Reinfeldt får full fallskärm
Den tidigare statsministern Fredrik Reinfeldt tar ut fullt avgångsvederlag på 156.000 kronor i månaden trots miljonintäkter i sitt företag. Det visar SVT Nyheters granskning av den förra regeringens fallskärmar. Han är inte ensam om att använda ersättningen för att kunna bygga upp ett eget företag.
D e för jälit hur d "nya frälset" skor sej, och har alltid gjort, helt skamlöst, dom skulle tvingas stå i A-kassekön, d e ett otrolig penningdränage vi har där, jag avbryter här, d börjar bulta i tinningarna nu.
Ja det är verkligen skillnad på folk och folk, i dagens Sverige! De begär indragningar och förståelse från medborgare men skor sig själva!
”När Hjärtat och Sinnet är i balans… Då är allt möjligt”
Ja d e FRUKTANSVÄRT oansvarigt, till råga på allt tycker dom sej göra rätt för slantarna dom roffar åt sej, ingen av dom har nån som helst erfarenhet av vad ARBETE vill säja, å d e ändå arbete som håller landet igång.
" Talmannens arvode är lika stort som statsministerns, 160 000 kronor i månaden.Reglerna för ledamöterna utgår från att de arbetar med sitt uppdrag dygnet runt, året runt"
Vem vill ha ett jobb som innebär det ? Han jobbar ju inte svart med sin bok. Goa skattepengar till oss.
http://www.riksdagen.se/Sa-funkar-riksdagen/Sa-arbetar-ledamoterna/Ekonomiska-villkor/
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
Ja jälars, som gammal åkardräng e man van vid "dygnet runt" jobb, å då e d ARBETE d handlar om, men d finns ju alltid nån som tar "Frälset" i försvar😕
#5 Ja är du åkare borde du minst ha samma lön. Heder till dig Ford-57.
Tyvärr styr du inte landet utan en lastbil.
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
#6 En får tacke, ja minst😉Ock… utan lastbilen stannar Sverige, helt klart + dom andra transportnäringarna, båt å flyg, var så säker, skulle vi stå i säj tre dar då vore kaoset ett faktum.👍
Ja den som har han tar. Tyvärr ser ju systemet ut så för de som styrt landet, med sämre villkor för den "vanliga lönetagaren"
# 7 Lite kaos kanske skulle göra gott. Det borde de som arbetar inom vården med göra, men tyvärr skadas människor då kanske.
Lite mer fransostach kanske inte skadar.😂
MÖRKRET GÖMMER SKATTEN 
_"I tio års tid framställde Fredrik Reinfeldt sig som en anspråkslös man. Radhus i Täby, städning som favoritsysselsättning och falukorvsgryta som älsklingsrätt."---
"Men bakom denna välputsade yta av anständighet och hygglighet dolde sig en annan sida – vanlig simpel girighet. Den blev synlig förra veckan när det avslöjades hur han lyft fullt avgångsvederlag från skattebetalarna på över miljonen och samtidigt dragit in drygt 2 miljoner kronor till sitt privata bolag."---
"Men oaktat detta kan man i alla fall slå fast en sak. Tiderna förändras. Om Reinfeldts förebild – Tage Erlander – har det sagts att när han lämnade sitt uppdrag som statsminister skulle allt det som staten ställt till hans förfogande lämnas tillbaka – också blyertspennor som det stod Statsverket på."---
"Så alla ni som känner er av svikna på en ledargestalt – till er har jag ett litet tips. Använd er marknadens logik för att visa ert missnöje. Låt bli att köpa Reinfeldts bok (för övrigt inget ni kommer att sakna) och avstå från att leja Reinfeldt som föreläsare. Så talar marknaden!"_
Anne-Marie Pålsson, före detta moderat riksdagsledamot och författare till boken Knapptryckarkompaniet på News55 150915.
Så ni vanliga dödliga hade inte använt er utav "fallskärmen" om ni hade hamnat i samma sits?
Sedan kommer nog men väldigt stor sannolikhet även stefan Löfven använda sig utav exakt samma möjlighet senare och så vidare så att bara måla upp reinfeldt som en bov blir ju bara löjligt.
#11 Här handlar det om att han tjänar några miljoner, men tar ändå ut 165 000/månaden, vilket är djupt oetiskt och girigt. Nej jag hade inte gjort det om jag hade en såpass stor försörjning och det skulle heller inte vara möjligt att göra så!
Det är en garanti för politiker tills de får en inkomst och har man en inkomst behöver man inte pengar av skattebetalarnas pengar.
Detta gör ju alla politiker o avsätt partitillhörighet.
Det har uppenbarligen hänt en del sedan han i Det sovande folket skrev: ”Vi vill inte se ett samhälle där människor svälter, men i övrigt ska inga standardkrav skattefinansieras.”
# 13 Alla politiker har inte varit statsministrar. Men däremot riksdagsledamöter från V och MP är i särklass bäst på att bli försörjda från Riksdagen den dag de avgår.
#15 Nej det är sant men Göran Persson gjorde samma sak efter hans avgång.
# 16 Som sagt de skor sig de som kan.
Det är inte att man en tid efter får "lön", jag vänder mig mot. Det är när man har ett företag som drar in 2 miljoner. Då kan man ta ut lön från sitt företag. Då har man tillgång till en inkomst. Det är det pengarna är till för att om man har svårt att få ett arbete, så ska man garanteras inkomst.
Sedan är det här för mig ingen partipolitisk fråga, utan en moralisk. Jag tycker t.om. det sticker mer i ögonen om någon från V eller MP, skulle göra så, då deras politik rimmar sämre än andra, att göra så.
Som när V-kvinnan Linda Snecker bröt sin mammaledighet för att "arbeta" under sommaren när riksdagen hade stängt. Hon skulle skriva motioner sa hon. Hon lämnade inte in en enda motion. Istället sa hon att en partikamrat hade lämnat in tre som hon skrivit.
Idag när politiker föraktet är så stort måste de arbeta för att återupprepa sin trovärdighet. Tex skulle fler ha varit i arbete innan de blir politiker, så de har en susning om vad det innebär att arbeta. En gång i tiden var hälften av alla socialdemokratiska politiker, sådana som arbetat.
Att politiker inte har "kontakt" med folket hotar demokratin och spär på föraktet för dem.
I Norge får regeringsledamöter 3 månader på sig att skaffa arbtete sen försvinner lönen från riksdagen. 😃
#12 Reglerna är ju utformade på detta sätt så att sitta & gnälla på när någon ändå följer det som avtalats blir ju bara löjligt. Om du vann på lotto ena veckan & blir av med jobbet i nästa så tror jag inte personligen att jag hade haft så ont av om du använde din a-kassa trots miljonbelopp på kontot men det är ju klart att vi kan ju kalla det oetiskt också.
Men absolut så vore det ju inte dumt med norges system att 3 månader sedan försvinner lönen från riksdagen så får dom klara sig bäst dom kan & eftersom dom kanske under många år varit rätt bra avlönade så borde dom ju ha ett rejält sparkapital undanstoppat.
Det är förj*vligt rent ut sagt! 😡
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Skatter ska höjas, pensionsåldern ska höjas m.m, m.m, å där sitter frälset å skor sej å smörjer kråset när d ser ut som d gör, skolor å vård går på knäna men dom behöver ju inte oroa sej, dom lever skyddat me allt fritt, vård, resor, bostad å F-n vet om inte dom har maten betald åxå. Å så många knop gör dom inte jämfört me massor av dom som ska dra in till deras "löner". Nä fy F-n för patrasket.