Terrorister i flyktingläger
I Tyskland har staten lång tid försökt att avskärma flyktingläger från journalister och det var för journalisterna förbjudet att intervjua flyktingar. Nu har dom för första gången släppt in journalister på grund av trycket som de fick av media. Det här videot visar intervjuer med bland annat en syrisk kristen krigsflykting. Han säger att han lever med ångest i flyktinglägret för att det finns så många IS terrorister där. Han säger att han på nätterna hör dom skrika samma verser ur koranen som när IS halshugger folk, bland annat när de halshögg en av hans vänner. Dessa verser framkallar förskräckliga minnen i honom och han är förtvivlad. Flyktingarna trängdes för att meddela sig till journalisterna och de är rädda för IS.
😕
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Va?! Är ansvariga medvetna om detta?
Är ni med att vi sätter ihop en skrivelse annars och skicka till en polismyndighet? Jag menar om det även finns i Sverige som verkar vara helt uppenbart att det gör.
Helt säkert är dom ansvariga medvetna om detta och dom är också medvetna om hur mycket skit dom har gjort. Men dom mörklägger det för folket för att inte uppleva den politiska döden.
Ja så är det uppenbarligen då detta är orkestrerat genom Soros och c:o, glömde bort mig för ett tag.
Eftersom vi är multikulturella och stormakt i humanism så är sånt här smällar man får ta. Vi måste vara goda och helst väldigt korkade! Dessutom får vi inte glömma: det är säkert bara barn-is-krigare! Urskiljning och eftertanke är bara ivägen när vi seglar mot utopia!
Bra att jag behärskar tyska 👍 Kan bekräfta att det som rara skriver stämmer. Slutklämmen i filmklippet var även det intressant att höra. Journalisternas besök var tämligen uppstyrt, vilka de fick intervjua osv.
Jag har full förståelse för de som flyr, jag hade gjort detsamma. Men det finns en nota att betala - en del av den notan framgår troligen i TS filmklipp.
Ja så här blir det ju när vi och andra EU-länder inte hinner med i den massiva flyktingströmmen. Stackars människor som tror att dom ska få hjälp men det går ju inte när vi samtidigt låter deras fiender också att komma till våra länder.
Det här kommer sluta i en katastrof.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
#6 Även jag förstår en del tyska och kan bekräfta att översättningen tycks stämma. Håller med Fillifjonkan60 - stackars människor!
Här är en nyhetssändning från igår från samma TV-bolag som i klippet i #0. Där berättas bl a att man har utlyst katastroftillstånd i den delen av Tyskland pga flyktingströmmen (om jag har fattat saken rätt). Och att flyktingar inkvarteras i sporthallar och militärförläggningar, bl a den där Elvis Presley gjorde lumpen när det begav sig. "Katastrophenfall ausgerufen im Main-Kinzig-Kreis / Wohnraum für Flüchtlinge"
Intressant inslag från Calden.
http://hessenschau.de/tv-sendung/video-5428.html
PS Jag behärskar tyska = jag är multikulturell
#9 Det där är vanligt, även Malta har stränga regler om vem som får röra sig i flyktinglägren, för skydd också naturligtvis. Det är lite djungelns lag där. Jag skulle säga att det är mer ett integrationsproblem i just det samhället som inte tar tag i situationen än ett internationellt problem. Jag har varit på ett flertal asylboenden i Sverige, det finns problem även här men inte i den omfattningen (sedan är det viktigt att veta att de som bor i asylboenden, flyktingläger mm INTE fått uppehållstillstånd än, i Sverige i alla fall, även på Malta, skulle tippa på att man har samma regler överallt, får man det inte heller om man visar att man sympatiserar med IS, såklart).
Hemskt synd att trådar låses hur som helst. Tänk på att folk faktiskt gör sig möda med att skriva inlägg för att informera om vad som händer utanför Sveriges gränser och som gärna vill diskutera om saker och ting. Man kan ju undra hur lite man respekterar andra här? Därför har jag väl inget annat val än att svara på den tråden här under den här tråden eftersom jag inte kunde svara igår för att jag var på jobb.
Först av allt vill jag säga, att jag inte kan ungerska själv, men jag bor inte långt i från Ungern och jag har ungerska vänner som har berättat liknande historier som kvinnan på klippet berättar och jag har själv sett en hel del med egna ögon. Därför tvivlar jag inte på att det som hon säger stämmer och därför la jag fram det här klippet. I Ungern är man dessutom väldigt öppen och ärlig i sina nyhetsrapporteringar så där är bilden som ges ut till folket en helt annan än den som ges i Sverige och även här rapporterar dom varje dag om hur lägret ser ut i Ungern och det är inga trevliga bilder som man får se.
Till Loris M
Vad som får mig att må illa är propagandan som EU, Merkel och hennes marionett Faymann sprider ut, att alla de som släpps in skulle vara krigsflyktingar som söker skydd i Europa fast det egentligen bara är runt 20%. Resten är kriminella, välfärdsflyktingar och terrorister.
De flesta som tror på den sortens propaganda är folk som aldrig har varit i närheten av "flyktingarna" eller som bor i områden där det dyrt att bo och där ingen flykting sätter sin fot och som aldrig åker med tåg (för att de har bil) liksom folk som tror allt vad aftonbladet och liknande skriver. Politikerna måste göra den sortens propaganda för att överleva politiskt och inte anklagas för att de har brutit EU lagarna (t.ex. dublin 3) och bidragit till att destabilisera Europa och för att inte behöva att ta ansvar för att Europas säkerhet är i fara. Våra skattepengar används för att betala tidningar för att sprida deras propaganda. Vi betalar för att bli lurade!
Konfronterar man folk som tror på politikpropagandan med sanningen, reagerar de som du. Att du inte kan tyska eller ungerska är för dig en anledning till att blunda för sanningen och tillskriva mig att vara rasist och att inte översätta ärligt. Kvinnan heter Aida Bolevar och hon besökte vänner i Budapest och ville fara tillbaka till Wien med tåget. Den här tågfarten är berömd (men du verkar inte känna till den), eftersom tåget inte for till Wien, utan stoppades och människorna transporterades till ett flyktingsläger. Ungern fick kritik för att de inte hade ett annat val än att transportera tusentals våldsamma och våldsberedda män till ett läger på ett annat sätt. Klippet visades i ungersk TV. Jag har faktiskt hittat klippet med engelsk översättning.
www.youtube.com/watch?t=1&v=hOzYp0n1G3s STRG + Klicken, um Verknüpfung zu folgen" rel="noopener noreferrer" target="_blank">https://www.youtube.com/watch?t=1&v=hOzYp0n1G3s
Jag tycker att det är fruktansvärt lågt av dig att klassa andra människor som kritiserar politiken och inte tror på politikpropagandan för att dom själva ser vad som står på som rasister och det är heller inte logiskt att argumentera på det här viset. Det är fult! For your information: Jag är ingen rasist. Jag bor i utlandet och är ihop med en utländsk man. Bland mina vänner finns det både svarta och asiater. Jag tycker om främmande kulturer och reser gärna omkring i utlandet.
Det betyder dock inte att jag gillar kriminella som förekommer i alla kulturer och heller inte kulturer där kvinnor behandlas som djur och primitiva män som betraktar kvinnor som inte bär burka och liknande som fågelfria som man enligt Allah gärna kan våldta eller mörda. Jag behöver heller inte "tro" det som visas i klippet. Jag ser det som klippet handlar om varje dag och jag vågar inte fara med tåg längre och vågar mig inte ut på gatorna var som helst i min närhet längre, speciellt inte när det blir mörkt. Jag kan inte förstå vad "flyktingarna" säger till mig när ett gäng med 15 män möter mig på gatan, men jag kan ana det pga deras gester och när jag ser deras blickar och ryser om jag föreställer mig att möta dom ensam. Jag kan också se bortkastad mat ligga på järnvägsstationerna, på rälsen och undrar varför man i stället inte hjälper folk som skulle uppskatta maten, t.ex. svältande barn i Afrika. Om du skulle fara till Tyskland eller till Österrike och titta dig omkring skulle du se vad jag menar.
Politiken har misslyckats, eftersom man inte gjorde gränskontroller där man separerade de 80 % kriminella, välfärdsflyktingar och IS terrorister från de 20 % äkta krikgsflyktingar som jag har mycket medkänsla för. Men du verkar ha mer medkänsla för de 80 % kriminella välfärdsflyktingarna och terroristerna, som de äkta flyktingarna måste bo tillsammans med i flyktingslägrena. Nu försöker politikerna att rättfärdiga sig och tuta i folk att alla som de släppte in är krigsflyktingar. De visar bilder där man ser kvinnor med barn, men visar inte bilderna som visas i ungersk TV och som man kan googla efter på internätet. Våldsamma maskerade män som i stället för att låta sig registreras attackerar poliser och som visar framför kameran att de kommer att skära av halsen på oss. Äkta krigsflyktingar har inget emot att låta sig registreras eftersom de får asyl. Men resten (80 %) tar sig in illegalt, eftersom de är medvetna om att de inte får asyl. Äkta krigsflyktingar har med sig äkta pass från deras hemland. Resten (80 %) har antingen inget pass eller ett förfalskat pass som de köpte av IS i Turkiet för 1000 euro. När man flyr från sitt land är passet det viktigaste, men i stället för pass har de smartphones och designerkläder. I ett flyktingsläger i Tyskland beställde "flyktingar" inom ett år 1000 paket från Zalando med designerkläder, skor osv… men betalade inte ett enda paket. Nu letar polisen efter de kriminella, men namnen som de beställde varorna på existerar ingenstans.
Och till din fråga om jag "tycker" att det låter rimligt, så har det ingenting med "tyckande" att göra, för vad man med egna ögon SER behöver man inte tycka eller tro.
En fråga till dig: Tror du att de här bilderna är fejkade?
