alliansens Centerparti." Det hjälper inte, för i nästa inlägg skriver du "Fast nu skrev du ju detta som att det var ett fakta av idag (vilket det inte är), hur så?"

Hur lågt får man sjunka?

VildaVittra
2

#14 Vem är hen?

Och du vet fullständigt vart du satte likhetstecken mellan livskvalitet och levnadstandard, varför inte testa att vara ärlig med att du var okunnig? Erbjudandet kvarstår. Du får så jättegärna lära dig om mitt liv. Vågar du?

mwetterstrand
4

Som jag trodde! Inga belägg eftersom du hittar på fritt och misstolkar medvetet det andra skriver för att försöka vinna egna, billiga poäng. Det måste ju vara jätteenkelt för dig att kopiera det inlägget och skicka den länken.

Vem är hen?

http://politik.ifokus.se/discussions/5412d5e58e0e744ca90021e7-lat-oss-diskutera-sds-invandringspolitik?discussions-2

VildaVittra
3

#16 Det var kanske inte tydligt att jag är en individ, vid namnet Jessika?

SD har ju förvisso aldrig stått för sina åsikter, så varför skulle du vara annorlunda?

mwetterstrand
5

SD har ju förvisso aldrig stått för sina åsikter, så varför skulle du vara annorlunda?

SD? Vad har SD med det här att göra? Insinuerar du att jag röstar på SD? Skulle aldrig falla mig in. Men det är väl ytterligare ett av dina torftiga och oärliga försök att påklistra folk åsikter?

Jag repeterar. Det måste ju vara jätteenkelt för dig att kopiera det inlägget och skicka den länken. Gör det! Visa att du faktiskt kan föra en ärlig dialog.

mwetterstrand
5

Men ojsan, titta här. Ett inlägg där jag förtydligar vad jag menar efter att du missuppfattat två separata inlägg om alliansens framgångar. Se nu till att plocka fram dina fakta och din källa. Eller föredrar du att förlöjligas och inte kunna delta i en seriöst meningsutbyte?

VildaVittra
3

#19 Efter att du plockat fram din källa om att livskvalitet och levnadsstandard är samma sak? 

Varför sätter alltid SD med anhängare  på sig offerkoftan? De enda som tramsar är ni.

mwetterstrand
4

Hoppsan. Här var ytterligare ett förtydligande senare i samma tråd, men du jamsar vidare. Kan man dela ut både Facepalm och Skämskudde till någon?

mwetterstrand
4

Jag måste fråga om du har svårt att förstå?

Jag har aldrig menat att livskvalitet och levnadsstandard är samma sak. Du påstår detta, men du har inga belägg! Du påstår vidare att jag skulle vara SD anhängare. Oärligt och smutsigt!

Hur skulle du uppfatta det om jag påstår att du är verkar ovanligt frisk för att vara någon som är utförsäkrad? Nej, inte så förbannat roligt kanske och inget jag påstår. Skärp dig nu!

VildaVittra
2

#22 Ska jag tolka det som att du inte är läskunnig?

mwetterstrand
4

?

VildaVittra
3

"Hur skulle du uppfatta det om jag påstår att du är verkar ovanligt frisk för att vara någon som är utförsäkrad?"

Som att du är lika okunnig  om skillnaden mellan livskvalitet och levnadsstandard som du är om sjukdom?

Är du nyfiken om att min hjärna fungerar trots ett hjärtfel, så har du ju chansen då jag erbjudit dig att träffa mig (eller hade du bilden om att alla sjuka rullade tummarna?)

mwetterstrand
4

Bra, precis så ska du uppfatta det, om jag påstått detta!

MEN, du slänger ur dig en massa anklagelser utan att backa upp dom. Jag repeterar, det måste ju vara jätteenkelt för dig att kopiera det inlägget och skicka den länken. Svara på rasismanklagelserna du gör och sluta kasta partisympatier omkring dig.

VARFÖR kan du inte backa upp påståenden du gör?

VildaVittra
3

#26 Du läser då tydligen inte dina egna inlägg, hur vill du att det tolkas?

mwetterstrand
3

Red

Nej, förresten. Du är inte värd vidare ansträngningar och falska anklagelser eller smutskastning får tillhöra dom utan sakliga argument. So long!

VildaVittra
3

Speciellt som du blivit redigerad 😎

VildaVittra
2

Speciellt som du blivit redigerad 😎

[Jimmy.L]
1

Tråden låste efter begäran!

Inlägget är låst för nya kommentarer