Politik iFokus

Politik

Etikettföretagande
Läst 688 ggr
Staffan
0

Stockholms Wall Street

Läste i dagens nummer av Metro att Annika Billström vill skapa ett "Wall Street" borta i Värtahamnen.

Min spontana gissning är att det skulle bli extremt kostsamt att försöka få de framgångsrika mäklarhusen runt Stureplan att lämna city till föremån för just Värtahamnen. Inte många skulle ju direkt se det som en fördel att snabbt kunna sticka iväg på en finlandskryssning….

Kan vi inte flytta dit Annika själv och hennes kollegor istället? Det BORDE vara ett avsevärt enklare projekt.

// staffan

Oskar
0

O, då jobbar jag redan på Stockholms Wall Street. Härligt. Fast jag trodde det skulle vara mer kostymer och mindre fraktfartyg på Wall Street…he…

Fast faktum är att det byggs mycket kring Värtahamnen och Hjorthagen. Kommer bli riktigt fina (och dyra) lägenheter vid vattnet.

Oskar

Staffan
0
Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Apropå Billström, var det någon som såg hennes uttalande i artikeln i Stockholm City igår? Jag kan inte låta bli att undra vad hon menar att väljarna älskar…

// staffan

Ida
0

Väljarna älskar hennes svikna vallöften, eller vadå?

Snacka om att idiotförklara folk och skjuta sig själv i foten.

AndersE
0

#2 och 3 Ja, visst idiotförklarar hon väljarna! (Med viss rätt…)

Jag tolkar henne som:

"Väljarna vill ha en lista med vallöften, och de ger sina röster åt den med fetast valfläsk. Och de utkräver aldrig ansvar för svikna löften."

Vi har de politiker vi förtjänar!

Ida
0

#4 Du har en poäng. Dags att ändra på det tycker jag!

Men det skulle förvåna mig om socialdemokraterna med Billström i spetsen tar hem valet i Stockholms igen. Faktiskt.

Kaj
0

Hon saknar insikt. Munnen släpper ur sig de mest häpnadsväckande saker som hon tror är bra för valrörelsen.
Dessutom ar hon (som många i regeringen) ingen verklighetsförankring. De säger saker som de vill att väljarna skall tycka men som nödvändigtvis inte är så i verkligheten. Jag brukar kalla detta för struts-politiken. Ner med huvudet i sanden och säg något som de tycker att det borde vara. Detta är nog ett typexempel på det. Annika vill att väljarna skall gilla vallöften alltså utryckere hon det som om de verkligen vill det utan att ha detta verifierat med verkligheten.

Inlägget är låst för nya kommentarer