Maskerade "flyktingar" som försöker att bryta sig igenom den ungerska gränsen och som gör IS handtecknet som IS gör när de halshugger folk.
http://deutsche-wirtschafts-nachrichten.de/wp-content/uploads/2015/09/61666006-600x399.jpg
En till bild tagen vid ungerska gränsen:
Fler "flyktingar" som för ett par år sedan kämpade för IS och andra terrororganisationer:
http://info-direkt.eu/wp-content/uploads/2015/09/refugees_isis.jpg
www.statusquo-news.de/wp-content/uploads/2015/09/terror3-500x422.jpg STRG + Klicken, um Verknüpfung zu folgen" rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.statusquo-news.de/wp-content/uploads/2015/09/terror3-500x422.jpg
Här ser du ett klipp hur det ser ut på järnvägsstationerna i Ungern (men även i Tyskland och Österrike) och hur en "flykting" visar att de tänker att skära av halsen på oss.
www.nouvelordremondial.cc/2015/09/07/un-refugie-musulman-arrive-en-europe-en-faisant-le-geste-de-tranch " rel="noopener noreferrer" target="_blank">http://www.nouvelordremondial.cc/2015/09/07/un-refugie-musulman-arrive-en-europe-en-faisant-le-geste-de-trancher-la-gorge-video/
Om du inte kan bemöta mitt inlägg på ett annat sätt än med personangrepp och genom att kalla mig rasist och att blunda för det som alla kan se, ber jag dig att hålla dig borta från mina trådar. Jag diskuterar gärna om sanningar med logiska argument, men inte om flummiga föreställningar med folk som inte vet hur man uppför sig.
Eftersom det diskuteras om kvinnan i klippet (i den låsta tråden) är trovärdig eller inte och det verkar att finnas folk som inte kan föreställa sig att detta är sant, har jag samlat ihop ett par videoklipps, där ni kan se att det var kvinnan berättar är "vardag" i Ungern och andra i länder i Europa.
Här ser man hur "flyktingar" attackerar Ungerns gräns och poliser innan dom tog tåget, kanske det som kvinnan for med:
https://www.youtube.com/watch?v=RH2xsQLVJbo
Här ser ni hur "flyktingar" jagar "otroende" i Ungern och flera ggr ser man IS handtecknet:
https://www.youtube.com/watch?v=KJbR-7hCTxY
Polisen i Ungern vill dela ut mat till "flyktingar", men flyktingarna tar inte emot maten för att det befinner sig röda kors symboler på kartongerna. Och lägg märke till hur många det är som gör IS handtecknet:
https://www.youtube.com/watch?v=XpeHnI27Kq8
Här ser man hur "flyktingar" kastar maten som de får på rälsen. De enda som tar emot mat är barn och kvinnor.
https://www.youtube.com/watch?v=rIrbT2KBzIE
"Flyktingar" kastar bort mat som inte motsvarar maten i deras kultur och apelsinsaft eftersom den innehåller för mycket socker. Därför får de i framtiden i stället pengar:
https://www.youtube.com/watch?v=i26QUzl4AnI
"Flyktingar" överfaller en affär:
https://www.youtube.com/watch?v=edlrArLcvAE
Så här går det till i Europa:
https://www.youtube.com/watch?v=a73Q9UgAaH4
https://www.youtube.com/watch?v=ChZNJs46ljg
https://www.youtube.com/watch?v=lmFY1Ynofzg
Flyktingar som våldtar:
https://www.youtube.com/watch?v=tyRNUN137t0
https://www.youtube.com/watch?v=Q74DR6Fg37w
Dags att vakna upp! Som kvinna måste man ju vara rädd för att tala om för folk att man har blivit våldtagen av "flyktingar" eftertsom man lätt klassas som rasist och icke trovärdig.
Hoppas länkarna fungerar nu.
Intressant att kapa andra trådar. Egna eller ej.
#12 rara När du nu lägger så mycket möda på att skriva och informera, var snäll då och försök hitta klipp och hänvisa till länkar på språk som de flesta faktiskt kan förstå. Vi i admin kan omöjligt moderera inehåll på språk ingen av oss kan. Jag betvivlar inte dina erfarenheter och egna upplevelser. Men ska vi kunna moderera objektivt krävs att vi själva förstår vad som sägs utan en subjektiv översättning ifrån trådskaparen. När problem är så vanliga som du beskriver det i ungern måste det ju även finnas seriösa engelskspråkiga sidor och klipp att hänvisa till?
Kan gärna öppna en ny tråd också. Tänkte att det var bättre här?
Kan du arabiska? Det kan jag även om den inte är på nivå att skryta med. Du har fel. Simple as that.
Det är ju just det som är poängen, för att visa vad som händer utanför Sveriges gränser måste man länka till sidor från dessa länder. Sen finns det också översättningsprogram för dom som inte förstår tyska eller engelska. Själv har jag gjort mig mödan att översätta och det fanns ett par som också kan läsa tyska som kunde bekräfta att jag översatte rätt. Jag kan ju inte översätta fel eftersom jag skulle förlora mitt ansikte om någon som kan tyska upptäcker det och jag har heller ingen anledning till att skriva osanning. Det är ju inte så att jag översätter en kinesisk text och jag måste räkna med att många kan läsa tyska och engelska. Min översättning är inte subjektiv utan objektiv och det har som sagt flera debattörer bekräftat, men om du tycker det skulle vara mer objektivt om det kom från en moderator kan du gärna ge mig nyckeln till en moderatorsroll så har vi det problemet löst ;)
#17 vem vänder du dig till? Jag kan inte tillräckligt med arabiska för att tolka något.
Jag vänder mig till den här Rara. Att lägga ut något från en uppenbart främlingsfientlig källa och hävda att man vet vad som sägs och att det är så det är - när någon som kan språket tolkar på ett helt annat sätt - är just att sprida rasistisk propaganda. Likadant som att skriva att vi måste vakna eftersom alla muslimska män tydligen våldtar.
#13 Även vi måste Medarbetare och sajtvärden måste förstå vad du länkar till. Det funkar inte att posta vad du vill på sajten det finns regler här som på andra forum du måste följa.
Bara för att du förstår vad som sägs i en video betyder det inte automatiskt att alla andra gör det.
Trots svårigheter med språket, så tycker jag vi ska vara glada för att någon tar sig tid att översätta utländska videor. Om dessutom andra som kan tyska kan bekräfta riktigheten i översättningen så är det ju bara bra. Sen är vi ju dessutom vuxna människor som kan tänka själva. Om någon säger att källan från tex ett Youtubeklipp inte känns pålitlig eller så kan den diskutera precis som gjorts här. Det är väl bara bra att vädra åsikter och tankar så? Blir ni FÖR ängsliga av er kommer forumet tveklöst torka ur. Jag tar inte ställning om kvinnans berättelse är sann eller inte här. Jag vill däremot kunna få chansen att fundera över utsagan. Skräm inte bort rara nu. Det är bra med folk som bor utomlands. Vi behöver mer sånt.
Säger någon som själv just delat ett klipp som inte riktigt var vad som sas i texten. Nä. De arabiska kvinnorna var inte särskilt arga på männen, det är felvinklat. Däremot är de arga på Väst som inte hjälper deras män att kriga mot det som de faktiskt har skapat (IS).
Jag vill hellre tacka rara för alla länkar och viktiga inlägg som behöver ventileras. Vi vet att IS symatisörer finns i lägren även i Sverige så frågan är het.
Jag tror heller inte att alla förstår vad jag länkar till, men jag antar att det finns några som gör det och andra som intresserar sig även om dom inte förstår som uppskattar att jag översätter vissa filmer och texter för att dom intresserar sig.
Men om det är upp till vilka språk sajtvärd och Medarbetare behärskar så kan man gärna göra mig till Medarbetare eftersom jag behärskar fyra språk, Jag är alltså multikulturell och ingen rasist ;)
Om du inte är rasist undrar jag varför du delar rasistisk propaganda? Nu är det inte specifikt denna tråd jag menar. Sedan är det på grundskolenivå att vara källkritisk. Försök i alla fall visa att du har lite kunskap inom det.
23 Vad bra att du kan arabiska! Jag kommer kanske posta fler inlägg där man talar arabiska. Om amerikansk TV översätter fel med flit är det ju bara ännu viktigare att du berättar det! Fast nu vet jag ju inte hundra om DU går helt att lita på , jag känner arbaber som jag ska be kolla in klippet.
Jag tror dessutom det är viktigt här att ha kunskap och förståelse om hur asylprocessen går till. Det är inte så som ni tror, att man kommer till Europa och får pengar för det… Det är snårig djungel, IS-sympatisörer har ingen anledning att få skydd till exempel, och därför torde det vara ganska klumpigt av dessa att redan i lägren/asylboendena visa sitt rätta ansikte, eller hur?
#24 Tack Bermuda :) Jag vill ju inget annat än upplysa folk om hur läget ser ut i andra länder än i Sverige. Men ungerska nyhetsrapporteringar på svenska eller engelska är dock lite svårt att hitta. Men man kan också se vad som händer i klippen utan att kunna språket, tex mat som kastas på rälserna och kaoset som härjar kan man även se utan att förstå vad som sägs.
Tycker jag du ska göra. Min man har kollat det klippet. Jag skryter inte med den arabiskan jag kan. Jag gör mig förstådd och förstår. Inte på tolknivå dock. Mannen jobbar dock som tolk i bland annat migrationsmyndigheten på Malta, han har mer koll.
Som sagt. Ungern har satt sig i den här situationen mycket själva också.
#29Jag har sett dessa klipp och jag tycker det är viktigt att sånt kommer fram. För helhetsbilden.
Var har jag lagt ut någonting från en främlingsfientlig källa? Det här är filmklipp som bland annat har visats på Tv och du kan uppenbarligen inte argumentera mot dom på ett annat sätt än att kalla dom främlingsfientliga. Det här har ingenting med främlingar eller med människor med andra raser att göra utan om människor som oavsett ras och härkomst som bryter mot lagar och skapar kaos i Europa.
