Dyrare bensin att vänta
"Mer än vart tredje hushåll med bil i Västerbotten kan komma att vänta en total skattehöjning på bensin med över 5 500 kronor över de tre kommande åren."
Helt jäkla sjukt… 😡
Ja, det är verkligen till att försvåra för dem som redan har det svårt. Det är låginkomsttagare och dem som bor på landsbygden som drabbas hårdast.
😕
Galenskaperna fortsätter mot nya höjder. .
"Enligt ett hittills okänt förslag kommer skatterna i framtiden att höjas med index varje år utan att ytterligare beslut måste fattas av riksdagen."
"Det ger dramatiska effekter. Om man räknar med en årlig uppräkning på fyra procent ökar skatten med 48 procent på tio år. Efter 20 år är skattehöjningen 119 procent och efter 30 år 224 procent.
Det betyder ett bensinpris på runt 30 kronor per liter.
"Indexuppräkningen kommer att få stora konsekvenser för oss alla. Det handlar inte bara om att bensinen blir dyrare för bilisterna, utan om att alla transporter får höjda kostnader – som att köra mjölken till affärerna. Och i slutändan blir det konsumenterna som får betala också dessa kostnader, förutom att det blir dyrare att tanka", säger Bertil Moldén"
http://www.di.se/artiklar/2015/4/2/regeringen-morkade-skattehojningen/
Jag antar att elbilar blir bra mycket mer intressanta i så fall.
Det beror helt och hållet på framtida el kostnader skulle jag tro. .
Först borgarna och nu…. -ja, jag vet inte vad man ska kalla de styrande för längre. De vet de nog inte själv heller för den delen.. Det kommer dröja innan de sitter vid makten efter nästa val. Det är märkligt att det inte är lag på personligt ansvar vid svikna löften.
Fast det så klart. Om de flesta politiker sitter i finkan. Vilka skall då dra tillbaka Sverige till 1800-talet samt legitimt utrota de som inte har en musikalisk plånbok. Tänkte inte på det.