Demonstrerade i kkk-dräkt.
http://www.svd.se/demonstrerade-i-kkk-drakt-mot-asylsokande-i-natt/om/varlden
Det här är rasisim.
Kanske ska man tänka sig för innan man skriker att alla Svenskar som är oroliga över flyktingpolitiken är rasister.
/ Vanja
Sajtvärd på Politik I Fokus.
Solklart fall av rasism.
#1 Jag är verkligen glad att vi inte har sådär i Sverige, hua vad jag skulle skämmas då.
/ Vanja
Vi har tillräckligt med rasism i en fb grupp där de vill protestera mot invandringen av "smutsiga utlänningar som kommer våldta varenda tjej"…
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
#2 tyvärr händer liknande saker i Sverige
Medarbetare på Skor iFokus
#2 Va´??? Har vi inte? Jag har bestämt fått uppfattningen att det är precis såhär vi har det i landet Sverige.
PS Ironi brukar inte göra sig i skrift, men värt ett försök 😉
#3 Men de som sitter på en FBgrupp och häver ur sig massor av skit (Som de aldrig skulle stå för face to face) är oftast vilsna halvidioter som behöver vägledning eller utbildning.
#4 Snälla länka till en källa som påstår att vi brukar klä oss i kkk-dräkt och kasta saker på röda korset.
#5 haha :)
/ Vanja
Rasister finns överallt. Vissa är dock värre än andra, men det finns ju grader i helvetet http://8sidor.se/inrikes/2015/08/attacker-mot-flyktingar/
#6 ingen har klätt ut sig i KKK-dräkt, men är det verkligen vad du hakar upp dig på? Målet var samma sak, eller hur?
#6 De tänker alltså fysiskt demonstrera mot invandringen och har åsikten att de är smutsiga äckeljävlar som kommer våldta alla kvinnor och smutsa ner vårat land och borde skjutas (en del "skojade" om att de tänkte ta med kulsprutor). Det är vidrigt och klar rasism och handlar alltså inte bara om att de tänker sitta bakom en skärm.
"Creature of the Night, The One Many Children Talk About-"
Jag skäms. Detta är inte den värld som jag vill att mitt syskonbarn skall födas in i. Vad håller vi på med?
Ett allmänt vi,menade jag här. Finländare, vakna nu!!! Detta är inte ok.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln
#7 Nej men det blev som följd av att någon vart mördad på IKEA. Jag tror inte att de som gjorde detta agerade av hat mot invandrare/flyktingar eller i ren rasism ( Som personen i kkk-dräkt uppenbarligen gör), jag tror att de gjorde detta av ren rädsla. Det är aboslut inte rätt väg att gå heller.
Men jag tror inte att det gjordes i ren rasism.
/ Vanja
#11 men det andra fallet som inte var relaterat med det dock? Mannen var f.ö. inte i byggnaden vad jag vet… Han var väl häktad då?
#9 Ja fast en del gör det. På min vänninas systers gymnasieskola så ertappades faktiskt en hel klass med att ha startat en sådan där grupp där de skrev de mest otrevliga och otäcka sakerna. Men när rektorn fick nys om detta så tog han upp det med dem och de la ner gruppen, hälften av dem grät och ångrade sig. Och den andra hälften förstod att det var fel. Klart att det fanns ett eller annat rötägg som fortfarande är en idiot och inte kan ta åt sig av utbildning.
Sen är det lättare för rasister att salas i e grupp i cyberspace för då behöver de aldrig fysiskt åka någonstans. De kan sitta och hata på nätet och mer än så blir de oftast inte. Vi får väl hoppas att det aldrig blir något mer öht någonsin. Men det är som att hoppas att pedofiler, självmordsbombare och kvinnomisshandlare ska självmant dö ut. Det kommer inte att hända, det kommer alltid finnas idioter, i alla kategorier av människor.
Dock så utmärker sig #0 på ett fruktansvärt obehagligt sätt, värre än de fall som jag har sett i Sverige. Just för att det inte bara är ord på en FBsida. Det är ord som omvandlats till riktigt handling.
/ Vanja
#12 Nej han var häktad, men rädslan kan väl finnas att han samarbetade med någon där inne som inte gav sig till känna.
/ Vanja
#14 undrar fortfarande om det första fallet? Handlar det också om rädsla? Vad är det då som säger att det i Finland inte gör det också? Det var en person som var i KKK-dräkt, de andra kan ju bara varit rädda? Pga det som hände på Ikea kanske?
#14 Det är definitionen av rasism att attackera en hel grupp för att man är rädd för enstaka indovider ur gruppen. Inget att diskutera, förstår inte att du inte tycker det är pinsamt att ens försöka. Tror det är väldigt lite rasism som inte grundar sig i rädsla.
Finns ingen människa som inte är mentalt sjuk som skulle elda upp ett hyreshus för att man tror att det eventuellt finns någon som är skyldig till medhjälp till mord i ett fall som kanske bor där och man är rädd. Förstår inte varför det skulle vara något annat än rasism när någon anser det annorlunda att elda upp en flyktinganläggning för att det bor flyktingar där och inte svenskfödda människor med ett vanligt boende.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
#17 "…för att det bor flyktingar där och inte vanliga människor."
Flyktingar är väl också vanliga människor?
#15 Jag anser att detta är ibland det värre fallen av rasism jag sett. Och jag tror inte att de vandaliserade flyktingboendet efter IKEA-morden för att det var flyktingar där inne, utan för att det kanske fanns mördare där inne.
#17 Som sagt, läs ovan.
/ Vanja
#19 "vandaliserande"… De försökte bränna upp huset, skulle inte vilja kalla det vandalism direkt… Vill fortfarandd veta vad du anser om det andra fallet som inte hade med Ikea-morden att göra
#19 det finns måååånga vita män som mördat också, inte gör jag några hatbrott mot vita män för att "de kanske hjälpte till".
Strukturellt sett är vita män det största hotet för Sveriges väl & ve. Rasism, kvinnohat & förtryck, mord, misshandel osv. Riktiga "lowlifes" med andra ord.
/Iron(y) Man
#19 Jag kan förstå att du inte vill tro det men det här är ett rätt grovt brott. Som är rätt ovanligt i andra sammanhang. Bränder mot flyktingboende just har dock varit ett återfallande brott den senaste tiden. Det är rätt uppenbart vad det handlar om.
Det var dessutom ungdomar som klädde ut sig i Ku Klux Klan dräkt. Jösses, vad har deras föräldrar lärt dem om flyktingar och medkänsla?
Och så i Kouvola kastade man en molotovcocktail mot en nödinkvartering för asylsökande på torsdagskvällen. En väktare lyckades släckte branden och polisen grep en 50-årig ortsbo.
"Be sure you put your feet in the right place, then stand firm." Abraham Lincoln