Politik iFokus

Politik

Etikettordet-fritt-fria-diskussioner
Läst 647 ggr
[sanna70]
8

Sanslöst. .

En markerad utrymningsväg tas nu bort efter anklagelser om rasism. .  Ärligt talat går det inte lite för långt nu. . ?

"Jag gjorde det av ett enda skäl och det är att enligt brandkårens säkerhetsregler så får utrymningsvägar inte vara blockerade. Sådana här streck har vi överallt för att visa att ytor inte får blockeras. Jag tyckte att det var ett bra sätt att lösa det på, säger han.

Och han har liten förståelse för reaktionerna.

– Vart allt ståhej kommer ifrån förstår jag inte, sådant här är ju rena jönseriet. Det är vår mark och det är klart att vi får måla ett streck."

http://www.op.se/jamtland/ostersund/darfor-drog-vaktmastaren-ett-streck-framfor-tiggaren

Zyperior
10

1a kommentaren till artikeln;

"I detta land är vi "invandrare" av alla sorter skyddade som vita björnar. Vem skidar  Svensson när vi kränker hen?Snälla PK människor kan inte ni behandla os invandrare precis som ni gör mot era granar, arbetskollegor, vänner,släkt. Ni kan inte försvara en människa som vägra skaka hand och sen ge han skadestånd för detta? Om en Svensson vägrade skaka hand med en muslim ni skulle kalla han "rasist" och get muslimen igen skadestånd. Alltså muslimen ska få skadestånd i båda fall.Fattar ni hur jäkla puckad samhälle vi lever." 

Kan inte mer än hålla med. Att folk kan se verkligheten så snett att de försvarar detta "puckade samhälle" är för mig helt ofattbart.

Avstängd från Feminism iFokus. Rätt nöjd med det.

[.Victoria.]
10

Du får bara ha åsikter i det här landet utan att stämplas som rasist om du är mörkhyad eller homosexuell. Allra helst båda. Inte ens jag som är andra generationens invandrare från östeuropa får säga vad jag tycker pga av min goda svenska och hudfärg. Hyckleri på hög nivå.

[sanna70]
8

#2 Jag förstår mycket väl hur du menar och jag håller med om att det är hyckleri utan dess like.

När man inte ens kan dra en vit streck utanför sin affär som hänvisning till utrymningsväg utan att bli stämplad som rasist, då har det gått för långt!

Mysan59
5

Det är mycket som gått för långt i det här landet, frågan är var det ska sluta. Det daltas och daltas med vissa så man tror inte det är sant.