HELT SANT!
SD har en hel del att lära sig från den bilden, exempelvis att man kan samsas för att göra något bra av situationen trots att man är väldigt olika. 🙂
Jag är väldigt glad över att vi inte slösade en massa extrapengar på ett extraval framtvingat av ett parti som inte vet hur demokrati fungerar i praktiken.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
😂
#3 Det är dumt med demokrati? Okej, ja då ser jag att du har problem med det här landet. Det finns ju fina diktaturer runt om i världen att flytta till om du vill det. 🙂
För vi i Sverige gjorde ju ett val när vi röstade på partierna som nu är vid makten, de är ju vi medborgares representanter och jag blev jätteglad när de enades om att slåss för demokratin. De gjorde ju precis som vi i majoritet ville, det är några ynka procent som vill införa ett annat statsskick i detta land.
Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus
#4 att de "enades om att slåss för demokratin" stämmer inte. De börjar med att stänga ut en stor del av den svenska befolkningen (är det demokrati för dig?) Och sen när regeringen inte kan leverea och märker att missnöjet växer i mätningarna vågar statsministern inte ha ett omval eftersom han vet att regeringen kommer att förlora på det. Så när din pajasregering inte kan leverera och befolkningen vill rösta annorlunda så låter han oss inte göra det. Det är INTE demokrati! Att han sen står och ljuger visar bara att regeringen är mindre trovärdig.
För att inte tala om alla miljontals väljare han och borgarna blåst.
För övrigt så finns det ingenting längre som kan kallas för demokrati i det här landet. Det korrekta ordet är demokratur.
Vildkvittra, då får googla om du inte förstår ☝️
😃
#1 SD har ju inte försökt annat än att samarbeta med andra partier. Det är ju dessa sju douchebags som betett sig som barnrumpor och satt sig på tvären. Annat statsskick fixade herr Löfven och Alliansen åt oss med sin lilla pakt. Den va direkt odemokratisk. Men det är viktigare att införa diktatur än att just som du påpekar, samsas med SD och göra nått bra av situationen. Vad är resultatet av pakten? SD är på god väg att bli Sveriges näst största parti. Så för all del, resten av partierna får gärna fortsätta leka sandlådemobbing mot dem. Ska bli nice när SD har egen majoritet i riksdagen en vacker dag.
Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.
#5 "De börjar med att stänga ut en stor del av den svenska befolkningen (är det demokrati för dig?)"
Vet du vad demokrati är? Jo, det är när majoriteten bestämmer. Jag tillhör majoriteten och jag vill inte att ett främlingsfientligt parti, som ljuger i parti och minut och är i minoritet, ska diktera villkoren om hur budgeten ska se ut. Så de har ju gjort som vi väljare vill.
Så ja, det är demokrati när minoriteten inte får bestämma.
Jag har inte röstat på pajasar utan på politiker, vilket val var du på?
Vill du inte leva i en demokrati?
#7 Det är diktatur att följa det majoriteten vill? Den var ny.
#6 VSK, som vanligt är det ju precis tvärtom, jag är ju inte den som har svårt för att förstå mig på och tolka siffror. 😃
VildaVittra, vad sägs om ta dig en titt på regeringsformen?
" Regeringen styr riket, de är ansvariga inför riksdagen"
Detta betyder att regeringen måste ha stöd av riksdagens majoritet för att fungera. Har den inte det, som i det här fallet får man välja att antingen regera på någon annans budget eller avgå.
Däremot tycker din diktaturregering att folket som säger emot ska tystas, då försöker vi på alla sätt stänga ute deras röster från att bli hörda.
Du VildaVittra, står för diktatur, inte demokrati. Förhoppningsvis kommer du att ändra dig om några år när du märker att din regering har fått Sverige att gå under, många ser det redan nu men alla är inte lika smarta tyvärr.
#9 Jag har gjort det, vad sägs om att göra det själv?
Nej, jag kommer inte ändra mig, själv hoppas jag på att främlingsfientligheten ska minska så vissa enfrågepartier försvinner från radarn.

#11. Vi brukar försöka hålla god ton, tycker inte du ska kalla någon dum bara för att personen har en annan åsikt än du.
Hatar cancer och älskar vårlökar.
Du måste försöka förstå att kanske 95% av SD´s väljare varken är främlingsfientliga eller rasister. De kanske är trötta på regeringar som totalt förstör detta landet samt dess invånare.
Så snälla, dra inte alla över samma kam. Det är så 90-tal att göra så.
#15 Genom att läsa det du svarade på samt ditt svar. Se här:
"Nej, jag kommer inte ändra mig, själv hoppas jag på att främlingsfientligheten ska minska så vissa enfrågepartier försvinner från radarn. "
"och nej SD kommer bara att fortsätta växa så du har inte mycket att hoppas för tyvärr. "
Så det är inte jag som behöver förbättra min svenska, tvärtom, mina kunskaper i det språket är långt över medel. 😃Och nej, i och med att regeringen har majoritetens stöd så är de ju inte fientliga mot Sverige eftersom de gör som vi vill.
#16 Jag syftade på att SD inte skulle "försvinna från radarn" som du uttrycker det, har inte sagt någonting om att SD är främlingsfientliga. Om ni vänstermänniskor är så bra på svenska varför tar ni svenska ord och försöker ändra deras betydelse?
Regeringen har inte majoritetens stöd, de har gått runt regeringsformen. Inte ett dugg demokratiskt.
