Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 864 ggr
_Fisken
0

Vilken iver.

Är det någon mer som tycker att nya regeringen har en otrolig iver i att styra och ställa och uttala sig? Jag förundras. Är det makthunger eller lusten att göra avtryck i historien?

JonasDuregard
4

Jämfört med vad? 

Det är ju ett regeringsskifte. Kommer du ihåg regeringsskiftet 2006? Då var det väldigt många reformer som skulle genomföras väldigt fort, kritiker menade alldeles för fort. 

Har du några konkreta exempel på vad det är de styr och ställer med? (Att styra och ställa är så klart något en bra regering tidvis ägnar sig åt 🙂)

_Fisken
1

Jämfört med vardagliga politik-snacket i TV:n. Det är intressant och  höra den iver som finns och  den utstrålar lusten att regera.  Som julafton för barn och de får öppna paketen. Jag kan tänka mig den besvikelse som fanns/finns hos Vänsterpartiet som inte får vara med å öppna paketen.
För övrigt. Givetvis fanns denna "lust" också 2006. Om du tror jag klankar ner på S+MP så har du fel. Jag är övertygad om att de är lika bra kålsupare allihopa.

JonasDuregard
3

Du frågar "Är det makthunger eller lusten att göra avtryck i historien?", men kan det inte vara så enkelt att det är en vilja att förändra samhället till det bättre?

_Fisken
0

Givetvis. Det jag tycker är så lustigt är deras iver.

Halvdansken
2

Hade det inte varit värre om det varit tvärt om? Alltså att de inte visat nån vilja alls?
Det kommer att lugna ner sig, just nu är ju alla medier på dem med frågor.

Hatar cancer och älskar vårlökar.

[Jimmy.L]
0

Klart dom måste vara på tårna från början och visa väljarna att man håller sina vallöften,