Du får gärna argumentera logiskt mot sakerna som man ser att händer i klippen men det är inte logiskt att kalla det rasistisk propaganda bara för att verkligheten som de visar inte går ihop med din åsikt.
#31 Hur då menar du?
#22 Är du medveten om att sajtvärden är juridisk ansvarig över denna sajt och har ett stort ansvar? Det handlar inte om att vi blir för ängsliga utan att se till att vi har ryggen fri mot svensk lagstiftning men samtidigt finns det fler medlemmar att ta hänsyn till.
Genom den politik de driver. Tror de som följer normala nyhetskanaler knappast missat att de driver en politik som inte är förenlig med ett demokratiserat land och med EU. Det kan ingen ha missat. Inte ens du (om du inte bor under en sten förstås). Det går bra att vara med i EU för att man vill ha pengar, men det går inte bra att förhålla sig till de konventioner som finns. Det hade ju egentligen varit bättre, även om det inte är regelenligt, att låta flyktingar komma in och fara vidare och inte hållt på att beskjuta dem, bygga murar och ställa in tåg.
#36 Hur ungern beter sig i förhållande till eureglerna är en annan sak. Men du kan ju inte påstå att de stora flyktingströmmarna i sig är ungerns fel. OT: Sedan ber jag dig att vara mer hövlig i dina svar och kommentarer MelodyX. Att vara nedlåtande och spydig mot andra i trådarna är inte tillåtet på denna siten och du får nu en tillsägelse.
Var har jag skrivit att det är Ungerns fel? Självklart inte - men däremot har de inte en mäsnklig politik. Hade de haft det, hade de sluppit mycket av den frustration som människor idag visar i Ungern. Där har jag ju knappast fel - för det har ju även EU gett dem ganska stor kritik för, eller hur?
#37 Instämmer tycker inte det var okay att kalla rara "rasist".
Skulle du vilja släppa in den här mannen i ditt hem om han stod framför din dörr och ville in? http://bilder4.n-tv.de/img/incoming/crop15957811/6919158859-cImg_17_6-w680/dea5a062-4b12-4222-b1af-f38f7a940a0a.jpg
Jag skulle inte släppa in honom i mitt hem i allafall och skulle han försöka ta sig genom dörren skulle jag väl göra allt för att blockera dörren så att han inte kunde ta sig in. Undrar nu varför Ungern skulle måsta släppa in honom? Enligt media var han en helt vanligt flykting som befann sig framför ungerska gränsen.
http://www.n-tv.de/der_tag/Donnerstag-17-September-2015-article15950396.html
Här ser vi mer av problemen i lägren i Sverige. Kristen flyr från galen islamist! Hur många sådana typer har redan kommit in? "Jag ska skära halsen av dig" 26-åringen från Syrien skrämde de andra på asylboendet. Polis som kom dit mötte en gråtande man som på grund av sin kristna tro blivit hotad till livet. "Jag har flytt kriget för att slippa sådant här". I förhören som följer framträder bilden av 26-åringen som en extremist som hotar och skrämmer de som inte följer "rätt lära". 26-åringen och Amir har anlänt till Boda Glasbruk samtidigt, bara fem dagar tidigare. Amir berättar att han snabbt uppfattat 26-åringen som "mycket extrem". Bland annat ska han ha krävt att de andra ska byta tv-kanal då det dykt upp lättklädda kvinnor i rutan. Flera personer har hört honom prata om att han njuter av att lyssna på explosioner från kriget, som han har inspelat på telefonen, eftersom "de som utför explosionerna kommer till martyrhimlen". Han ska också ha hörts diskutera med någon över telefon om att han ska döda för att bli hemskickad till Syrien. Dagen innan 26-åringen grips säger han enligt flera vittnen att om han inte utvisas snart så blir det Jihad, och då ska han mörda någon. Senare på dagen cyklar han till Emmaboda där han sägs leta efter en större kniv i en second handbutik. Amir är också i stan. När 26-åringen ser att han har handlat öl säger han enligt Amir att "ditt huvud har blivit för stort och det är dags att klippa det" samt "jag ska skära halsen av dig". http://www.ostrasmaland.se/kalmar/jag-ska-skara-halsen-av-dig/?share=eyJkYXRhIjp7InVybCI6Imh0dHA6XC9cL3d3dy5vc3RyYXNtYWxhbmQuc2VcL2thbG1hclwvamFnLXNrYS1za2FyYS1oYWxzZW4tYXYtZGlnXC8iLCJ0dGwiOiIxNDQ0NjI5NzQwIiwidXNlcl9pZCI6IjU0MmU3MzFiYTY3MjAxOTAwYjAwMTEwMSJ9LCJzaWduYXR1cmUiOiJzcldPZERtQTNrdHBzZ0hYZ3FHUUEzVlNcL2hJTno2TVhNNTFjcyt4XC9IXC9ZPSJ9
#36. Jag vill inte gärna släppa in hyresvärden heller. Men nu har jag skrivit på ett avtal som gör att hyresvärden kan komma in om hen behöver det. Liksom Ungern har gjort.
#41 Är det inte så att det här hände på ett asylboende och vederbörande alltså inte fått asyl? Jag skulle tippa på att hen - enligt de lagar som finns - får ett nej då. Någon som har möjlighet att strida i IS har naturligtvis inte rätt till uppehållstillstånd (jobbar i nära sammarbete med migrationsverket så de där reglerna kan jag). Jag vet inte, men det torde som sagt vara väldigt klumpigt att visa den sidan redan i ett asylboende. Det är nog inte de människorna vi ska vara rädda för, för de räknar ut sig själva.
Även om man bara kan lite tyska så kan man använda t ex Google Översätt på de rubriker som finns till nyhetsinslagen från tysk TV. Då får man i alla fall ett hum om innebörden. Finns säkert bättre översättningsprogram?
Rubriken i länken i #0, "IS-Kämpfer als Flüchtlinge getarnt bereits in Deutschland", betyder ungefär "IS-fighters förklädda till flyktingar finns redan i Tyskland". I det inslaget talar den intervjuade flyktingen engelska, vilket hörs här och där, mellan reporterns kommentarer.
Rubriken i länken i #8, "Katastrophenfall ausgerufen im Main-Kinzig-Kreis / Wohnraum für Flüchtlinge", betyder ungefär "Katastroftillstånd utlyst i Main-Kinzig-området / Bostäder för flyktingar".
Texten till länken i #10, "Auf zwei Caldener kommt etwa ein Flüchtling. In der Zeltstadt gab es schon Ausschreitungen wie die Massenschlägerei Ende September" betyder ungefär "På två Calden-bor går det ungefär en flykting. I tältstaden har redan förekommit upplopp som mässbråket i slutet av september". Calden har normalt drygt 7.000 invånare, enligt Wikipedia.
#21 Har full förståelse för att värd och Medarbetare måste förstå innehållet i det som länkas. Svårt problem.
#42 Vänta lite nu.. Nu blir det lite väl rörigt, som du skrev tolkar jag det som att flyktingarna skulle vara hyresvärden som ungern måste släppa in?
"Som sagt. Ungern har satt sig i den här situationen mycket själva också."
Ungern är ett offer av den misslyckande EU politiken. EU har inte skyddat EU gränserna och ett land som Grekland har inga resurser till det. Grekland var det första EU landet och när de reste vidare till Serbien befann sig "flyktingarna" utanför EU igen, så att Ungern blev den nya EU gränsen. Ungern har enligt lagen PLIKTEN att skydda gränsen. Enligt lagen är Ungern landet där flyktingar ska ansöka om asyl. Problemet är bara att om det kommer mellan 10.000 och 20.000 människor varje dag och bara maximalt 20 % är krikgsflyktingar som har rätt till asyl har man inte resurser till att kontrollera och registrera så många per dag som kommer nya varje dag. Det har inte ens Tyskland klarat av, fast deras resurser är mycket större än ungerns. Ungern fick inte hjälp av EU heller.
Eftersom de tusentals människorna inte ville ställa sig i kö och heller inte ansöka om asyl i Ungern utan i länder med ett bättre socialsystem, som Tyskland, Sverige och Österrike, tog de sig illegalt in i landet. De attackerade polis och skapade kaos. Ungern hade inget annat val än att bygga ett stängsel. Nuförtiden härjar samma kaos i Österrike och Tyskland, men där rapporterar media inte lika mycket som i Ungern. I Tyskland och Österrike mörklägger man vad som händer för att inte behöva ta de politiska konsekvenserna.
Idag röstar Wien på en ny borgmästare och regering och kaoset som härjar i Österrike kommer att leda till att FPÖ (ett parti som man kan jämföra med Sverigedemokraterna) kommer att hamna på runt 35 %, vad som innebär en ökning från 25 % till 35 % medan SPÖ (kan man jämföra med socialdemokraterna) som tills nu låg på 45 % kommer att hamna på 36 % om prognoserna stämmer, men det är knappt så att det kan hända att FPÖ hamnar på plats 1. För 2 veckor var det val i "Oberösterreich" (kan man jämföra med ett län i Sverige) och där ökade FPÖ från 20 till 30 % och körde om SPÖ. Det är folkets sätt att protestera mot flyktingspolitiken som orsakade kaos i landet. Därför har polisen fått order att inte ge informationer till media om läget och tidningarna har slutat att rapportera om kaoset som härjar. Men folk som lever i städer som Wien eller Salzburg SER kaoset med egna ögon. Det härjar samma kaos i Tyskland och Österrike som i Ungern.
Vem kan vi tillskriva det? Jo… Merkel!!! Dom visste inte vem dom egentligen släppte in, men nu börjar dom att inse att det inte bara är krigsflyktingar. Jag ska skriva en egen tråd om det politiska läget senare.