#17 Jag skrev inte SD, det var du som gjorde. Jag skrev just "främlingsfientliga enfrågepartier", du tolkade det som att det rörde SD, då du uppenbarligen tycker att dom är det. Så försök inte. Min svenska är som sagt väldigt god, så jag har inget behov av att ändra ords betydelser, jag läser det som står. Du kanske skulle börja läsa igenom din egen text och se över syftningarna innan du postar istället för att försöka skjuta över skulden på någon annan. 😎
Vad min politiska tillhörighet har med mina språkkunskaper att göra har jag ingen aning om, vänstern finns i alla samhällsskikt och med olika resultat från skolan. Tror du verkligen att den politiska inriktningen har med språkkunskaper att göra? Är det därför SD-anhängare alltid svär och ägnar sig åt hot samt Personangrepp. det följer de åsikterna åt?
Och de har visst majoriteten, det är ju därför de är regeringen.
#19 Ja, där skrev jag det, men det var inte det inlägget du svade på. STitta på numret innan texten.
Varför hoppade du över att svara på mina frågor? Skulle du kunna göra det?
"Bara under 1994 listade Aftonbladet 117 attentat av Afa, många av dem riktade mot andra mål än nazister. EU-kontor, polisstationer och banker fick lokaler vandaliserade med klotter, smörsyra, fönsterkrossning eller brandbomber. Året därpå blev Mathias Wåg dömd för olaga intrång när han tillsammans med runt 25 aktivister trängde sig förbi vakten in till Dagens Nyheters redaktion i en protest mot tidningens rapportering av den militanta vänsterns aktioner."
http://www.dagenssamhalle.se/nyhet/granskare-som-inte-tal-en-granskning-14461
#20 Jag vet helt ärligt inte vad det är du vill ha svar på?
och varför står du och hittar på att SDs väljare ägnar sig åt hot när det uppenbarligen är västern som hotar och slåss? Det finns idioter inom varje parti, men över lag är vänstern känd för att vara våldsamma, inte SD.
#22 För att jag blivit hotad av sd-anhängare kanske?
Jag vill ha svar på varför du tycker att språkbruk har med partitillhörighet att göra.
#23 titta upp statistiken så får du se vem som hotar och misshandlar. Du råkade träffa på EN idiot, dessa kan du hitta i alla partier. Är din analys då att alla partier hotar människor som har en annan ideologisk uppfattning?
Jag skrev att vänstermänniskor inte kan använda det svenska språket korrekt eftersom ni alltid säger att SD är främlingsfientliga. Det betyder alltså att ni inte kan använda ordet korrekt. Ännu värre är det när ni kallar SDs väljare för nazister eller fascister, de flesta skrattar nog åt er vid det laget…
#8 Är decemberöverenskommelsen något majoriteten vill? Det va inget man gick till val på. Varken Alliansen eller Rödgröna hade i sina valmanifest utlyst att man tänker samarbeta med varandra. Då dessa kallar sig oppositionella är det väl rimligt att tro att deras väljare inte vill att de ska stödja varandra på detta sätt. Alliansens väljare kommer bli väldigt varse om detta nästa budgetomröstning. Då kommer det framgå, om överenskommelsen håller, att de som röstat på Alliansen, lagt sin röst på de Rödgröna. Kewl "demokrati" du förespråkar.
Sen är dina förhoppningar som du skriver om vidare i denna tråden, att stödet för "främlingsfientliga enfrågepartier" ska minska, ganska verklighetsfrånvända. Som sagt, resultatet av denna diktatur som uppstått är att stödet till detta "främlingsfientliga enfrågeparti" ökar. Hur tänker du här? Dags att tänka om kanske? Kanske är ett samarbete med SD, eller att anamma deras politik, det enda sättet att få din önskan uppfylld. För taktiken du förespråkar funkar uppenbarligen inte.
#25 KD och FP har börjat ge några förslag om invandringen och integrationen som är striktare än förut, så nog ser partierna att detta är en viktig fråga för väljarna…personligen tror jag att det kommer att bli ett samarbete med SD, helst med tanke på hur mycket de ökar i mätningarna. Vi får se hur lång tid det tar bara…
För att jag blivit hotad av sd-anhängare kanske?
Jag har länge misstänkt att det legat nåt bakom din inställning och förakt och nu fick jag det svart på vitt.
Du är ju inte ett dugg bättre än de du anklagar för att vara rasister, främlingsfientliga och fascister. Sen vill jag veta hur du kan veta att dessa grupper inte känner sig hotade eller har blivit hotade (eller ännu värre saker).
Jag tolkar det som att du själv måste bli drabbad innan poletten trillar ned. Tyvärr så är det oxå så det ser ut bland en väldigt stor del av väljarna. Det är inte konstigt att det här landet blivit som det blivit och värre kommer det bli.
#26 Jag tror tyvärr inte det. Det va nog bara försiktiga små utspel från partier som har ytterst lite påverkan och ramlar närmre 4%-gränsen. Små simtag för att hålla sig flytande. Media hänger som gamar över politikerna i just frågan om ett samarbete med SD, så fort någon är där och nafsar, dyker dem och tar för sig av skrovmålet så mycket de kan. Övriga partier har totalt målat in sig i ett hörn i den frågan de senaste åren. Även om de faktiskt vill samarbeta, vilket jag tror man också gör bakom stängda dörrar i vissa frågor, kan man aldrig gå ut och offentligt samarbeta med SD. Den båten har gått.
Det finns iofs ett litet hopp, och det är att Sveriges befolkning börjat bli duktigare på att se igenom PK-medias drev och raljerande om rasism. Det biter mindre och mindre. Om något parti känner att det är allt eller inget som gäller för att få vara kvar i riksdagen, så kanske de vågar säga vad de egentligen tycker.
#28 jo säkert kan man aldrig veta men jag TROR att i alla fall vid nästa val om SD får 19-20% så borde partierna överväga ett samarbete…vi får se, hoppas kan man ju alltid!