IS terrorister i Jönköping
Ibland går misstänksamheten för långt
Värd för Pensionärer
Lite kul är det allt. Men skall sanningen fram så kommer det ju ett mycket stort antal tips till polisen om allt från att folk kör rattfulla för att de vinglar (inte sällan är det tomma långtradare i blåst som vinglar), pågående inbrott, någon som beter sig märkligt osv och det görs säkert tusentals sådana här kontroller varje år som inte får någon uppmärksamhet.
Sen är det klart, har det varit att skäggiga män varit grunden för telefonsamtalet så är det ju att gå för långt. Samtidigt tycker jag att tror man att någon begår brott, sysslar med något skumt eller förbereder något som kan vara farligt för andra då skall man ringa. Hellre ett samtal för mycket än för lite.
mvh Martin
Gillar inte skägg.. det kliar i hela mig bara att titta på dem! 🤪
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#0 Haha ja verkligen 🙂Men som Martin säger, ibland kan det vara bra med ett samtal för mycket istället för ett för lite.
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Tittar man på bilderna i artikeln och ser gubbarnas odlingar kan man ju inte motsätta at dem ser ut som Skäggorister i alla fall.. och tja… det hade kanske räckt för ett samtal till polisen för mig… stylistpolisen i alla fall…
Skämt och sido. Jag håller med #1. Tycker inte det var konstigt alls att någon reagerade och ringde polisen. På håll med den där svarta flaggan kan det vara lätt att ta miste och det skulle inte förvåna mig och fler som passerade tänkte samma tanke men istället var för fega för att ringa polisen i rädsla att bli kallade rasister eller bli avslöjade som anmälare.. och vem vill bli förföljd av de riktiga Is-galningarna??
Jag tycker det var modigt gjort av den som ringde att ringa. Hellre en gång för mycket än för lite.
Det var ju inte som att någon ringde polisen för en gayparad precis med den flaggan och skäggen på håll.
För övrigt betyder "villians" inte precis "de glada" som tex gay betyder…även om klubben är helt harmlös och till för skoj och inbördes skäggbeundran.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
Inlägget var bara menat som en kul grej.
Det är motorväg där så det kan gå undan, om han nu inte såg det från av/påfarten.
Ett antal skäggiga vita medelålders män i kavaj o slips och med en svart flagga med vitt på kanske inte är de mest troliga IS-kämparna.
Men som sagt han kanske inte hann uppfatta så mycket utan ringde direkt, hoppas han hade handsfree .
Håller med om att det är bättre att ringa en gång för mycket.
Värd för Pensionärer
Det är lite som när den österrikiska polisen spärrade av ett helt område och rykte ut med 30 man bara för att dom hittade en papplåda under en parkbänk som det stod BOOM på.
Sedan är det väl också en fråga om resurser och proportioner. Kommer att tänka på Jan Guillou när han på 80-talet tog in på ett hotell i Oslo, där han inte visste att det också bodde en israelisk delegation. När de norska säkerhetspoliserna såg denne Palestinaaktivist var cirkusen snart i full gång. Det hela har också skildrats i första Hamiltonboken.
#5 - "Det är motorväg där så det kan gå undan, om han nu inte såg det från av/påfarten."
Stod i artikeln (som jag läste, vet inte om det är den du länkar till) att en bil stannade och tittade på dem ett tag innan, och att de misstänkte att det var den föraren som ringde in.