Öppet brev
"Hursomhelst föreslår jag att du inledningsvis tar itu med de ledande SD-representanter som gjort sig skyldiga till grova skattebrott. Det vore i alla fall en lovvärd insats för den svenska välfärden."
http://arbetet.se/2015/10/16/oppet-brev-till-jimmie-akesson/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Får väl anta att de "ledande SD-representater" som avses är Kinnunen som står åtalad för skattebrott. Man skulle iofs kunna tänka sig att Jimmie väntar till efter rättsprocessen haft sin gilla gång och eventuell dom fallit, innan han "tar itu" med Kinnunen. Ni vet, så där som vi brukar göra i ett rättssamhälle. Men det är klart, att döma någon i förtid är väl helt ok om det är sverigedemokrater det gäller.
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Ingen är dömd ännu, Låt domstolarna sköta den processen.
Brevet innehåller många bra kritikpoänger!
Bara det t e x om vinster i vården. Där SD sade en sak tidigare och sedan röstade med högeroppositionen attt ha kvar vinsterna i välfärden. Att Åkesson sedan har hela 60% av SD's egen väljarkår emot sig i den frågan gör det än mer intressant.
Och då är det bara EN av alla de saker SD sagt, förespråkat och lovat som de sedan agerat tvärt emot.
Ja Finansminister Magdalena Andersson förtjänar att petas! Regeringen borde totalt underkännas! Men Alliansen är ännu värre! Och mitt i all den soppan står SD och lovar ett men agerar något helt annat.
Vem ska man tro på när det är så här i Svensk politik idag? Upprepar som jag sagt i flera andra trådar tidigare! UT med alla politikerna på Helgeandsholmen! BORT med alla dem som sitter i riksdag och regeringen nu och skicka dem på arbetsläger för samhällsplikt!
In med människor som har sitt liv och sin tillvaro ute i verkligheten istället och inte suttit i någon svensk riksdagsbubbla i ett år eller mer! 🤮
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.
#3 Eller är det så att vi har de politiker vi förtjänar? Vi har ju trots allt valt dem…
#4 Amen på det! Fast undantaget mig då. Jag röstade inte på de som nu styr, jag röstade på oppositionen. Skyll inte på mig! :)
#4 & #5 Felet är ju att det inte finns något vettigt alternativ att rösta på till riksdag och regering! INGET vettigt eller ens rimligt alternativ som jag ser det. Oppositionen hade definitivt inte varit bättre på något vis! För att inte tala om katastrofen Romson o compani! Skicka dem till nordkorea eller nåt sånt typ. Putin kan hon gärna ta med sig på köpet! Skriver visserligen i affekt just nu men oavsett ser jag faktiskt inte att vi haft något vettigt alternativ att rösta på alls de senaste 3 valåren.
#6 Tja, personligen kan jag stå bakom det mesta som SD skriver i sitt program så jag har mitt på det torra rent ideologiskt. De fungerar även som en mycket bra motvikt till all vansinnig kultur-relativism, identitetspolitik och feminism som verkar trivas bättre i 7-klövern än alger i ett övermatat akvarium.
#7 Jag tycker inte att SD är något bra alternativ heller! De har ju agerat och röstat stick i stäv med sina påstådda mål, vallöften och partiprogram också och är lika goda kolsupare som alla andra partier!
De bara tala mer rakt och öppet om sanningar ute i verkligheten, men sedan agerar de lika genomruttet som alla andra partier ändå. Titta bara på hur de agerat och ändrat sig vad gäller vården och beskattning av pensionärer.
För mig har dem bevisat att allt dem faktiskt bryr sig om är invandringen enbart och inte alls de andra sakerna i sitt partiprogram.
Ja jag vill ha stopp på invandringen i nuläget. Men inte för att jag vill få helt stopp utan för att det gått över styr. Men de saker dem skulle kunnat vunnit över min röst på har dem dock sumpat totalt!
Så Nej jag anser inte att SD är något som helst vettigt alternativ längre heller och behöver bytas ut precis som de övriga i riksdag och regering. De har redan hunnit vänja sig vid sina höga riksdagslöner och har redan ändrat sig vad gäller inställningen att riksdagspolitiker ska ha en rimlig och god lön inte en idiotisk girigbuks lön som idag!.. Nej de har gjort bort sig i min värld!
Att säga sanningar och lova tunt och ändra sig för att mätta sina egna bukar i alla fall är inte ett dugg bättre än att vara blind och ljuga rakt ut.. i slutänden blir ju resultatet lika katastrofalt dåligt i alla fall!!!