Jag bara jämförde Ungern som är en suverän stat med mitt hem om hur jag skulle reagera om den här mannen skulle försöka bryta sig in med våld och sparka mot min dörr. Men du svarade inte på frågan om du skulle vilja släppa in honom till dig?
Och därför skulle du släppa in honom om han stod och sparkade på din dörr och försökte bryta sig in för att du skrivit ett avtal? Jag skulle skita i avtalet och blockera dörren.
Sen vet jag inte varför du skriver om ett avtal egentligen, eftersom avtalet säger att han måste registrera sig, lämna fingeravtryck, ha ett pass och bevisa att han är en krigsflykting. Den här mannen ser dock inte ut att vara en krigsflykting utan snarare som en av terroristerna som folk flyr i från. Mannen döljer sin identitet och sitt utseende och vill komma illegalt in i landet.
#43 håller med dig den här killen var inte slug. Han är galen! Men är han ensam om att vara så galen? Är alla extremister lika öppna med sin "skära av halsen-jihad-agenda" som han var? Det väller in 40 000 asylanter (sen1 september) LIKA många försvinner in under radarn! Om man ännu inte fattat att vi har dragit på ett stort problem så…jag vet inte vad. Polisen är oroad med all rätt. I din iver att försvara muslimer och immigration så blundar du för de stora problem vi faktum är, dragit på oss. Jag känner både muslimska kurder, araber, kristna araber som är VÄLDIGT oroade för det som sker. http://www.expressen.se/nyheter/larmet-flyktingar-forsvinner-i-sverige/
Antag att en stor passagerarfärja med 2000 ombord kapsejsar i en storm utan att man hinner få ut livbåtarna. Bland passagerarna finns också 100 grova brottslingar. Alla som var ombord ligger nu och simmar i kallt vatten
Ett annat fartyg som var i närheten anländer och sätter igång en livräddningsinsats.
Är det första man ska göra innan man drar upp någon att förhöra och förvissa sig om att denne inte är en av de grova brottslingarna?
Värd för Pensionärer
Till "Rara"
För det först så måste jag säga att jag blir förvånad över att du går i ett så hårt angrepp mot mig. Samt påstår saker som inte stämmer, som att jag kallat dig för rasist. Det har jag aldrig gjort. Eftersom du lagt ner mycket tid på att skriva dina inlägg och en stor del av det var adresserat till mig så känner jag att vill visa dig respekt och besvara det. Men vi tar det från början……
De flesta som tror på den sortens propaganda är folk som aldrig har varit i närheten av "flyktingarna" eller som bor i områden där det dyrt att bo /…./ liksom folk som tror allt vad aftonbladet och liknande skriver.
Du kan inte ha mer fel! Jag är flykting! Jag har inte bara varit i "närheten av dem" utan även erfarit det du visar på dina godtyckligt valda videon med tvivelaktig ursprung och syfte. Jag har varit mitt bland den desperata massan eller snarare varit en del av den. Jag har kämpat för mitt liv, trängt mig bland massorna, skrikigt, gråtit, varit desperat, sprungit, trott att jag ska dö…. Att titta på video i göra tolkningar är inte alls samma sak som att faktiskt vara där. Och att vara flykting. Det går inte ens att föreställa sig vilken fruktansvärd, omänsklig och utsatt situation man befinner sig i. Man flyr och lämnar allt man någonsin ägt och allt man någonsin hållit kärt. Man vet inte vad man flyr till, man vet inte om man överlever. men vet inte om man får någon framtid, om man får mat den dagen eller nästa, man vet inte om ens barn kommer att få mat…. Man vet bara att man inte vill dö och att det kan finnas ett litet hopp om landet Sverige tar emot oss…
Jag är akademiker. Har två universitetsexamen, en magisterexamen och en forskarkarriär framför mig. Så nej, jag läser inte Aftonbladet och tror att det är sanning. När man kommit så här långt så måste man vara duktig på att tänka kritiskt och självkritiskt. Och det är precis vad jag är när jag tolkar den information som du lagt ut. Visserligen är jag färgad av mina erfarenheter som flykting. Men just i detta sammanhang är det en fördel. Jag vet nämligen hur det känns att vara flykting och hur processen går till när man ska söka asyl och när man kommer in i ett land. Man släpper inte in folk hur som helst.
Konfronterar man folk som tror på politikpropagandan med sanningen, reagerar de som du. Att du inte kan tyska eller ungerska är för dig en anledning till att blunda för sanningen och tillskriva mig att vara rasist och att inte översätta ärligt.
Om jag inte förstår språket så är det inte mer än sunt att vara kritisk och ifrågasätta trovärdigheten. Speciellt när det som översätts inte stämmer överens med det som visas i videon. Allt det som du påstår (eller den kvinnan) händer, kan vi inte se klippet. Jag har aldrig kallat dig för rasist. Var har du fått det ifrån? Hitta min text där jag skriver att du är rasist och visa det gärna.
Jag tycker att det är fruktansvärt lågt av dig att klassa andra människor som kritiserar politiken och inte tror på politikpropagandan för att dom själva ser vad som står på som rasister och det är heller inte logiskt att argumentera på det här viset. Det är fult!
Och jag tycker att det är fruktansvärt lågt av dig att påstå något jag inte skrivit. Var skriver jag att du är rasist? Jag vill se det! Ärligt talat så förstår jag inte din logik. Precis som du har rätt att kritisera flyktingpolitik och politiker, så har jag rätt att kritisera den kritiken.
Politiken har misslyckats, eftersom man inte gjorde gränskontroller där man separerade de 80 % kriminella, välfärdsflyktingar och IS terrorister från de 20 % äkta krikgsflyktingar som jag har mycket medkänsla för. Men du verkar ha mer medkänsla för de 80 % kriminella välfärdsflyktingarna och terroristerna, som de äkta flyktingarna måste bo tillsammans med i flyktingslägrena.
Och var har du fått dessa siffror ifrån? Eller får man inte ifrågasätta det heller? Att 80% skulle var kriminella tycker jag är en grov överskattning.
Äkta krigsflyktingar har med sig äkta pass från deras hemland. Resten (80 %) har antingen inget pass eller ett förfalskat pass som de köpte av IS i Turkiet för 1000 euro. När man flyr från sitt land är passet det viktigaste, men i stället för pass har de smartphones och designerkläder.
Hade du varit i närheten av att fly från ditt land någon gång så skulle du veta att det är precis så här det kan se ut. Att man är krigsflykting så innebär det inte att man levt i misär innan. Måste man ha slitna kläder och vara helt obekant med teknik för att klassas som flykting? Innan man blir flykting så har man haft ett normalt liv. Jag bodde i en tvåvånings villa som vi ägde, hade ett bra jobb, min man var akademiker, vi hade bil, märkeskläder och alla bekvämligheter. När vi var tvungna att fly så var det inte så enkelt som att man har tid och tänka: "Jag kanske kommer att söka asyl så det kan vara bra att ta med pass". Ingen vill lämna ett bra liv i sitt land för att vara invandrare i ett annat. Tro mig. När vi insåg att vi var tvungna att fly hade jag ingen aning om att vi så småningom skulle bli tvungna att lämna landet. Jag trodde att vi skulle komma tillbaka. Jag packade snabbt en resväska med bara lite mat och ett extra ombyte. Vi skulle komma tillbaka. Men det gjorde vi aldrig. Vi kom hit istället och fick börja från noll. Min man fick aldrig något motsvarande jobb som han hade i hemlandet.
Så ja flyktingar har märkeskläder och smartphone för att det hade ett liv innan de kom hit och innan kriget började. Dessutom borde ju det här också vara ett tecken på att man inte kommer hit som du påstår för att ta del av vårt välfärdssystem, utan för att man är så illa tvungen.
Om du inte kan bemöta mitt inlägg på ett annat sätt än med personangrepp och genom att kalla mig rasist och att blunda för det som alla kan se, ber jag dig att hålla dig borta från mina trådar.
Det här var fruktansvärt onödigt. Alla som läst mitt inlägg kan se att jag aldrig kallat dig för rasist eller sysslat med Personangrepp. Däremot det du gör skulle kunna klassas som det.
Det är intressant att du skriver så här:
I Ungern är man dessutom väldigt öppen och ärlig i sina nyhetsrapporteringar så där är bilden som ges ut till folket en helt annan än den som ges i Sverige och även här rapporterar dom varje dag om hur lägret ser ut i Ungern och det är inga trevliga bilder som man får se.
Är man öppen i Ungern men inte Sverige? Hela Europa har tittat på när Ungern satte upp murar och sköt mot och behandlade flyktingar som djur. Har du missat det? Kan det inte möjligen vara så att Ungern inte visar i ungersk TV vad de gör med flyktingar utan bara när flyktingar gör motstånd? För att rättfärdiga sitt omänskliga handlande mot flyktingar.
"As you start to walk on the way, the way appears" - Rumi
"För det först så måste jag säga att jag blir förvånad över att du går i ett så hårt angrepp mot mig. Samt påstår saker som inte stämmer, som att jag kallat dig för rasist. Det har jag aldrig gjort."
Men det är ju bara rasister som sprider rasistisk propaganda som du tillskrev mig att göra.
Att du sen har varit flykting tvivlar jag inte på, men du verkar vara i Sverige ganska länge med tanke på hur bra du skriver svenska. Men jag pratar inte om den dåtida situationen, utan om situationen som vi har just nu som jag ser med egna ögon och som inte går att jämföra med tidigare situationer. Om du skulle komma med den flyktingströmmen som vi har här nu skulle du stå ut med samma rädslor som de äkta krigsflyktingarna måste stå ut med i flyktinglägrena där man blandat ihop dom med dom som dom flyr i från.
"Om jag inte förstår språket så är det inte mer än sunt att vara kritisk och ifrågasätta trovärdigheten. Speciellt när det som översätts inte stämmer överens med det som visas i videon. Allt det som du påstår (eller den kvinnan) händer, kan vi inte se klippet. Jag har aldrig kallat dig för rasist. Var har du fått det ifrån? Hitta min text där jag skriver att du är rasist och visa det gärna."
