Odemokratiskt
Amanda Björkman om extrema band.
**http://www.dn.se/ledare/signerat/amanda-bjorkman-sd-verkar-antligen-ha-forstatt-vad-demokrati-ar/
**
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Ja, många som skriver här verkar också se det som odemokratiskt att övriga riksdagspartier inte vill samarbeta med SD. Ibland har det hänvisats till att de är tredje största parti. Jag har då ställt frågan om det också var odemokratiskt av alliansen att inte samarbeta med Sveriges största parti socialdemokraterna. Hittills har svaren uteblivit.
Haha, ja…så kan det gå!😃
Sajtvärd Katter iFokus
# 1 Men dom verkar växt upp i alla fall eftersom DecemberÖ kom till.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Innan år 2016 är slut, så har SD egen majoritet. Väldigt mycket tack vare liknande trådar som denna. Tids nog trillar polletten ned, men då är det för sent.
©®2015
#4 Om det händer kommer de inte bli långvariga kan jag lova. När folk inser vad de faktiskt har röstat på och inser att allt, trots skrämselpropaganda, främlingsrädsla, och hat, faktiskt inte handlar om invandring.
Sajtvärd Katter iFokus
Du har rätt i att tro vad du vill. Jag själv tror de kommer ha egen majoritet i 8-10 år någonting. Så om det är långvarigt eller inte kan man ju spekulera om.
©®2015
#6 Tillåt mig gapskratta…😂
Sajtvärd Katter iFokus
#4 Innan år 2016 är slut, så har SD egen majoritet.
Hur mycket är du beredd att slå vad om det påståendet? 10 000 ?
Värd för Pensionärer
Ja visst får du gapskratta om du vill det =)
Men snälla, väx upp.
©®2015
#9 Vadå väx upp.
Tror du på vad du skriver så är det lätta pengar för dig. Om inte så kommer du bara med hittepå.
Värd för Pensionärer
#4 Menar du kommunalt eller?
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Den som lever får se…
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
#11 Eftersom det inte är valår 2016 antar jag att hon menar vid opinionsundersökning och då borde det gälla hela Sverige.
Värd för Pensionärer
Hur som helst, så kommer valet 2018 att bli intressant. Tror jag.
#13 Klart hon mendade det. Min undran vad det spelade för roll.
Tänker lixom vad spelar det för roll. Alla andra parti blir ju i opposition och dom får inte igenom sin politik. Precis som sd själva hotat med.För över 50% av Sveriges befolkning kommer inte rösta på den typen av politik. Högst 30% tror jag.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Intressant att se den totala tystnaden här från alla SD-vänner, som i andra trådar förfasat sig över riksdagspartier som frivilligt väljer att inte samarbeta med SD. Men denna tystnad kan ju vara talande på sitt sätt…
Dagen då SD får egen majoritet blir en sorgens dag för Sverige! Den som har gått i skolan bör veta att invandringen har byggt upp Sverige till det land vi har idag. Förhoppningsvis blir folk lite mera allmänbildade…
#4 Att leka struts och hålla på med smutskastning gynnar bara SD. Inget av dem andra partier verkar våga föra en debatt med SD vilket i sin tur visar på feghet och stor nonchalans mot väljarna. Inte konstigt att folk vänder ryggen åt 7 klöver. .
#18 Socialdemokraten Magnus Manhammar har i riksdagen tagit debatten med SD väldigt rakryggat. Flera youtube-klipp från dessa debatter har lagts upp här på sajten.
#19 Magnus Manhammars debatter med SD är en fröjd att höra! Han är fullkomligt lysande när han avslöjar SDs politik.
Sajtvärd Katter iFokus
Det där får du allt vidareutveckla tack. Det stämmer inte alls det du påstår. Det är ett hån mot alla som byggt detta landet i generation efter generation. Däremot så har invandring, främst på 60, 70 och 80-talet hjälpt till att bygga landet.
©®2015
# 21 Kan du utveckla # 4 vad det har för betydelse nu.
Eller är det mer så att det på något sätt skulle vara pk att tycka flyktingar ska stoppas som i Ungern eller strypa invandringen.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
# 1 S och M har gjort flera överenskommelser över blockgränserna tillsammans med KD, C och FP då det gäller bl.a försvaret. Man måste ha sådana överenskommelser för att det ska håll vid ett regeringsskifte.
Skatteöverenskommelser och energi är också sådana saker som man behöver samförstånd om.
själv undrar jag hur ni kommer att tycka när ni måste betala 50% i skatt för alla "flyktingar " som kommer hit?
ni säjer att sverige har jobb att ge ut och lägenheter … var är alla artiklar om SVENSKAR med utbildning som inte har jobb för att det inte finns jobb… eller bostadsbristen till alla studenter och unga??
ni tycker att vi ska växa upp men vem är det egentligen som sticker huvudet i sanden och total vägrar att se vad som händer i världen

#24 "för att det inte finns jobb"
Jobb är inte någonting som bara "finns". Jobb är något som man skapar, som man gör. Om nu alla dessa "svenskar" du nämner saknar jobb, är det så klart för att de är lata och inte ids skapa.
