”Ynkryggar som gör sånt här”
Bränderna på flyktingboenden gör Stefan Löfven mycket upprörd.
Han fördömer händelserna och öppnar för en rad åtgärder för ökat skydd.
– Det är ynkryggar som gör det här, som försöker sätta eld på byggnader där ensamkommande barn och unga finns, säger han.
– Det är fruktansvärt, det är ynkryggar som gör sådant här. Det är bara att hoppas och utgå ifrån att det går att ställa de här människorna inför rätta. De ska ha de straff de förtjänar, säger Löfven.
– Det här är mycket grov kriminalitet och det är ett hot mot vårt gemensamma samhälle. Det måste hanteras hårt, här krävs hårda tag, säger han.
http://www.aftonbladet.se/nyheter/samhalle/article21664492.ab
Snart dags att ta av silkesvantarna och ta tag med hårdhandskarna!
Snart föresten, det är redan dags om även lite sent!
Mordbrännare och deras uppviglare borde straffas.. eller?
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Vad ska diskuteras?
Friskt kopplat är hälften brunnet!
Är det de bränder de boende orsakat du avser?
Det är väl det svenska fjanteriet med integritet som gör att man inte kameraövervakar och hårdbevakar. Samma trams som leder till alla bilbränderna i Gottsunda i Uppsala.

Mnja.. nu är ju detta Lövens uttalande, vår statsministers!
Min vinkling till det hela var/är.. skall vi behandla alla lika, dvs är vi en rättsstat, vill vi förbli en sådan, då skiljer vi inte på etnicitet/härkomst/annat/dvs lika inför lagen!
Oså vill jag ha ett stort stöd för att straffa de som uppviglar till mordbrand!
Minst lika strängt straff som för de som faktist utför själva attentatet!
# 4 Uppvigling till mordbrand låter illa. Är det stämpling till mordbrand du avser? Som när AFA lägger ut en tävling och uppmanar folk att spöa en viss person? Det gäller nämligen att kunna stryka att det var så också. För jag förmodar att det är SD som du avser. Det tråkiga med SD är att vi är parlamentarisk valda och finns lite överallt i vårt samhälle. Och jag förutsätter att du är FÖR parlamentarismen?
#5 Jag tror inte han riktigt vet vad uppvigling eller stämpling innebär. Han har bara läst aftonbladet där det påstås att det är det som SD gör.
har inte satt mig in i asylbränderna och bryr mig tyvärr inte heller men jag tycker nog att det är ett bra bevis på att folk börjar att bli trötta på att bli påsatta i baken och så grundligt överkörda av all politiskt korrekthet
dom vill väl kanske se en framtid för sig själv och sina egna och gamla ?
nånstans måste väl nån stanna upp och undra hur fan allt detta ska gå ?
vi KAN inte ta in hur mycket folk som helst … vi ska inte behöva leka sill på pråmar för att vi inte har plats nog eller för guds skull ge bort boende och 7000kr när våra gamla inte får vård och mat som dom ska ha … det är väl för guds skull DOM som byggt upp landet och det här är hur vi tackar dom
"tack farfar men nu är det så att vi ska ta hand om egyptier som flyr undan kriget i syrien så vi har faktist varken tid eller pengar att ta hand om dig längre"
Asylanterna själva tänder ju också på. Det är mordbrand. Blir det rättsliga efterspel undrar jag, eller slipper dom undan det. Det är ju så synd om dom anser många, så svenska lagar kanske inte gäller för dom, så som det är för tiggarna. Lagarna gäller visst bara för svenska medborgare.🤪

Vem är det som uppviglar? Att det finns folk som skriver "skjut dem", "bränn husen" osv på olika forum är väl knappast uppvigling, utan idiotkommentarer.
Det blir en svår bevisbörda.
Hatar cancer och älskar vårlökar.

Litta så jag menar.. samma straff för lika brott.. uppvigling/stämpling till brott är straffbart.. oavsett!
Bevisbördan i domstol är och kommer alltid att vara svår.. men det räcker rätt långt att man på den här sajten tar avstånd från diverse personer.. till exempel en viss Ekeroth.. med kända nasiztiska sympatier!
# 10 Du kan inte på fullt allvar mena att Ekeroth skulle vara nazist med en judisk moder? Är du nykter?

Det är som sagt inte ovanligt.. om ändå tragiskt!
Som sagt vad.. förutom Italienare så var Judar största gruppen inom Italienska Facistpartiet!
Sen så.. när vi ändå är inne på problematiken med olika rasistiska ideologier.. Japaner var en underlägsen ras/Japaner ansåg sig vara en överlägsen ras!
Rasistiska ideologier är överhuvudtaget rätt svårt att få ihop.. vilket inte verkar vara något problem för de som omfattas av dess?
Det är väl snarare hatet mot andra som förenar dessa?
Hat är en stark känsla.. det kan förena en del!
Oså kan vi sen gå vidare till vad som förenar de som inte omfattas av hat som främsta känsla.. de ser ingen skillnad mellan olika mäniskor.. framförallt uppmanar de inte till mordbrand!
Bägge Ekerotharna borde se lite på historien.. där en del av deras anförvanter just brändes i synagogor eller i utrotningsläger!
De bägge borde ta avstånd från sådant.. i starka ordalag!
# 12 Jag märker detta på dig zepp att hat är en stark känsla. Du har det inte lätt 😕
Zepp, ärligt nu, du visste inte om att Ekeroth hade en judisk mor när du satte igång och kalla honom för nazist va? 😃

