Politik iFokus

Politik

Etikett: övrigt
Läst 1240 ggr
[sanna70]
2

Så fruktansvärt

Min son har boende 10 minuter därifrån. .   

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20021379.ab

[Jimmy.L]
0

Ja vi får hoppas att det blir en fredlig lösning.

[sanna70]
0

Ja, fick en chock när jag såg det. Min son har skrivit med, det är avspärrat och hela tågtrafiken och all annan trafik står still så han har svårt att komma där han bor i nuläget.

Huygens
0

Gisslantagaren visar upp den svarta flaggan med shahada, ibland nämnt som den sk Shahadaflaggan, som bl a används av Jabhat al Nusra, den sk al-Nusrafronten som bekämpar al-Assad, är terrorstämplad av USA och rödlistad av FNs säkerhetsråd.

Jag undrar om gisslantagaren har tänkt sej för, det verkar inte så smart eller meningsfullt att kapa ett chokladkafé. Kanske får vi en förklaring snart?

Maja
0

Jag bor i Sydney. Det är fullt med polisbilar i hela området, de verkar ha kallat in styrkor från alla möjliga förorter. Företag stängde ner sina verksamheter tidigt på uppmaning av polis. Vi är inne i 10e timmen nu…

Lider med gisslan!

Maja
0

#3 - Caféet ligger mitt i Martin Place, ett område där många stora företag har sina huvudkvarter. Både banker och andra business-företag. Ett stenkast från Operahuset. Det går ju rykten om att han (de?) har två bomber på caféet och två bomber placerade i området. Om det skulle smälla där så skulle det leda till stora problem. Mycket större än om det skedde vid centralstationen eller flygplatsen, skulle jag kunna tro. Ett chokladcafé är väl så otippat också, så säkerheten är nog inte så tokhög.

Huygens
0

Tydligen vet polisen vem personen är. Det kan vara en lokal tokstolle som ställt till det.

"Police have identified the gunman and he is understood to be known to them."