Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 532 ggr
[sanna70]
3

Får miljoner utan att arbeta

"De tidigare kommunalråden Tommy Olsson (KD) och Sofia Bothorp (MP) kan de kommande åren kvittera ut miljontals skattekronor – utan att arbeta. Båda har själva begärt pengarna, som är till för att hjälpa före detta toppolitiker på vägen till nya karriärer.  "

http://www.svt.se/nyheter/regionalt/blekinge/far-skattemiljoner-utan-att-arbeta

MaxFlickan
1

"hjälpa före detta toppolitiker på vägen till nya karriärer.  " Vad? Varför behöver de hjälp med det?

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Medarbetare på Finland Ifokus och Multikulturellt Ifokus.

Staffan
3

Det är mest att de är värda det efter allt sitt hårda slit - till skillnad från vanligt folk.

[sanna70]
2

#1 MP Sofia Bothorp hade en förklaring till detta. 

"Jag kan själv tycka att det är stötande med fallskärmar, men så här ser reglerna ut och jag tycker inte att den som väljer att engagera sig politiskt ska straffas för det den dagen man står utan ersättning, säger Sofia Bothorp."  

Det är bara alla andra som blir arbetslösa som får drabbas av inkomstbortfall, dessa regler gäller alltså inte politiker. Dem borde skämmas!

MaxFlickan
0

#2 Menar du allvar?

#3 Precis!

"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm."  Abraham Lincoln

Staffan
5

#4 MaxFlickan

Absolut, det är klart att politikerna själva är värda bättre förutsättningar än alla oss andra. Som när de införde trängselskatterna i Stockholm för alla som ska till jobbet - då såg dom till att inte dom själva behövde betala några avgifter. De ska ju till ett mycket viktigare jobb än alla andra… ;)

// Staffan

Mysan59
0

Sånt här får mig att se rött! 😡

MaxFlickan
2

Om man vill ge pengar åt dem som gör ett viktigt jobb, fine. Men då skall det gälla ALLA som gör ett viktigt jobb. Brandmän, läkare, sjuksköterskor, dagistanter, barnmorskor, psykologer, de som jobbar på BRIS… Osv, osv.

[Thiah]
0

#7 jag tror att någon som heter Staffan är sarkastisk.. ;) Jag håller annars med dig i det du säger.

VildaVittra
0

Jag tycker att de politiker som var med och bestämde att det skulle finnas något som heter utförsäkrad, skulle själva få bli det sedan. 2900 kr i månaden får jag till allt utom hyra och el.

Hur förberedd är du egentligen för krig, arbetslöshet, bränder eller sjukdom? Läs mer på Prepping iFokus