Dagens rubrik? "Gris rymde, jagade kvinna och sket i polisbil".
En heldag för ett lyckligt svin…
#2 Grymt 🐖.
Det blåser kraftigt i Stockholmsområdet just nu.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Kallt och regnigt hela maj, men nu kommer belöningarna slag i slag för oss som genomlidit eländet:
A: det blir en riktig myggsommar
Ja mygg tror jag få gillar. Inget i mot att potatisen blir liten jag tycker den är godast. Jordgubbar brukar jag plocka själv vid ett självplock, förra året hade den även dåligt med gubbar.
Spännande direktbilder från ett havsörnsbo i Norge kan man se här.
Havsörn har jag sätt mycket av i sthlm skärgård.
En vacker örn.
Har också sett havsörn i Stockholms skärgård vid ett besök för en del år sedan, men toppnoteringen är från Getterön i vintras med 18 individer.
Väntade in en matning i det norska örnboet, och jag fick vänta i två timmar innan någon föräldrafågel kom. Blev några fina skärmdumpar som belöning!
Oj, nu är det matning igen…
Ser ut att vara rejält med blixt och dunder på väg häråt enligt åskkartan.
http://www.blitzortung.org/Webpages/index.php?lang=en&page_0=10
Angela och Barack njuter av en stilla öl i solskenet i Krün - visst ser det härligt ut?
#15 Inte dumt alls.
Mina jordgubbsplantor blommar så det står härliga till länge sen dom blommade så mycket.
#16 Lite överraskande med jordgubbarna - man trodde ju att de frusit bort. Senast i natt lär det ha varit lokal nattfrost på många håll ända nere i Götaland.
Årets första dag som åtminstone liknade sommar fick mig att störta mig till Botaniska Trädgården i Göteborg. Rhododendronen hade inte hunnit blomma slut, och det berömda Näsduksträdet stod fortfarande i full blom. Såg nästan inga fjärilar, bin eller humlor, så hur det går med pollineringen i år är ett frågetecken. Här är ett litet collage från dagens vandring.
Dit har jag aldrig varit det så väldigt vackert ut. 👍
Tur man inte besöker Stockholm på lördag med alla avstängningar inför bröllopet. Istället blir det Sörmland och Trosamarknaden.
#0 Vilken pampig stuga.. Jag tänkte på snickargården faktiskt innan jag såg texten..
#21 Ja den var fin, det var många år sen jag besökte ön ett café hade dom då vid huset.
Jag hade en gång en arbetskamrat som alltid på fredagarna brukade deklarera att han skulle gå hem och supa ner sig till apstadiet. Efter att ha läst hur chimpanserna tar sig en blecka på palmsaft förstår jag bättre vad han menade. Älgarna äter jästa äpplen, sidensvansarna fyllnar till på jästa rönnbär och chimpisarna tar sig en palmsaftsbläcka - everybody must get stoned?
#24 Inte i Göteborg, hoppas jag?🥶
Skall låta serva min dator över helgen, så snart får PiF vara i fred från mig några dagar. Har varit lite extra flitig med nya trådar av den anledningen…😉
Trevlig helg alla OT-are!
Vildsvinstjurizo och Hjortcabanoss från Tjurskallen köpt på Trosa marknad som jag ska grilla i kväll.
Väldigt fin bild.
#29 Tackar! Tagen i backen ovanför Luossastugan, där Dan Andersson föddes.
Jaha, då är det alltså "Kebabpizzans dag" igen, åtminstone näst efter nyårsdagen. Och ändå lär maträttens eventuella botande egenskaper vara en myt…
Själv firade jag min midsommar i Värmland redan förra helgen på grund av ett kalas, så jag fick en lugn helg och tur var väl det, eftersom jag åkt på en sommarförkylning. Istället blev det några strandhugg på PiF igår, men här var det rätt öde, kanske som sig bör en sådan kväll.
Ja det är säker många som vaknar upp till bakfylla. Väldigt lugnt i trafiken när jag var ute i förmiddags.
#32 Noterade samma! Du är väl Södertäljebo liksom jag?
#33 Det stämmer.
Åska och regn i natt. Vi fick 7 mm regn. 8,6 grader ute klockan 5.00. Skulle vara bättre för slanggurkorna med högre temperatur. Även jordgubbsplantorna hade behövt sol och värme. Så såg de ut när de blommade:
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
Har ni sett jordgubbsplantor med rosa blommor?
Värd på Pyssel och medarbetare på Pärlpyssel.
Mina figurer: http://parlkonst.se/
Emo, ägare till Emos Shop sen 1973
#36 Faktiskt inte det var något nytt.
I allra största hemlighet har ett nytt hemligt vapen tagits fram i Norge - kålrotskanonen! Dessvärre skadades konstruktören i armen under provskjutning, men det lär inte sätta stopp för projektet.
Om nu kålrötterna tar slut i Karlskogas affärer under veckan och det börjar dyka upp rotmos på skjutfälten i Kilsbergen vet vi att Bofors antagit den norska utmaningen.
Men det är inte slut med detta: norrmännen har redan sitt eget kärnvapen- melonkanonen! Se den dödsföraktande provskjutningen här…
#38 Haha 😃.
Någon som blev lite extra myggbiten i midsommarhelgen? 🤪
#40 😂 Då får man undvika fylla i skogen.
Äntligen verkar man vara den undre världen på spåren i Malmö…
#43 Då får man begrava den undre världen.
#44 Behövs det folk så greppar jag gärna spaden…
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Denna var lite småkul.
2900 Är vad vi har i aktivitetsindex på sajten just nu viket är högt för att vara sommar och semestertider.
#49 Fin bild. Är du ute tidigt på morgonen kan du se rådjur centrala i Södertälje. Vi har ju även älgar i Bergvik som folk fångar på bild nästan dagligen 🙂.
#50 Ja, jag är morgontidig. I går satte jag mig i bilen strax efter fyra på morgonen.
Har missat helt att älgar brukar ses i Bergvik, trots att det är i det området jag bor!