Att jag översatte rätt bekräftades ju av andra debattörer och om du anser att det som kvinnan säger inte stämmer överens med det som visades i klippet beror det säkert på att hon ju inte kunde filma allt med sin handykamerna och det går ju heller inte att just när dom börjar prata om att våldta henne att ta fram mobiltelefonen och be dom att upprepa vad dom har sagt. För henne var det nog säkrast att inte visa att hon förstår varje ord och att behålla mobiltelefonen i väskan eller i jackan. Sen ska du inte påstå att det som hon säger inte stämmer överens med vad som visas för hon filmade ju en del av kaoset och bara för att hon inte kunde filma allt kan man inte påstå att det inte stämmer överens.
"Och var har du fått dessa siffror ifrån? Eller får man inte ifrågasätta det heller? Att 80% skulle var kriminella tycker jag är en grov överskattning"
Du behöver bara titta pa filmklippen för att se att 90% av invandrarna är unga, starka agressiva män som bryter mot lagarna, som inte låter sig registreras, som inte knackar på dörren, utan som tar sig med våld illegalt in i Europa och skapar kaos. Som jag redan skrev har man ju inte kontrollerat vilka de var som man släppte in, man kan bara se det på videoklippen eller om du går till en järnvägsstation i München, Salzburg, Wien, Budapest och en del andra områden. Dessutom har jag redan talat om hur jag på ett logiskt sätt kom fram till siffrorna.
"Så ja flyktingar har märkeskläder och smartphone för att det hade ett liv innan de kom hit och innan kriget började. Dessutom borde ju det här också vara ett tecken på att man inte kommer hit som du påstår för att ta del av vårt välfärdssystem, utan för att man är så illa tvungen."
Det kanske må gälla för dig, men inte för alla dom som har kommit nu. En av anledningarna till att du nu inte skulle ha det så lätt är att du skulle komma tillsammans med en stor flock människor som detta inte gäller för, som inte är krigsflyktingar utan terrorister och välfärdsflyktingar. Eftersom vi har en invasion med dom som detta inte gäller för minskar resurserna för att hjälpa dom verkligen är krigsflyktingar och som nu måste bo tillsammans med dom som dom flyr i från i flyktingsläger. Skulle inte Merkel ha gjort en inbjudan och öppnat gränserna skulle det inte komma så många som vet att dom ändå inte har rätt till asyl utan som bara utnjyttjar lägret, T.o.m EU har nu beslutat att skicka tillbaka dom som inte har rätt till Asyl med extra flygplan bara för den saken skull. Jag tror inte att de kommer att låta sig skickas tillbaka.
"Är man öppen i Ungern men inte Sverige? Hela Europa har tittat på när Ungern satte upp murar och sköt mot och behandlade flyktingar som djur. Har du missat det? Kan det inte möjligen vara så att Ungern inte visar i ungersk TV vad de gör med flyktingar utan bara när flyktingar gör motstånd? För att rättfärdiga sitt omänskliga handlande mot flyktingar. "
Har du inte sett på klippen som jag ställde in? Såg du inte att det inte var krigsflyktingar som försökte att bryta sig in i Ungern, utan att det var rabiata maskerade män som gjorde IS handtecknet och attackerade ungersk polis för att ta sig in i landet? Varför sen media kallar dom för krigsflyktingar kan jag inte säga. Men klart att det också fanns med riktiga krigsflyktingar i mängden men det var inte dom som attackerade gränsen med våld och dom sköt polisen heller inte på. Sen glömde du att berätta att Ungern inte sköt med äkta ammunition utan med tårgas och gummikulor.
Sen är jag säker på att du som äkta krigsflykting inte vägrade att ta emot maten som delades ut på grund av att det befann sig röda korsets symbol på matkartongen. Men i Ungern hände det så du kan ju föreställa dig av vilket religiöst vansinne de är styrda av. Tror du att dom låter sig integreras lika bra som du?
#52 "Att jag översatte rätt bekräftades ju av andra debattörer och om du anser att det som kvinnan säger inte stämmer överens med det som visades i klippet beror det säkert på att hon ju inte kunde filma allt med sin handykamerna och det går ju heller inte att just när dom börjar prata om att våldta henne att ta fram mobiltelefonen och be dom att upprepa vad dom har sagt." (min understrykning)
Tror du blandar ihop trådarna här, rara. Om du med andra debattörer menar bl a mig, så stämmer det inte! Jag har inte bekräftat din översättning av det som översätts till tyska i videoklippet i tråden "En ungersk kvinna berättar"! Har inte ens sett det klippet, känns meningslöst eftersom jag inte förstår varken ungerska eller arabiska. Det var ju ingen annan heller som förstod dessa språk, så det var väl därför den tråden låstes.
Det enda jag har bekräftat som att det verkar stämma är din återgivning av vad som sägs i #0 i denna tråd, dvs det tyska inslaget om journalisterna i flyktinglägret.
Men det är ju bara rasister som sprider rasistisk propaganda som du tillskrev mig att göra.
Var gör jag det? Jag bad dig att plocka ut meningar där jag kallar dig för rasist varför har du inte gjort det? Nu ber jag dig att peka på var jag anklagar dig att sprida rasistisk propaganda.
Men jag pratar inte om den dåtida situationen, utan om situationen som vi har just nu som jag ser med egna ögon och som inte går att jämföra med tidigare situationer.
Varför inte? Situationen då var precis som nu. Jag kom i en stor klump med ca 50 000 andra människor. Idag är jag tacksam över att SD inte satt i riksdagen då. Vi fick komma till detta land och fick en ärlig chans att börja om och bidra till detta samhälle. Det tog mig knappt två år innan jag började jobba. Min man fick börja ännu tidigare. Och det var jobb vi var överkvalificerade för, men det var ett jobb. Och nej, det var inte på något sätt unikt för mig. Många av mina landsmän har klarat sig bra och kommit upp på fötter snabbt och utan att belasta det svenska systemet.
Om du skulle komma med den flyktingströmmen som vi har här nu skulle du då stå ut med samma rädslor som de äkta krigsflyktingarna måste stå ut med i flyktinglägrena där man blandat ihop dom med dom som dom flyr i från.
Börjar bli lite trött på att säga att du har fel. Du vet inget om mina rädslor. Börjar också blir trötta på uttrycket "äkta flyktingar". Som äkta flykting i äkta flyktingförläggning någonstans i Sverige fick jag bo i ett rum som var kanske 2x3 meter med tre andra som jag aldrig träffat innan. Vi hade en toalett och det här lilla rummet med alla sängar. Vi fick byta om inför varandra och sova i samma rum. Många andra fick dela rum med de som de fram tills de kom till Sverige krigade mot. Att lägga sig på kvällen var allt anat än tryggt. Fast vi var i Sverige. Så jag vet vad rädslor är. Utan tillgång till tolk eller sjukvård och helt isolerade från omvärlden fick vi sitta med våra rädslor och vänta på vårt öde. Det tog ett tag innan de fattade att folk från rivaliserade grupper var ihopklumpade.
…om du anser att det som kvinnan säger inte stämmer överens med det som visades i klippet beror det säkert på att hon ju inte kunde filma allt med sin handykamerna och det går ju heller inte att just när dom börjar prata om att våldta henne att ta fram mobiltelefonen och be dom att upprepa vad dom har sagt.
I ett av mina inlägg i den andra tråden har jag punktat ner allt hon påstår har hänt under den där resan. Det är en väldigt massa saker, men inte en enda sak kunde man se på videon som styrker det. Det får tala för sig självt.
Det kanske må gälla för dig, men inte för alla dom som har kommit nu. En av anledningarna till att du nu inte skulle ha det så lätt är att du skulle komma tillsammans med en stor flock människor som detta inte gäller för…
Återigen, jag kom i en enda stor "flock" med människor. 50 000 närmare bestämt och min historia är inte unik på något sätt. Nej, det var inte lätt då heller men vi klarade oss.
Du behöver bara titta pa filmklippen för att se att 90% av invandrarna är unga, starka agressiva män som bryter mot lagarna, som inte låter sig registreras….
Att titta på videoklipp på Youtube är inte att inhämta fakta. Jag vet inte vem som filmat och vilket syfte.
Har du inte sett på klippen som jag ställde in? Såg du inte att det inte var krigsflyktingar som försökte att bryta sig in i Ungern, utan att det var rabiata maskerade män som gjorde IS handtecknet och attackerade ungersk polis för att ta sig in i landet?
Jag har sett några av klippen men inte allt. Mest för att jag ser desperata människor och tvingas återuppleva min egen flykt. Som sagt… att titta på Youtube klipp är inte fakta eller något som kan övertyga mig. Jag vet att sådant lätt kan manipuleras. I en av klippen (som du menar visar män som attackerar och gör IS tecknet) såg jag att några var upprörda och var på väg mot polisen och minst lika många av dem (deras egna) ställde sig framför massan för att skydda poliser och lugna ner sina landsmän. Har du sett det? Eller är det sådant som du bortser ifrån?
Jag tror egentligen inte att det ger någon av oss något att fortsätta denna diskussion. Vi har helt olika syn på detta och gör olika tolkningar. Du har dina videon och jag har mina upplevelser. Jag är inte ett dugg orolig och jag vet och litar på att Säpo gör sitt jobb och om det ev. skulle finnas några terrorister bland flyktingar, så kommer de att ta dem.