Nazism har väldigt lite med etnicitet att göra.. det är främst en ideologi baserat på att människor är olika!
Några är mer värda än andra!
Vet mycket väl att nynasisterna slutat fokusera på Judar.. de tog ju kål på de flesta.
Och numera handlar det om flyktingar och imigranter i första hand.
Vänta nu, nazismen är en politisk åsiktskultur.. inte en etnicitet! Även svenskar kan hata svenskar och araber hata araber… Vi människor är ju t o m duktiga på att hata oss själva. Men trots det anser jag att det är stor skillnad på att vara nationalist och att vara rasist och ännu större skillnad är det till nazist! Även om endel är alla dessa 3 saker samtidigt är det olika saker som inte alls hänger ihop per automatik som många tror.
Medarbetare på Fågelmatning, Djurparker, Vilda djur och Politik i fokus.

Beror väldigt mycket på hur man definierar Nationalism!
Tex så är vi flera olika folkslag/kulturer/språk som bor här sedan mannaminne.. det är vår nation.. dvs vi är en multikulturell nation!
De som inte innefattar den definitionen är per definition rasist/Nasizt!
Men Zepp nu får du ge dig!
"De som inte innefattar den definitionen är per definition rasist/Nasizt!"
Du påstår helt allvarligt att alla som inte håller med dig i din åsikt eller inte förstår innebörden i en multikulturell nation per automatik är nazister och rasister???!!!
Du menar också helt allvarligt att man inte kan älska sitt land och samtidigt uppskatta andra nationer med (nationalism)??? !!!
# 15 Och helt plötsligt så har nazismen inget med etnicitet att göra. Säg det de 6 miljoner judar som dog i gaskamrarna. Det var det sämsta argumentet jag hört. Tvi vale 😭
#19 nu har du fullständigt missförstått saken!
Vem som ÄR nazist, dvs tror på hitlers politik, är inte bundet till etnicitet, det handlar om åsikter.
Men Nazismen inriktar sig på etniska grupper!..
Det är samma skillnad som skillnaden mellan sak och person! Man blir inte en hamburgare av att gå på McDonalds!
# 20 Är det säkert att det mig du avser? Jag har inga problem med att veta vad nazism är. Och jodå judarna var de stora som skulle förintas. De förintade 6 miljoner judar. Kristallnatten var riktad mot judar. Judar blev av med egendom de ägde och företag de drev. De som sattes i koncentrationsläger var till stor del judar. Förintelsen hette det.
#21 Du har fortfarande tydligen helt missförstått vad jag skriver ändå.. suck.
Har inte alls som Zepp däremot påstår, att Nazismen inte har med etnicitet att göra. Det har det ju givetvis. Men även judar kan vara nazister och det var faktiskt fler är 6 miljoner judar som dog.. ungefär lika många andra människor av andra folkslag och folkgrupper som tyskarna ansåg som mindre värda dödades i koncentrationslägrena också!
# 22 Jo det vet jag, men 6 miljoner var faktiskt judar. Ingen annan folkgrupp fick betala så dyrt. I Tyskland och inte på många andra platser heller i Europa kunde man var jude och nazist.
# 22 Ser man på hur staten Israel beter sig så fundera man ibland vad de håller på med.
Innan Lövfen fördömar folk så borde han först ta reda på mera.
Visst kan det finnas andra som satt eld också, såna som inte vill ha flyktingboende intill sig t.ex. men ingen vet ju vilka det är och här är ytterligare en orsak till varför det brinner.
http://www.expressen.se/gt/satte-eld-pa-sin-sang-pa-flyktingboende/
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
Ytterligare asylboende som själv har anlagt brand. Man ska nog vara lite försiktigare innan man anklagar folk…
I Sverige har vi yttrandefrihet
men bara om vi yttrar oss rätt.
Kallas inte det diktatur?
#24 och staten israel har judendomen som statsreligion. att ekeroths mamma är jude, som någon skrev i ett inlägg här, har ingen betydelse hur bröderna ser på saker och ting, sedan om bröderna ekeroth representerar samma sorts judendom som netanyahu, står de långt längre till höger än vad nazismen gjorde på 40-talet då "den slutliga lösningen" pågick. att judarna fick skulden för depressionen i europa, var bara olyckligt, det kunde blivit vilken folkgrupp som helst, men nu blev det judarna, eftersom de var affärsmän och var lite för mäktiga, enligt hitler och hans anhängare. en av hitlers närmaste var ju halvjude, kommer inte ihåg vilken, men han var i den närmaste kretsen.

Du menar antagligen Emil Maurice, SAs första ledare och en av initiativtagarna till SS?
https://en.wikipedia.org/wiki/Emil_Maurice
Han fick problem med Himmler på grund av sitt Judiska påbrå men blev utnämnd till hedersarier av AH.