Jag har eget företag och drygt hälften av alla intäkterna åker iväg i olika former av skatter/avgifter. Jag betalar gärna dessa skatter och sociala avgifter förutsatt att de används för att bygga ett bättre samhälle. Istället för att gnälla över att staten tar mina pengar är jag glad över att ha två(!) jobb som ger mig möjlighet att inte bara tjäna pengar utan att göra sådant jag tycker är riktigt kul. Jag gläder mig över att alla barn, inte bara barn till oss som har pengar, får gå i skolan och få äta minst ett mål mat om dagen.
Jag gläder mig åt att vi får sjukvård alldeles oavhängigt vilken sjukförsäkring vi har haft råd att köpa. Jag gläder mig över högkostnadsskyddet som innebär att även människor med lite pengar får de mediciner de behöver.
Vill vi ha fler jobb behövs det människor med idéer, människor som startar företag och som kanske anställer. Vill vi ha fler boständer behövs det företag som bygger hus och företagen behöver människor som kan bygga husen.
Människor är resurser. Människor skapar arbetstillfällen.
#26 Människor innebär även köpkraft och efterfrågan på både varor och tjänster.
Sajtvärd Katter iFokus
#26 🌺
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
jo det låter ju jätte gulligt teoretiskt sätt
MEN tycker ni att det är lika kul att jobba för någon annan?
#26 du har 2 jobb och jobbar baken av dig … är du nöjd med det du har och äger?
har du råd med dom nyaste telefonerna möblerna och bilarna? eller sitter du fortf med en älder telefon och drägglar över en nyare eller en gammal soffa och kör du runt i en älder volvo kombi för du har inte råd att köra BMW?
grejen är att det ni talar om funkar bara på papper … i praktiken ? inte så mycket
jo visst finns det invandrare som kommer hit för att dom vill hjälpa till i samhället och jobba med dom ynka jobb som finns
MEN dom flesta som kommer hit är inte flyktingar det är folk som hört att när du kommer till sverige så kan du få allt utan att jobba och det stämmer ju eller hur ?
ta en titt på det här https://www.youtube.com/watch?v=eQ6VI_bc1j4
och det tragiska är … hela världen skrattar åt oss vilken jag skäms över
här är ju nått mer ni kan se på och detta är vad ni vill dra hit till sverige?
https://www.youtube.com/watch?v=2euuSm-SaDM
men för att dra oss tillbax till odemokratiskt 13 % av sv-folket valde sd av en anledning men alla kastar dom åt sidan det är inte demokrati … OM vi överlever allt det här och vi fortfarande har rätten att välja parti skulle det inte förvåna mig om sd hamnar på topp och jag kommer att skratta högt åt att bortförklaringar från alla andra när dom skriker för full hals att det är valfusk det är nån som fifflat med rösterna och vi vill ha en omröstning och jag tror jag kommer att ligga på golvet och kippa efter andan när sd igen vinner valet
Att välja stängda gränser eller ta hand om människor i nöd.Jag kippar efter luft.
https://www.facebook.com/RudawEnglish/videos/859179867523251/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#31 varför ? astma?
säjer inte att det finns folk som behöver hjälp … men såg du en ända kvinna bland folket?
https://www.youtube.com/watch?v=thXCb1VUBDg
detta är sverige NU folket hur kommer det att se ut om nått år eller så
#21 Vad bra att du skriver så som du gör för det är nämligen så att det bekräftar regeln angående folk som är negativt inställd till utveckling!
Det är nämligen så att det är just invandringen som har byggt upp Sverige! Låt mig förklara. Vid flera tidpunkter i tiden då Sverige har expanderat och blomstrat har alltid varit i samband med invandring. Åker du tillbaka till 1200-1300 talet kommer du exempelvis att höra att en avsevärd mängd pratar låglandstyska i dom större svenska städerna (Stockholm, Nyköping, Kalmar och Visby)! Expansion och utbyggnad av "vildmarken" kan i många fall tillskrivas utländska entreprenörer och lycksökare.
Industrialiseringen på 1800-talet var beroende av invandringen, då många av dom största namnen bakom företagen som uppstod tillhörde invandrare, samt att många svenskar själva blev invandrare.
Du kanske ska ta och se över vad du skrev. Eller tror du att invandrare inte stannar kvar i Sverige? Vilka tror du att "generation efter generation" är egentligen?
#29 Jag jobbar inte häcken av mig. Jag jobbar alldeles lagom. Har barn och make och katter jag vill umgås med också. Jag lever inte för att jobba. Vi äger inte mycket, varken bostad eller bil. Soffan är nog 10 år gammal (kvalité håller). Vi har det bra men lever inte i något överflöd. Jag suktar inte efter mer utan gläder mig över vad jag har. Och sambandet mellan människor och jobb är inte teoretiskt, det är verkligt.