Politik iFokus

Politik

Etikettövrigt
Läst 941 ggr
Zyperior
5

AB gör det igen.

Fredrik "Hycklaren" Virtanen skrev denna ledarkrönika här om dagen.

Han skriver bland annat;

"Ett kritiskt ord om SD eller Åkesson betyder minst två dagars intensiv nedbajsning från troll och partigängare."

Jag konfronterade honom i kommentarfältet under med ett inlägg som löd;

"Klarar fint att tysta SD-kritiker i diverse forum utan att trolla och använda namnkallning. Bara hänvisning till deras politik räcker så vinner man debatter lika lätt som Åkesson gör i riksdagen. Det slutar allt för ofta i att det är de personerna som har Virtanen som förebild, börjar trolla och bete sig illa medans man själv förnöjt sitter och njuter av att det visar att man har rätt åsikter trots allt. Jag kan dock tillstå att det finns massvis av folk som beter sig illa som är på min sida också. Väldigt svårt att missa och dölja från vem som helst som kan se och höra. Men motsatta sidans skitstövlande är lika uppenbart, något Virtanen antingen är för korkad för att se eller så tror han att hans läsare är det."

Hur svarar då Virtanen och Aftonbladet? Genom att stänga kommentarsfältet strax efter min kommentar läggs upp. En poäng i mitt inlägg bevisad. Det som gick att läsa i kommentarsfältet va nästan uteslutande saklig kritik mot Romsons agerande från både folk som sympatiserar med SD och de som inte gjorde det. Det hann inte bli så mycket trollande innan de stängde kommentarfältet men de få som fanns va från anti-SD:are. En till poäng i mitt inlägg bevisad. (Jag har hela kommentarfältet fortfarande öppet på min mobil, om det skulle finnas tillräckliga motiv för mig att behöva bevisa det).

Folk gnäller hela tiden att avpixlat och andra forum befläckas av extrema åsikter, som sedan stämplas som SD-åsikter bara för att idioter som röstar på SD har sådana åsikter. De vettiga människorna som röstar på SD som inte har sådana åsikter spelar då ingen roll. Men var ska man hålla hus då om man skulle tysta ner avpixlat på samma sätt som man tystar ner AB?
Själv får jag ventilerat mina åsikter ganska bra här, men detta är en förhållandevis okänd hörna i det politiska internetrummet. 

Det som stör mig mest är att hycklare som Virtanen får så mycket utrymme. Större nolla inom politisk debatt får man leta efter.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[sanna70]
2

Bara väntat från Aftonbladet. .  Lämpligt att dem har glömt Socialdemokraternas historia. .  

Jag har slutat läsa AB, blir mest irriterad över alla lögner och förvridna berättelser, detta kan jag leva utan. .