Rasism=lågt IQ
Ja, jag kan bara hålla med:
"Studien, som publiceras i Psychological Science, visade att människor som får låga poäng på IQ-test i barndomen utvecklar med större sannolikhet fördomar och politisk konservatism som vuxna."
"– Det är inte förvånande att människor med mindre inlärningsförmåga lockas till förenklande ideologier."
http://www.metro.se/nyheter/rasism-hor-ihop-med-lag-intelligens-visar-forskning/EVHlbc!xAOgdFBZbgrE/
Det håller jag fullständigt med om. Här är en typisk exempel på rasism och hat. .
#1 Herregud!
Det påminner om kristendomens framfart för hundratals år sedan… Egentligen vill man ju inte tro att sånt här händer på 2000-talet. Läskigt!
Upplysningsvis så hör SD till en förenklad ideologi, dit då människor med sämre inlärningsförmåga lockas… Som det sägs i länken #0.
#3 " Så du menar att kriga mot alla icke muslimer tills dem blir muslimer? Till sista dagen av vårt liv, vi ska erövra Sverige och hela Europa. "
Detta är en liten klipp ifrån min länk och det enda reaktion jag kan se är hur dumma SD är?
Tråden heter Rasist = låg I Q
Är det enbart dem som röstar på SD som kan vara rasister, ingen annan. Eller?
Detta är en liten klipp ifrån min länk och det enda reaktion jag kan se är hur dumma SD är?
Varför skulle jag klicka på just ditt klipp av miljoner YT-klipp, du får väl anstränga dig lite.
Tråden heter Rasist = låg I Q
Är det enbart dem som röstar på SD som kan vara rasister, ingen annan. Eller?
Nejdå, rasism kommer med många ansikten, men just en förenklad ideologi drar tydligen till sig människor med sämre inlärningsförmåga. Tycker att det låter rimligt baserat på vad jag läser och hör av andra människor som ska försöka motivera sitt val av SD.
#5 Naturligtvis behöver du inte klicka på min länk men eftersom denna tråd handlar om rasism så trodde jag att det kunde vara av intresse.
Varför är då ditt YT-klipp av intresse, jag vet vad rasism är när jag ser det. Så om du inte har lust eller ork att med några enkla ord förklara varför ditt YT-klipp är intressant för den här tråden… Så har inte jag lust att titta på ännu ett YT-klipp av miljoner.
Varför lägga upp en tråd om rasism och hur lågt IQ de har om du inte är villig att diskutera ALL rasism?
Då kunde du ju lika gärna skrivet (och struntat i att länka till nåt) att alla som röstar på SD har lågt IQ, enligt dig iaf. För det verkar ju vara det du vill ha sagt.
Annars förstår jag inte heller hur du menar och vad du ville ha sagt.
Och länken som sanna70 lade upp, handlar om rasism, men förmodligen inte den rasismen du ville ha fram.
Varför lägga upp en tråd om rasism och hur lågt IQ de har om du inte är villig att diskutera ALL rasism?
Jag diskuterar all rasism om det behövs, men denna tråden behandlar intelligensen hos rasistiska människor. Det innebär att alla rasister kan ha lägre IQ, oavsett härkomst… För det är väl det du är ute efter. Yes, Muhamed Lahchad Lelabruah kan ha lägre IQ för att han hatar alla svenskar som kommer till Arabien… Det kan också vara sant.😃
Då kunde du ju lika gärna skrivet (och struntat i att länka till nåt) att alla som röstar på SD har lågt IQ, enligt dig iaf. För det verkar ju vara det du vill ha sagt.
Länken var nödvändig eftersom den just understryker att människor med sämre inlärningsförmåga lockas till förenklade ideologier, likt SD. Muhamed i stycket ovanför är också en sån människa, och han kanske också lever kvar i stenåldern.
#10 Yes, Muhamed Lahchad Lelabruah kan ha lägre IQ för att han hatar alla svenskar som kommer till Arabien…
Fast nu handlade min länk om Sheikh Ahmed som bor i Sverige och lever på bidrag som han får från Svenska staten. Han återgäldar vänligheten genom att säga "Vi ska kämpa i Sverige, vi ska kämpa mot er vart ni än befinner er tills ni erkänner att det finns ingen annan gud än Allah"
Dem flesta av oss är medvetna att denna manen är inte ensam i sitt tänkande även om dem kanske inte går så långt som till mord.
Ja, rasismen har onekligen många ansikten och det är bra att vi talar om dessa rasister med lågt I Q.
Se där, du lyckades knappa in en liten beskrivning om din länk.
Haha, ja nu såg jag en minut ungefär av ditt YT-klipp och ja, absolut hör han till det låga IQ som jag refererar till i #0… Lysande reporter som förlöjligar honom och på ett enkelt sätt belyser IQ-befrielsen… Trots att han är en muslim(skämt med glimten i ögat).😃
#13 Ja, verkligen. Den reporter är värd beröm, han ifrågasätter på ett bra sätt och svaren han beskriver verkligen vilket lågt IQ Ahmed har. .
Ja, där är vi äntligen överens.😃