Politik iFokus

Politik

Etikettkyrkan-religion-och-politik
Läst 1192 ggr
Zyperior
2

Offren för terrorattacken hedras... av vem?

Precis. Svenska kyrkan. Varför är anordnar inte "fredens religion" manifestationer för detta?
Gör man en sökning "muslim protests" på google, så får man nästan uteslutande upp mångmiljonprotester över hela världen mot karikatyrerna från Charlie Hebdo. Inget mot de som i islams namn utförde dessa terrordåd. Tycker inte det är långsökt att ana att en majoritet av världens muslimer tyckte det som hände i Paris va rättfärdigat. Nödvändigtvis inte terrorism som helhet, men just den enskilda händelsen.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article20247511.ab

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

Neutralis
1

Tycker inte det är långsökt att ana att en majoritet av världens muslimer tyckte det som hände i Paris va rättfärdigat. Nödvändigtvis inte terrorism som helhet, men just den enskilda händelsen.

Ser ut som fördomar, och det är inte första gången på detta forum. Jo, det är långsökt och ett i leden försök att smutskasta andra grupper av människor.

Zyperior
2

Svårt att dra någon annan slutsats när det är det man ser.

Protesterna är emot karikatyrerna, terroristerna va emot karikatyrerna. Inga protester mot terroristerna.

Neutralis
0

Exakt hur vet du vad större delen av alla muslimer på jorden tycker? Jag tror om du tänker efter att det hela handlar om fördomar från din sida och inget annat.

Zyperior
2

#3 Tja, jag kan änna inte gå och fråga varenda en, eller hur? Så jag måste se på situationen från en generell synvinkel. Då kan jag endast se det jag beskriver i #2.

Om de tycker annorlunda, varför protesterar de inte? Varför gör Svenska Kyrkan det, men inte dem?

Magi-cat
0

Många gör ju det, protesterar! 

Du torgför dina fördomar igen!

"Freden måste komma först. Gör den inte det, min vän, kommer inget efter den."
💓 Sajtvärd på Fenomen, Hjärnan, Kulturtant, Oförklarade fenomen

Zyperior
3

Jaha. Jag har väldigt svårt att hitta exempel där muslimer protesterar mot terroristernas handlingar i Paris. Om du lyckats hitta något sådant så får du gärna dela med dig.