Politik iFokus

Politik

Etikettinvandring-och-integration
Läst 722 ggr
[Carpinus]
3

Notan...

Mats Edman, chefredaktör Dagens Samhälle: "Sverige är generöst. Inget land i EU slår oss. Ekonomiskt talar Migrationsverket om kostnader närmare 50 skattemiljarder 2017. Sammantaget ser statens direkta kostnader för migration och integration 2014-2018 att hamna i intervallet 180-190 miljarder. Sen tillkommer kommunernas kostnader. Notan betalas alltid genom sysselsättningen och beskattning av de arbetande. Regeringen gick till val på löftet Europas lägsta arbetslöshet och bättre skola, vård och omsorg. Är detta ens teoretiskt möjligt längre?"

http://www.dagenssamhalle.se/kronika/taenk-om-jimmie-akesson-blir-statsminister-2018-11913

Zyperior
1

Försökte hitta den tråden som jag har för mig du startade om att migrationsverket ökar platserna på asylboende men inte höjer personalstyrkan. Hittade den tyvärr inte.

Som jag kommenterade i den tråden, så göms också en hel del omkostnader hos polis och andra samhällsfunktioner dessutom, för att snygga till siffrorna.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[sanna70]
2

" I riksdagen och kommuner från norr till söder råder sedan 14 september politiskt kaos med sverigedemokraterna som vågmästare. SD har flyttat in i städerna och växer i medelklassen. Annars kan ett parti inte få ihop 800 000 röster i allmänna val. Så många ”unga, bittra, övergivna män” finns det faktiskt inte ute i de mindre kommunerna. 

En av många frågor som indignerade politiker och debattörer i dag bör ställa sig är måhända, givet Migrationsverkets prognoser och den historiska trenden, om Sverigedemokraterna kan bli landets största riksdagsparti 2018. Fördubblas partiet för fjärde valet på raken talar vi om 26 procent. I ett sådant scenario, som seriösa bedömare på allvar börjat diskutera, blir det inte så mycket kvar till Socialdemokraterna och Moderaterna i nästa val."

Först kallades dem omogna, våldsbenägna män sedan kallades dem oskolade med mindervärdeskomplex när inte det heller tystnade folket så kallades dem rasister och nynazister. Att kalla dem saker och förlöjliga dem hjälper inte, det enda som hjälper är att politiker tar ansvar för landet. Till skillnad från 7 klöver så kör SD med raka spår, sanningen även om den är obekväm.

Zyperior
2

Ungefär det som jag sagt i flertalet trådar.

Det krävs ingen raketforskare för att förstå logiken i det, ändå ska man behöva argumentera för det?

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[Carpinus]
3

#1 Ja, det finns säkert en del både glömda och gömda kostnader i sammanhanget.

Här* är nog tråden med det inlägg du sökte (#3).

(*Söktips: använde PiF:s sökfunktion på verktygsfältet och sökte på migrationsverket bemanning.)