#52 jag vill också veta var du får din statistik från? Enligt migrationsverket är det 60% män ca som kommer, då är också alla ungdomar och barn inräknade i den statistiken (män är överrepresenterade bland ensamkommande barn, säkert av flera orsaker, skulle kunna nämna några men tvivlar på att du inte lär lyssna). Jag vill inte titta på klippen en gång till - jag vill veta var du tar din statistik från…
Sedan tycker jag det är otroligt otrevligt att nedvärdera någon annans upplevelser när det kommer till flykt och krig. Vad sjutton vet du om vad Loris M upplevt? Och ja, hon skriver bra svenska nu, då är det okej eller? Det krävs ju då att man får stanna i Sverige och lära sig svenska också 😉. För övrigt fanns det samma hat och rädsla när kriget höll på i till exempel före detta Jugoslavien att det skulle komma terrorister in i Sverige. Hände det? Troligen. Har du lidit av det? Knappast. Tror du inte att man jobbar för det här från både EU och migrationsverket? Med all säkerhet. Att de som inte har skäl att stanna får ett nej från EU är att vara dåligt påläst tycker nog jag. För så har det varit hela tiden. Det krävs utredningar för att få stanna i Sverige, det görs noggrannt och finns det minsta tvivel på att man har tillräckligt skydd får man ett nej (sedan tycker jag det är bra att Sverige faktiskt följer de mänskliga rättigheterna eftersom vi skrivit på det, för hur ska vi kunna kräva att andra länder följer dem om vi inte själva gör det?).
I så fall kan du vara säker på att jag inte menade dig. Jag menade dom som sett klippet och som bekräftade att det som jag översatte från tyska till svenska stämmer och det fanns också ett klipp med engelsk översättning. Dessutom var det ett klipp från en tv-sändning som man kunde se så det behövs nog lite mer än så för att i frågasätta klippet. Ville bara återge er vad kvinnan sa för att visa er vad som händer runt omkring i Europa och inget annat.
Jag citerar dig: "Det är i vilket fall som helst fruktansvärt lågt att filma dessa människor när de kämpar för sitt liv och kämpar för en bättre framtid för att sprida rasistisk propaganda. "
"Varför inte? Situationen då var precis som nu. Jag kom i en stor klump med ca 50 000 andra människor. "
I dag är det en klump med ca 1 miljon människor. Du har berättat lite om din egen historia, men det som intresserar mig mest har du inte berättat. Men jag antar att du gick till gränsen av något land eller polisstation eller annat registreringsställe och gjorde en ansökan om asyl. Det gjorde inte flyktingarna som kom till Ungern nu. De ställde ingen ansökan om asyl utan försökte ta sig med våld in i landet och attackerade polisen.
"I ett av mina inlägg i den andra tråden har jag punktat ner allt hon påstår har hänt under den där resan. Det är en väldigt massa saker, men inte en enda sak kunde man se på videon som styrker det. Det får tala för sig självt."
Det är ju saker som hon berättar att hände i klippet och som jag skrev filmade hon ju inte allt heller. Man kann väl inte avfärda allt som hon berättar bara för att hon inte kunde filma allt. Hon var ju ingen reporter utan bara en vanlig resenär som meddelar sina upplevelser.
"Att titta på videoklipp på Youtube är inte att inhämta fakta. Jag vet inte vem som filmat och vilket syfte."
Jo det är just vad det är, för det som man filmar är fakta.
"Jag har sett några av klippen men inte allt. Mest för att jag ser desperata människor och tvingas återuppleva min egen flykt"
I så fall borde du titta på allt för annars måste jag anta att du attackerade polisen och gjorde IS handtecken.
Jag vet att sådant lätt kan manipuleras. I en av klippen (som du menar visar män som attackerar och gör IS tecknet) såg jag att några var upprörda och var på väg mot polisen och minst lika många av dem (deras egna) ställde sig framför massan för att skydda poliser och lugna ner sina landsmän. Har du sett det? Eller är det sådant som du bortser ifrån?
Har du några bevis på att ungersk tv manipulerar deras filmer? Jag såg Ingen som skyddade några poliser från de maskerade gärningsmännen som attackerade polisen vid ungerska gränsen
Vi har helt olika syn på detta och gör olika tolkningar. Du har dina videon och jag har mina upplevelser. Jag är inte ett dugg orolig och jag vet och litar på att Säpo gör sitt jobb och om det ev. skulle finnas några terrorister bland flyktingar, så kommer de att ta dem.
Men du har inte mina och mina ungerska vänners upplevelser av det som händer i dag här var vi bor. Jag tror inte att Säpo eller andra poliser i andra länder har tillräckligt med resurser att hitta terroristerna. Dom har bara hittat ett par stycken av ren slump för att dom ju inte kontrollerade.
"jag vill också veta var du får din statistik från? Enligt migrationsverket är det 60% män ca som kommer, då är också alla ungdomar och barn inräknade i den statistiken (män är överrepresenterade bland ensamkommande barn, säkert av flera orsaker, skulle kunna nämna några men tvivlar på att du inte lär lyssna). Jag vill inte titta på klippen en gång till - jag vill veta var du tar din statistik från… "
Migrationsverket har bara siffror om vilka flyktingar som har registrerats i Sverige men inte hur många flyktingar som har tagit sig in i Ungern, Tyskland och Österrike utan att registreras. Man behöver bara titta på bilderna som visar en stor mängd människor för att kunna bilda sig en uppfattning.
"Sedan tycker jag det är otroligt otrevligt att nedvärdera någon annans upplevelser när det kommer till flykt och krig."
Nu vet jag inte var du läser in att jag skulle nedvärdera någons annans upplevelser, det är ju ni som nedvärderar den ungerska kvinnans upplevelser som hon berättar.
Och ja, hon skriver bra svenska nu, då är det okej eller? Det krävs ju då att man får stanna i Sverige och lära sig svenska också
Jovisst är det helt okey att söka om Asyl om man är en krigsflykting och det är helt rätt att hon får asyl men det är inte okey att komma till ett land illegalt och vägra att registrera sig och ta sig in i landet med våld. Tror inte att Lori M gjorde så.
"För övrigt fanns det samma hat och rädsla när kriget höll på i till exempel före detta Jugoslavien att det skulle komma terrorister in i Sverige. Hände det? Troligen. Har du lidit av det?"
Jag vet inte vad du pratar om. IS existerade inte på den tiden och det fanns ingen som hotade Europa att destabilisera Europa genom att skicka hundratusentals flyktingar till Europa för att använda dom som trojansk häst.
"Tror du inte att man jobbar för det här från både EU och migrationsverket? "
Ska jag skratta eller gråta?
"Att de som inte har skäl att stanna får ett nej från EU är att vara dåligt påläst tycker nog jag. För så har det varit hela tiden. Det krävs utredningar för att få stanna i Sverige, det görs noggrannt och finns det minsta tvivel på att man har tillräckligt skydd får man ett nej (sedan tycker jag det är bra att Sverige faktiskt följer de mänskliga rättigheterna eftersom vi skrivit på det, för hur ska vi kunna kräva att andra länder följer dem om vi inte själva gör det?). "
Flera hundratusentals människor har hamnat i Europa utan att registreras. Tror du att terroristerna snällt väntar på deras besked?
Jo det är just vad det är, för det som man filmar är fakta.
Bara ett exempel jag hittade först när jag sökte. Det är inte svårt att hitta hur många som helst om man letar.
Värd för Pensionärer
#58 Det går inte att leva legalt i Europa utan att registrera sig och söka asyl. Du får ingen plats på ett asylboende om du inte söker asyl.
Migrationsverkets siffror speglar rätt bra flyktingar i Europa - jag vill veta var du får din fakta ifrån (för nej, att hänvisa till youtubevideos är inte fakta). Hävdar du att det är 90% män som kommer måste du ju kunna ha statistik som bevisar det för självklart finns det statistik på det??
#57 Har inte tänkt svara men gör ett sista inlägg för att bemöta det du skrivit eftersom du anklagat mig för att kalla dig först för rasist men sen när jag frågade var, modifierade du det till "den som sprider rasistisk propaganda". Ganska allvarligt men felaktigt.
Jag citerar dig: "Det är i vilket fall som helst fruktansvärt lågt att filma dessa människor när de kämpar för sitt liv och kämpar för en bättre framtid för att sprida rasistisk propaganda. " (min understrykning)
Jag utgår ifrån att det är inte du som filmat. Om du läser ovanstående en gång till så kan du se att jag riktar mig till den som filmat och inte dig. (eller till den som ev. manipulerat videon och lagt ut den på Youtube )
… och som jag skrev filmade hon ju inte allt heller.
Poängen är att hon inte filmade något av det som sägs i videon. Det har jag också skrivit i mitt förra inlägg men du kommer med samma argument som i förra inlägg som inte håller.
I så fall borde du titta på allt för annars måste jag anta att du attackerade polisen och gjorde IS handtecken.
Har jag gjort menar du? 🤔 Det här är så konstigt och obegripligt skrivet att jag inte ens vill att du ska förklara vad du menar.
Har du några bevis på att ungersk tv manipulerar deras filmer?
Inte mer än du har på att de inte gjort det.
Jag såg Ingen som skyddade några poliser från de maskerade gärningsmännen som attackerade polisen vid ungerska gränsen
Nej, jag vet. Det kan bli så att man missar vissa "detaljer" när man tittar efter något annat. I den här videon var det: https://www.youtube.com/watch?v=KJbR-7hCTxY
Spola fram till 0:55
Nu känner jag verkligen att jag inte har något mer att säga. Dina och mina inlägg får tala för sig själva så får de som läser göra egna tolkningar. Jag tycker i alla fall att vi kan fastslå att jag inte kallat dig för rasist eller för någon som sprider rasistisk propaganda.
Rara du förstör för ditt egen budskap med din attityd. Du säger många intressanta saker som skulle vara väldigt intressant att få källor på och veta mer om. Saker som skulle behöva tas på allvar. Men genom att bli arg och inte länka till källor som brukligt är i en seriös debatt förstör du inte bara för dig själv utan det du säger blir väldigt svårt att ta på allvar också.
"Det går inte att leva legalt i Europa utan att registrera sig och söka asyl. Du får ingen plats på ett asylboende om du inte söker asyl."
