Politik iFokus

Politik

Etikettpolitiker
Läst 1442 ggr
[Carpinus]
6

Lämnade M för SD

_"Som politisk sekreterare för Moderaterna fick vi order om att inte diskutera invandringen – allt för inte "gynna SD".
Partiet brydde sig inte om – eller förstod inte – väljarnas oro.
Till slut kunde jag inte ljuga för mig själv och gick därför till Sverigedemokraterna, skriver Madeleine Eriksson, politisk sekreterare för SD."---

"Välfärdsfrågor har alltid engagerat mig och jag tror att staten måste ta ett ansvar och hjälpa dem som har det svårast, de svagaste. Jag vill inte bidra till att välfärden monteras ned för äldre, sjuka och andra svaga grupper samtidigt som man satsar närmast obegränsat med resurser på invandringen.
Det gick inte längre att ljuga för mig själv om att jag var moderat, även om jag så klart funderade mycket över eventuella konsekvenser av att byta parti. Numera kan jag förena min önskan om en stark välfärd med min syn på modesta skatter, ett starkt försvar och andra frågor som är viktiga för mig."---_

Madeleine Eriksson på Expressen Debatt

kamera0710
0

Det är väl många inom SD som har ett förflutet i moderaterna.

[sanna70]
5

Det finns säkert orsaker till varför både politiker och väljare går över till SD.

Bagtjesen
4

De senaste opinionsmätningarna visar på att det är möjligt att även S är en av de stora förlorarna till SD. Men det är lite svårbedömt, sammanställningarna av alla mätningar "poll of polls" är sedan juni. Då var skillnaden i den statisktiska felmarginen +/- 2,2% för SD. Så var de rent allmänt tar väljare ifrån och hur stor andel varifrån är inte något bombsäkert.

FiaHe
5

Alla partier som kör över sina väljare är förlorare.

©®2015