Ditt uttalande får mig att anta att du inte har förföljt den politiska situationen. Du beskriver lagen i Europa, men inte situationen. Det som jag kritiserar är att Merkel och hennes marionetter bryter mot lagen. Enligt dublin 3 måste flyktingar registrera sig i det första EU landet. Att Grekland inte klarar av det är ju klart, så de illegala invandrarna for genom Serbien till Ungern, som nu blev till det första EU landet. Att Ungern heller inte kan registrera 10.000 till 20.000 människor om dagen är också klart. Ungern hade 60.000 oregistrerade flyktingar i flyktingslagret i Röszke. Problemet var att de inte ville låta sig registreras i Ungern och de ställde heller ingen ansökan om asyl, eftersom de inte ville till Ungern, utan de flesta till Tyskland. De vägrade att lämna fingeravtryck och gjorde uppror för att de inte fick resa igenom Ungern hur de ville. När alla flyktingslager var fulla stängde Ungern gränsen. Det fick Ungern kritik av från Merkel och Faymann. Ungerns reaktion på kritiken var att skicka alla 60.000 på en gång till Österrike, oregistrerat och Österrike skickade iväg den största delen till Tyskland oregistrerat. Tills nu har det kommit flera hundratusentals människor till Europa som inte har registrerats och de kommer långt utan att registreras.
Sen ska du veta att den delen av invandrarna som har kommit till Europa för att föra krig (IS terroristerna) är inte beroende av asylboende.
"Migrationsverkets siffror speglar rätt bra flyktingar i Europa"
Som sagt, kan migrationsverket bara ha siffror om hur många krigsflyktingar som har registrerats, men de nästan en miljon invandrare som har kommit på sista tiden har inte registrerats, inte ens räknats och det existerar heller inga uppgifter om hur många som är krigsflyktingar och hur många det är som bara har tagit chansen att utnyttja de öppna gränserna, men som inte har rätt till asyl.
"jag vill veta var du får din fakta ifrån (för nej, att hänvisa till youtubevideos är inte fakta). Hävdar du att det är 90% män som kommer måste du ju kunna ha statistik som bevisar det för självklart finns det statistik på det??"
Statistiker existerar som sagt bara för registrerade flyktingar, men inte för illegala oräknade invandrare. Så länge en invandrare inte har låtit registrera sig och inte gjort en ansökan om asyl är han ingen flykting, utan en illegal invandrare. Därför existerar det heller inga statistiker, men även den delen av verkligheten som det inte finns statistiker för, är också en del av verkligheten, oavsett om man accepterar det eller inte (blundar).
Nu finns det 2 möjligheter att bedömma den delen av verkligheten:
1. Du reser till Tyskland, Österrike eller Ungern och tittar själv.
2. Du tittar på bilder eller videoklipps som beskriver den delen av verkligheten.
Jag har möjligheten att titta själv och se att det är 90 % unga starka män men jag kan bara berätta för dig och visa dig bilder som finns i tidningar:
http://www.salzburg24.at/2015/09/20150915fmt_fluechtlinge_draengen_auf_bahnsteige_mw-1.jpg
http://diepresse.com/images/uploads/8/7/1/4810865/986B8313-82F1-44D0-832D-4AAA52762D8A_v0_h.jpg
På alla dessa bilder ser du flera hundratals flyktingar och 100 % är unga starka män. På de här bilderna finns det inte med en enda kvinna,inte ett enda barn och heller inte en enda gammal gubbe. Jag skrev 90 % fast det säkert är över 90 %. Varför tror du att IS har valt att 90 % av människorna som de smugglar till Europa är unga starka män? Jag är mycket förvånad att ni i Sverige tydligen inte har informerats av media om saker som alla andra i Europa vet.
Flera av klippen som jag ställde in visades på TV i Ungern, Österrike och Tyskland och bara för att några hamnade på youtube kan man inte avfärda dom som fejkade bara för att man kan fejka filmer. Att fånga upp saker och ting på film är ju det bästa bevis som finns.
Plocka fram länkar på den statistik du anser vara så sann istället. Sedan kan vi prata. Jag har följt politiken och situationen. Troligen på närmare håll än dig som bara kan hänvisa till youtubeklipp.
Är det inte tämligen belagt att merparten av de som söker asyl i Sverige är män?
Eftersom det var jag som ställde in klippet vet jag nog hur man kan tolka det och jag är inte den enda som uppfattade det som du skrev på det här viset. Jag citerar ur MelodyX´s inlägg nr. 20: "Jag vänder mig till den här Rara. Att lägga ut något från en uppenbart främlingsfientlig källa och hävda att man vet vad som sägs och att det är så det är - när någon som kan språket tolkar på ett helt annat sätt - är just att sprida rasistisk propaganda"
och sen tillskriver hon mig saker som jag varken har skrivit och som heller inte är mitt tankesätt. Även i klippet finns det ingen som hävdar det. Jag fortsätter att citera: "Likadant som att skriva att vi måste vakna eftersom alla muslimska män tydligen våldtar."
I inlägg 26 träffar hon huvudet på spiken: "Om du inte är rasist undrar jag varför du delar rasistisk propaganda?"
Jag ställde in ett klipp som egentligen inte är rasistiskt, men som ett par uppfattade subjektivt som rasistiskt och då är jag per automatik en rasist.
Nu är det så att mina turkiska grannar och vänner är muslimer, liksom den trevliga ägaren av den turkiska affären där jag gärna köper frukt. Men jag har även mött "mindre trevliga" muslimer, liksom jag även har mött mindre trevliga kristna och medlemmar av andra religioner. Eftersom jag råkar se bra ut händer det ibland att jag blir ofredad av alla sorters män av alla möjliga religioner. Skulle jag nu berätta om mina erfarenheter och säga att jag blev ofredad av en svensk, skulle ingen kalla mig rasist. Men om jag säger att jag har blivit ofredad av en muslim är det en annan sak……. Jag undrar hur ni som inte förmår att diskutera sakligt utan väljer att diskutera med personangrepp tänker?
Nu har ju den här kvinnan filmat en hel del av det som hon berättade om, t.ex. kaoset på järnvägsstationen och tåget och hur människorna klättrade in genom fönstret. Man kunde se att hon satt i tågavdelningen med människor som inte var vilka muslimer som helst, utan som såg ut som radikala salafister. De måste inte nödvändigtvis tillhöra IS, men det är faktiskt salafister som IS kämparna som rättfärdigar att de våldtar "otroende" kvinnor pga att de följer koranan bokstavstroget. Nu kräver ni att hon skulle ha filmat när de diskuterade om de ska våldta henne för att vara trovärdig. Otroligt! Skulle hon ha tagit fram mobiltelefonen och bett dom på arabiska att tala tydligt i den, helst på svenska eller engelska?
När jag ställde in klippet var den första reaktionen av er "kritiker" (jag frestades faktiskt att skriva "vänsterradikala" i stället för kritiker, men vill inte följa er dåliga diskussionsstil) att jag skulle kunna ha översatt fel. När flera bekräftade att jag har översatt rätt, började ni att hävda att antingen är den tyska och engelska texten fel eller så ljuger kvinnan. I alla fall är det enligt er rasistiskt. Att hon satt ihop med ett gäng salafister och att hon talade sanning vägrar ni att ta upp i er verklighetsuppfattning.
Jag är ledsen att jag inte kan referera till en svensk rapport om vad som händer i tyska flyktingsläger, men kanske du kan trycka på översättningsknappen. Här är en artikel om sexuell missbruk och våld i tyska flyktingsläger:
Det finns faktiskt ett filmklipp med i rapporten där man ser kvinnor berätta (med tysk översättning). Men kanske du förstår språket som de pratar (jag vet inte vilket land du kommer ifrån).
Ska man nu klassa deras berättelser som fejk och rasistiska för att de inte filmade när de blev misshandlade eller våldtagna? Vem som inte filmar det är ju enligt er inte trovärdig. Hur tänker ni?!?!
Sen kommer texter i klippet med stora bokstäver som jag ska översätta:
"Aktuellt uppskattas det att 800.000 flyktingar kommer till Tyskland.
Bara 25 % är kvinnor. Speciellt dessa är i behov av skydd.
Men massorna av flyktingar gör detta nästan omöjligt.
Konsekvensen är våld och mobbing."
Det är i alla fall inget skydd om de måste vara rädda att ingen tror dom om de inte har ett filmklipp som bevis! Jag vet inte vilket land som du kommer ifrån, men jag undrar om du kommer från ett land som domineras av män och där kvinnor inte vågar att berätta när de blir våldtagna? Jag undrar om det är "helt normalt" i ditt land att kvinnor ljuger eller klassas som lögnare om de säger att de blev våldtagna?
Nu till din fråga: "Har jag gjort menar du?
Det här är så konstigt och obegripligt skrivet att jag inte ens vill att du ska förklara vad du menar."
Jag ska hjälpa dig med logiken. Om du skriver att klippen påminner dig om din egen flykt när jag ställer in klipp där man ser personer som attackerar polisen och gör IS handtecken, måste jag anta att du också gjorde det när du flydde, utom om du inte har sett klippen och inte såg att det fanns med personer som attackerade poliser och gjorde IS handtecken. Egentligen skrev jag det i mina kommentarer, men den delen av verkligheten går tydligen förbi dig för att du verkar att filtera bort de delar av verkligheten som du inte accepterar.
"Nej, jag vet. Det kan bli så att man missar vissa "detaljer" när man tittar efter något annat. I den här videon var det:"
Jag ser en massa människor, flyktingar, vanliga passanter, polis, reporter (med och utan filmkamera) och sen finns det 2 personer som ställde sig för ett par sekunder med utbredda armar och gjorde handtecken till folksmassan att gå tillbaka. Ingen aning vilka de var. Kanske passanter, reporter eller kanske ett par sansade flyktingar som insåg att de alla blir häktad om de inte stoppar. Och?
Sen finns det en sak som jag funderar på. Varför valde du att fly till just Sverige? Det finns ju länder i Europa som är geografiskt och klimatiskt mer attraktiva än Sverige. Jag bor i ett land där det är varmare än i Sverige, men skulle helst vilja bo ännu längre söderut, tex. i Spanien eller Italien. Där har man ett behagligt medelhavsklimat, mycket sol och vackra kuster och stränder. Jag skulle aldrig mer vilja bo i ett skandinaviskt land, med tanke på den långa kalla och mörka vintern och den korta sommarn som varar maximalt i ett par veckor. Jag tycker också att längre söderut är människorna mer öppna och hjärtliga än i Skandinavien. Vad finns det alltså för anledning att välja just Sverige…… utom socialsystemet?
Sen undrar jag hur du som flykting tänker när du tydligen tycker det är bra att Merkel öppnade gränserna. Om man flyr från ett krig vill man ju bo i ett säkert land, som kontrollerar vem det är som kommer in i landet, så att inga terrorister kommer, speciellt efter att IS förklaratde krig till Europa och hotade att skicka en halv miljon flyktingar till Europa och att använda dom som trojansk häst för att smuggla in deras egna kämpare. Tänker du dig att ett par hundra eller tusen terrorister inte spelar en så stor roll, för i ditt land finns det mycket fler terrorister och det är helt normalt att en bomb exploderar lite då och då? Tänker du också på människorna i Europa? Eller spelar det ingen roll för dig om det dör ett par av oss lite då och då?
Nej, det är inte belagt att 90 procent är män. Jag vill ha källor till den. Räcker med en länk att detta stämmer, är på jobbet (där vi har ganska exakt 50/50 asylsökande av könen förövrigt) så hinner inte läsa uppsatser.
#66 "Vad finns det alltså för anledning att välja just Sverige…… utom socialsystemet?" Där har du en poäng 👍
#68 Jag skrev inte 90% utan merparten. Men så här skriver Migrationsverket:
"Av de som sökt asyl i Sverige under 2015 är cirka 75 procent män och så har det traditionellt alltid sett ut. En förklaring är att det ofta är männen som anses vara huvudansvariga för familjen och också de som kan och vågar ta större risker på de i många fall riskfyllda resor det innebär att ta sig till exempelvis Europa.
Kvinnor och barn är som regel mer utsatta. Mannen blir på detta sätt ett första steg i en familjemigration. Men många män är också ”singlar” utan familj – många gånger väldigt unga och inte helt ovanligt minderåriga. De är som regel inte del i en familjemigration. De unga männen/barnen ses inte helt ovanligt som vuxna i sina länder och har då lättare att lämna sitt ursprungsland för att få en bättre framtid i ett annat land. Stora förhoppningar finns om att kunna hitta arbete eller studier och på det sättet också kunna bidra med stöd till sina släktingar i ursprungslandet."
http://www.svt.se/nyheter/inrikes/fem-fragor-om-flyktingsituationen
Nä, du skrev inte det, rara skrev det. Vill ha länk. Men det kan hon nog inte presentera. Det andra vet jag. Även ensamkommande barn är medräknade i den statistiken (och där är det övervägande mest män). Över 18 år skulle jag säga att det är ganska lika, och jag jobbar med asylprocesser bland annat. Enligt UNHCR som jag även gjort fältstudier med under min studietid ligger det i Europa till och med lägre (de räknar dock de ensamkommande barnen för sig, eller gjorde då i alla fall).
Vad är det som är så svårt att förstå när jag skrev att det inte finns statistiker på oregistrerade, oräknade illegala invandrare som inte ens har ställt en ansökan om asyl. Jag ställde just in fyra bilder på järnvägsstationer i Tyskland, Österrike och Ungern. Dessa bilder tog jag från seriösa tidningar och visar hundratalas människor. Säg till om du hittar en enda kvinna, ett enda barn eller en enda gammal gubbe. Samma siffror kom dom också fram till på en tv debatt som jag såg på för några dagar sedan. Det är först sen Merkel skickade iväg inbjudan och öppnade gränserna som antaltet män steg upp till 90%. Alla statistiker som finns visar bara flyktingarna före Merkles inbjudan och då var det mellan 60-75% män.
Fast du har fel. Jag vill ha länk. Inte antaganden. Var har du statistiken? Jag kan säga att ALLA som kommer hit är högutbildade. Det hjälper föga om jag inte kan visa källa på det. Eller hur?
En artikel från vår granne i öster:
http://svenska.yle.fi/artikel/2015/08/27/varfor-ar-sa-manga-av-flyktingarna-man
Alla som flyr hamnar inte i den officiella statistiken:
http://sverigesradio.se/sida/artikel.aspx?programid=83&artikel=6276937
Jag är mycket väl medveten om varför så många flyktingar är män eftersom jag jobbar med sådana frågor och asylärenden och troligen är mer insatt än de flesta 😉.
Vilken del av den här meningen förstod du inte? "Vad är det som är så svårt att förstå när jag skrev att det inte finns statistiker på oregistrerade, oräknade illegala invandrare som inte ens har ställt en ansökan om asyl. "
På vilket språk ska jag skriva det på så att du ska förstå?
Hävdar man något måste man bygga det med källor, jag anser att du har fel som jobbat ute i fält. Så enkelt är det. För min del kan jag inte ta någon som dels lägger ut filmklipp på arabiska som inte stämmer (jodå, mannen har tittat igenom det, han tycker ni ska låta någon av alla era arabiska vänner översätta, för språknivån är ganska enkel att förstå vad det handlar om och det är inte riktigt vad du vill påskina) och dels bara tar saker ur luften utan att presentera källor när människor som faktiskt finns på plats och dessutom jobbar med det säger helt andra saker (och kan presentera statistik på det också). Jag VET var den statistiken som du inte plockar fram finns - men så enkelt tänkte jag inte göra det för dig. Uppenbarligen kan du varken presentera fakta eller statistik vilket gör att du inte är trovärdig. Tråkigt, men du har rätt. Vi kommer inte längre och jag lämnar tråden nu. Får du fram statistiken är du välkommen i ett PM med den men det lär väl lysa i sin frånvaro antar jag.
/Hon som hävdar att månen är en ost. Det finns faktiskt en youtube video och till och med en ordern som hävdar det så självklart måste det vara sant.
Du kan ju gå och ställa dig på den ungerka, tyska eller österrikiska järnvägsstationen så får du dessa män helt med egna ögon, om du inte litar på bilderna som visas i seriösa tidningar. Om du blundar för vad du kan se med egna ögon och kräver en statistik för delar av verkligheten som inte ännu har tagits upp i en statistik kan du kanske upprätthålla det som vill tro på för dig själv, men oss andra visar du att du lever i din egen värld som inte har en anknytning till verkligheten.
#78 Motbevisa detta påstående MelodyX! Kan du inte diskutera sakfrågor utan svamla om ostar så får du räkna med att du blir svår att ta på allvar och att du bara trollar. "Det är först sen Merkel skickade iväg inbjudan och öppnade gränserna som antaltet män steg upp till 90%. Alla statistiker som finns visar bara flyktingarna före Merkles inbjudan och då var det mellan 60-75% män. " Har du motbevis? Är ovanstående påstående felaktigt. Varför? Motivera! Och varför tror du fotografierna ljuger? Motivera!
Hävdar man någonting så måste man hålla sig till de källor som finns. Jag ställde in fyra bilder på järnvägstationer som visar hundratals flyktingar som endast är unga starka män. Att flyktingar som inte har registrerats eller räknats inte kan befinna sig i en statistik kan t.o.m en tio åring förstå. Eftersom du inte vill ta till den den delen av verkligheten kräver du just en statistik för saker som inte finns i statistiker.
Jag ställde in ett filmklipp som visades i nyheterna i flera länder. Du kan se att det står európa megszállása i hörnet uppe till höger. Det är ungerska och betyder invasion i Europa. Det är alltså en ungersk nyhetsrapport. Men språket kvinnan talar är faktiskt ukrainska och inte ungerska (som jag först trodde) eller som du hävdar arabiska och det är ganska pinsamt för dig som skrev att språket är enkelt att förstå när det visade sig att du inte ens kunde förstå vilket språk kvinnan talar på. Det visar att du ljuger och att du vill att vi ska tro att du förstår vad kvinnan säger. Den delen av verkligheten vill du heller inte ta dig till utan du skriver att filmklippet är på arabiska som inte stämmer. Du hävdar att sakerna i filmklippet är tagna ur luften men du kan inte ge ett enda argument för ditt uttalande. I stället hävdar du att nyhetsrapporter inte skulle vara nyhetsrapporter utan rasistiska fejkade YouTube klipps. Men du uppvisar just detta beteende som du tillskriver mig för jag har inte sett en enda källa till det som du hävdar.
Nu hävdar du att det skulle finnas en statistik för oräknade, oregistrerade illegala invandrare fast det inte är logiskt att man kan ta upp människor i en statistik som ingen har räknat och registrerat. Jag börjar faktiskt tvivla på att du jobbar med sånt här för då skulle du förstå det logiska sammanhanget. Med tanke på din sista mening med jämförelsen månen och osten kan man nog se med vilka tankemönster du ersätter logiskt tänkande.
MelodyX: "Jag känner lite att en video där en blond bimbo…"
Ursäkta, men att kalla en kvinna för något sådant tycker jag är nervärderande.
#82 och talande….bra att du reagerade! Vi har fått vänja oss med att den typen av nedvärdering är OK. "Jag känner lite att en video med en mörkhyad bimbo…" Hehe det skulle bli mums för de som kallar sig antirasister att gå igång på. Vilket liv det skulle bli. De blonda kvinnorna reagerar själv knappt längre. De har fått vänja sig att nedvärderas under åratal. Tänk att rasistiska nedvärderinga är så accepterade bara de kommer från "rätt" håll. ;-)